Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_1A_C22_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęc student powinien umieć analizować proces spalania różnego rodzaju paliw, dobierac technologie spalania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_1A_U09 | Umie analizować schematy cieplne i charakterystyczne parametry pracy urządzeń i systemów energetycznych |
---|
ENE_1A_U10 | Umie dobrać w procesie projektowania urządzenia energetyczne stosowane w przemyśle |
ENE_1A_U06 | Umie dobrać materiał konstrukcyjny i eksploatacyjny oraz techniki połączeń do warunków pracy urządzenia, układu lub systemu energetycznego |
ENE_1A_U13 | Umie ocenić wpływ eksploatacji urządzenia, systemu energetycznego na środowisko |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem kursu jest teoretyczne przygotowanie studenta w zakresie: analizy procesu spalania paliw stałych, ciekłych i gazowych, przygotowania paliwa do spalania, doboru urządzeń i technologii spalania różnego rodzaju paliw. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu fizyki spalania i kinetyki chemicznej. Mechanizm spalania paliw ciekłych. Technologie spalania paliw ciekłych ze szczególnym uwzględnieniem technologii proekologicznych.
Mechanizm spalania paliw stałych. Technologie spalania paliw stałych ze szczególnym uwzględnieniem technologii proekologicznych (kotły, paleniska, palniki niskoemisyjne).
Mechanizm spalania paliw gazowych. Technologie spalania paliw gazowych ze szczególnym uwzględnieniem technologii proekologiczncy.
Spalanie i wspólspalanie biopaliw. Ekologiczne aspekty stosowania różnego rodzaju paliw. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Metoda podajaca- wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | mniej niż 60% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
3,0 | 60 - 70% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
3,5 | 0 – 75% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
4,0 | 75 - 80% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
4,5 | 80 – 90% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
5,0 | 90 – 100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |