Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_1A_C16_U01 | Po zakończeniu kursu student powinien umieć dobierać odpowiednią metodę badawczą do oznaczenia określonej właściwości materiału, wykonać oznaczenie oraz interpretować otrzymane wyniki badań |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_1A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
IM_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentacje dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania |
IM_1A_U15 | Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi metodami i urządzeniami do charakteryzowania materiału lub wyrobu |
IM_1A_U16 | Potrafi dobrać metody i urządzenia do charakteryzowania materiału lub wyrobu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności wykonywania oznaczeń w oparciu o wytyczne z norm oraz planowania niestandardowych badań gotowych wyrobów |
---|
C-3 | Ukształtowanie umiejętności analizy i interpretacji uzyskanych wyników badań |
Treści programowe | T-L-1 | Sposoby przygotowania próbek do badań |
---|
T-L-2 | Oznacznie wybranych właściwości fizycznych i fizykochemicznyech tworzyw polimerowych |
T-L-3 | Oznaczanie wybranych właściwości mechanicznych tworzyw polimerowych |
T-L-4 | Analiza właściwości cieplnych tworzyw polimerowych |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne: pokaz i samodzielne wykonanie / stanowiska laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: pisemne zaliczenie poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zidentyfikować żadnej metody badawczej |
3,0 | Student prezentuje nazwy metod dla konkretnych właściwości, lecz nie potrafi przytoczyć metodyki wykonania oznaczenia |
3,5 | Student prezentuje metodykę wykonania oznaczenia konkretnej właściwości |
4,0 | Student zna więcej niż jedną metodę badania konkretnych właściwości i zna metodykę ich oznaczania |
4,5 | Student nie tylko zna różne metody badań właśćiwości materiałów, ale również potrafi analizować wyniki badań |
5,0 | Student zna różne metody badań właściwości materiałów, potrafi analizować i interpretować wyniki badań, potrafi również dyskutować nt. planowania niestandartowych metod badań w waunkach eksploatacji danych materiałów |