Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_2A_B02_K01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie zdolność do stosowania informatycznych technologii internetowych w praktycznej działalności zawodowej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_2A_K01 | Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy |
---|
IM_2A_K02 | Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć inżynierii materiałowej i innych aspektów działalności inżyniera – technologa materiałów; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając różne punkty widzenia |
IM_2A_K03 | Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T2A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
T2A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy |
T2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z internetowymi technologiami informatycznymi |
---|
C-2 | Uruchomienie wybranych internetowych technologii informatycznych na urządzeniach przenośnych (np. notebook, smartfon, tablet) używanych przez studentów |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z internetowych technologii informatycznych |
C-4 | Uświadomienie potencjalnych zagrożeń w zakresie bezpieczeństwa informatyczno-technicznego, jakie mogą wystapić podczas korzystania z internetowych technologii informatycznych |
Treści programowe | T-L-1 | Konfiguracja łacza WiFI komputera/ tableta/ smartfona - do pracy w sieci WiFi z zabezpieczeniami - na przykładzie sieci ZUT |
---|
T-L-2 | Konfiguracja łacza WiFI pod iOS (iPHONE/ iPAD/ iPOD) - do pracy w sieci WiFi z zabezpieczeniami - na przykładzie sieci ZUT |
T-L-3 | Uruchomienie własnego serwera WWW. Transfer zbiorów na serwer poprzez FTP/ sFTP/ SCP. |
T-L-4 | PDF (Portable Document Format) - wg: ISO 32000. Testowanie narzędzi do tworzenia dokumentów PDF. |
T-L-5 | Właściwości łącza internetowego, podstawowe metody badania interfejsów sieciowych. wyznaczenie właściwości łacza (opóźnienie pakietów, % utraty pakietów, przepustowość łącza in/out). |
T-L-6 | Fotokody QR-Code i Datamatrix: generatory kodów, czytniki kodów na urządzenia mobilne. Generowanie i odczyt własnych kodów. |
T-L-7 | Zdalny dostęp do komputera i programy do zdalnego dostepu. |
T-L-8 | Team work/ praca zespołowa z wykorzystaniem internetowych technologii informatycznych wpomagających pracę zespołową |
T-L-9 | Fotogaleria - wykonanie przykladowej fotogalerii i umieszczenie jej na serwerze WWW. |
T-L-10 | Sklep internetowy - uruchomienie i konfiguracja przykładowego sklepu internetowego. |
T-W-1 | Przetwarzanie w chmurze internetowej. Cloud computing - modele: IAAS, PAAS, SAAS |
T-W-2 | Technologie stacjonarne WAN/ LAN. Model ISO/OSI. Dostęp do internetu w technologiach DSL/ ADSL/ Frame Relay. |
T-W-3 | Technologie bezprzewodowe. Dostęp do internetu w technologiach - FWA (Fixed Wireless Access), WLAN, WiFi. |
T-W-4 | Technologie bezprzewodowe - bezpieczeństwo i metody zabezpieczenia łączy bezprzewodowych, protokoły WEP, WPA/TKP, WPA2/ AES, WPA Mixed, WPA RAdius, EAP/ PEAP, LDAP. |
T-W-5 | Technologie mobilne: GPRS/ UMTS/ EDGE/ 3G w Polsce/ w Europie/ na świecie. |
T-W-6 | Technologie mobilne - systemu operacyjne: Android, iOS (Phone/iPad), BlackBerry, Windows Mobile, Symbian, Java, Palm OS i aplikacje na urządzenia mobilne. |
T-W-7 | Internetowe technologie informatyczne w kontaktach z urzędami w Polsce: podpis elektroniczny i profil zaufany, EPUAP. Rejestracja działalności gospodarczej i załatwianie spraw urzedowych poprzez internet. Rozliczenia podatków: składanie deklaracji rocznych i uzyskiwanie UPO poprzez internet. |
T-W-8 | Rozliczenia z Urzedami Skarbowymi i ZUS - składanie deklaracji poprzez internet. |
T-W-9 | Fotokody 2D: QR Code/ Datamatrix/ MS Tags. Zasada dzialania, generowanie kodów 2D, odczyt kodów 2D, zastosowania praktyczne. |
T-W-10 | Serwisy i serwery internetowe/ intranetowe: IPv4/IPv6, DHCPD, Routing, DNS i RevDNS, SAMBA, Proxy/ Cache/ TimeSerwers, FTP, SFTP/ SCP, SSH, Mail, WWW, |
T-W-11 | VOIP over SIP |
T-W-12 | Inteligentne sterowanie: wykorzystanie urządzeń mobilnych oraz technologii Z-WAVE do zdalnego sterowania urządzeniami w budynkach. |
T-W-13 | Tożsamość firmy/ produktu w internecie, serwery WWW/ EMAIL pod własną nazwą. Sprzedaż produktów i usług poprzez internet. Sklepy internetowe. Systemy zarządzania treścią. |
T-W-14 | Internetowe plaszczyzny transakcyjne - postawy i zasady działania rynku OTC (Over the Counter): operacje na rynku ITS: forex/ towary/ indeksy. |
T-W-15 | Wykorzystanie internetowych technologii informatycznych do zatrudnienia pracowników w formie telepracy - warunki techniczne i uregulowania prawne w Polsce w kodeksie pracy. Polska ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu niepełnosprawnych. |
T-W-16 | Informatyczno-techniczne bezpieczeństwo internetowych technologii informatycznych |
Metody nauczania | M-5 | Metoda aktywizująca polegająca na uruchomieniu i wykorzystaniu internetowych technologii informatycznych na urządzeniach posiadanych/ używanych przez studentów |
---|
M-6 | Zadanie zadań do wykonania we własnym zakresie/ w domu - na urządzeniach i systemach informatycznych posiadanych przez studentów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
---|
S-2 | Ocena formująca: Sprawdzenie obecności na zajęciach - 40% |
S-3 | Ocena formująca: Sprawdzenie prawidłowości wykonania zadanych zadań/ sprawdzenie i omówienie uzyskanych wyników - 40% |
S-4 | Ocena formująca: Terminowość wykonania zadań - 20% |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa - podsumowanie efektów uczenia się na podstawie cząstkowych ocen formujących |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Suma ocen cząstkowych: poniżej 50% |
3,0 | Suma ocen cząstkowych: od 51% do 60% |
3,5 | Suma ocen cząstkowych: od 61% do 70% |
4,0 | Suma ocen cząstkowych: od 71% do 80% |
4,5 | Suma ocen cząstkowych: od 81% do 90% |
5,0 | Suma ocen cząstkowych: od 91% do 100% |