Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: przetwórstwo tworzyw polimerowych
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe II | ||
Specjalność | recykling | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zenon Tartakowski <Zenon.Tartakowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiadomości o właściwościach materiałow polimerowych, technologie przetwarzania materiałów |
W-2 | brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | prowadzenie samodzielnej i systematycznej pracy badawczej |
C-2 | Kontrola realizacji pracy dyplomowej. Przyswojenie zasad realizacji indywidualnych zadań badawczych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | przygotowanie do realizacji badań i analizy literatury.Ustalenie zakresu i programu badań. Informacje o formach szkolenia bhp.Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego.Indywidualne informacje studentów o postępie pracy. | 15 |
T-S-2 | Przygotowanie do realizacji badań i analizy literaturowej. Ustalenie zakresu i programu badań. Interpretacja zakresu badań. Informacja o formach szkolenia bhp. Sposób i zakres prowadzenia rozpoznania literaturowego. Indywidualne informacje studentów o postępie prac. | 15 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | studia literaturowe | 15 |
A-S-3 | uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia fakultatywne |
M-2 | Zajęcia fakultatywne |
M-3 | Zajęcia fakultatywne |
M-4 | Zajęcia fakultatywne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena poziomu realizacj zadań programowych ,aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci . |
S-3 | Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci . |
S-4 | Ocena formująca: Ocena poziomu realizacji zadań programowych. Ocena poziomu aktywnosci . |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_R/11_W01 przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej.W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie objaśnić metody i program badań dla określonego zakresu pracy,rozpoznać literaturę naukową , wybrać metody badań ,zaproponować program eksperymentu | IM_2A_W06, IM_2A_W03 | T2A_W02, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W09, T2A_W10, T2A_W11 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
IM_2A_R/11_W02 Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu. | IM_2A_W02, IM_2A_W03 | T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07 | C-2 | T-S-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_R/11_U01 w wyniku nprzeprowadzonych zajęć student powinien umieć formułować zadania, dobierać metody eksperymentu,korzystać z odpowiedniej literatury naukowej,obsługiwać aparaturę weryfikować otrzymane rezultaty | IM_2A_U13, IM_2A_U01, IM_2A_U10 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U16, T2A_U17 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
IM_2A_R/11_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą , planować eksperyment. | IM_2A_U04, IM_2A_U02, IM_2A_U01, IM_2A_U09 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18, T2A_U19 | C-2 | T-S-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_R/11_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie następujace postawy : aktywny, kreatywny | IM_2A_K01, IM_2A_K03 | T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
IM_2A_R/11_K02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych. | IM_2A_K01, IM_2A_K03 | T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06 | C-2 | T-S-2 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_R/11_W01 przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej.W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie objaśnić metody i program badań dla określonego zakresu pracy,rozpoznać literaturę naukową , wybrać metody badań ,zaproponować program eksperymentu | 2,0 | nie bierze udziału w zajeciach lun jest nie aktywny |
3,0 | wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym | |
3,5 | wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu wiecej niżdostatecznym | |
4,0 | wykazuje aktywność w zdo0bywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym | |
4,5 | wykazuje aktywność w zdobywaniu literatury i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literayturowej i planowaniu badań w stopniu bardzo dobrym | |
IM_2A_R/11_W02 Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu. | 2,0 | Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. |
3,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym. | |
4,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_R/11_U01 w wyniku nprzeprowadzonych zajęć student powinien umieć formułować zadania, dobierać metody eksperymentu,korzystać z odpowiedniej literatury naukowej,obsługiwać aparaturę weryfikować otrzymane rezultaty | 2,0 | nie bierze udziału w zajęciach lub jest nie aktywny |
3,0 | wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dostatecznym | |
3,5 | wykazuje aktywnośc w w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu dobrym | |
4,5 | wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | wykazzuje aktywność w zdobywaniu literatury i planowaniu badań w stopniu bardzodobrym | |
IM_2A_R/11_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej, obsługiwać aparatutę badawczą , planować eksperyment. | 2,0 | Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. |
3,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dosyć dobrym. | |
4,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym. | |
4,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_R/11_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabedzie następujace postawy : aktywny, kreatywny | 2,0 | nie bierze udzialu w zajęciach lub nie jest aktywny |
3,0 | wykazuje aktywność w stopniu dostatecznym | |
3,5 | wykazuje aktywność w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | wykazuje aktywność w stopniu dobrym | |
4,5 | wykazuje aktywność w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | wykazuje aktywnośc w stopniu bardzo dobrym | |
IM_2A_R/11_K02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych. | 2,0 | Nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny |
3,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu dobrym | |
4,5 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowania badań w stopniu batdzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Indywidualne rozpoznanie literatury, ., 2011
- Indywidualne rozpoznanie literaturowe z uczelnianych baz danych dt. tematyki pracy dyplomowej, X, X, X, 2011
Literatura dodatkowa
- indywidualnie do tematu pracye, ., 2011
- Analiza patentowa, 2011