Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S3)

Sylabus przedmiotu Seminarium doktoranckie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium doktoranckie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Szwengier <Grzegorz.Szwengier@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS4 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS6 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień inżynierii materiałowej na poziomie studiów S2. Zainteresowanie pracą naukową. Znajomość języka angielskiego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzonych badań naukowych. Uświadomienie społecznych i etycznych aspektów takich badań. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez doktorantów – w postaci prezentacji multimedialnych – zaawansowanych wyników ich badań naukowych. Dyskusja prowadzącego i uczestników seminarium nad przedstawionymi prezentacjami i stanem zaawansowania rozpraw doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej autoreferatów rozpraw doktorskich.10
10
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez doktorantów prezentacji dotychczas uzyskanych wyników badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji. Ocena stanu zaawansowania oraz kierunków dalszych badań w realizowanych rozprawach doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej prac doktorskich.10
10
seminaria
T-S-1Dyskusja dotycząca problematyki badań naukowych prowadzonych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Dyskusja na temat dotychczasowych zainteresowań naukowych doktorantów. Prezentacje przygotowanych przez doktorantów tematyk oraz wstępnych planów ich rozpraw doktorskich.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji uzyskanych osiągnięć naukowych oraz aktywność w dyskusjach prowadzonych na seminarium.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_3A_07_W01
Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym oraz szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz etycznych aspektów takich badań. Posiada wiedzę o sposobach piasania publikacji naukowych oraz prezentowania wyników swoich badań.
IM_3A_W01, IM_3A_W02C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_3A_07_U01
Nabywa umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Potrafi pracować naukowo zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji. Potrafi formułować złożone zadania naukowe, mogące prowadzić do innowacyjnych rozwiązań technicznych. Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. Wykazuje umiejętność oceny możliwości transformowania wyników prac badawczych do praktyki inżynierskiej. Potrafi czytelnie i w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
IM_3A_U02, IM_3A_U04, IM_3A_U01C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_3A_07_K01
Wykazuje aktywność w poszukiwaniu nowych koncepcji badawczych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac naukowych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Jest świadomy potrzeby przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
IM_3A_K01, IM_3A_K02C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_3A_07_W01
Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym oraz szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz etycznych aspektów takich badań. Posiada wiedzę o sposobach piasania publikacji naukowych oraz prezentowania wyników swoich badań.
2,0
3,0Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym oraz szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz etycznych aspektów takich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_3A_07_U01
Nabywa umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Potrafi pracować naukowo zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji. Potrafi formułować złożone zadania naukowe, mogące prowadzić do innowacyjnych rozwiązań technicznych. Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. Wykazuje umiejętność oceny możliwości transformowania wyników prac badawczych do praktyki inżynierskiej. Potrafi czytelnie i w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
2,0
3,0Nabył umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Potrafi pracować naukowo zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji. Potrafi formułować złożone zadania naukowe, mogące prowadzić do innowacyjnych rozwiązań technicznych. Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. Wykazuje umiejętność oceny możliwości transformowania wyników prac badawczych do praktyki inżynierskiej. Potrafi czytelnie i w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_3A_07_K01
Wykazuje aktywność w poszukiwaniu nowych koncepcji badawczych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac naukowych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Jest świadomy potrzeby przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
2,0
3,0Wykazuje aktywność w poszukiwaniu nowych koncepcji badawczych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac naukowych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Jest świadomy potrzeby przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez doktorantów – w postaci prezentacji multimedialnych – zaawansowanych wyników ich badań naukowych. Dyskusja prowadzącego i uczestników seminarium nad przedstawionymi prezentacjami i stanem zaawansowania rozpraw doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej autoreferatów rozpraw doktorskich.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez doktorantów prezentacji dotychczas uzyskanych wyników badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji. Ocena stanu zaawansowania oraz kierunków dalszych badań w realizowanych rozprawach doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej prac doktorskich.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dyskusja dotycząca problematyki badań naukowych prowadzonych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Dyskusja na temat dotychczasowych zainteresowań naukowych doktorantów. Prezentacje przygotowanych przez doktorantów tematyk oraz wstępnych planów ich rozpraw doktorskich.10
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_3A_07_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym oraz szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz etycznych aspektów takich badań. Posiada wiedzę o sposobach piasania publikacji naukowych oraz prezentowania wyników swoich badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3A_W01Absolwent uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym w dyscyplinie inżynieria materiałowa, obejmującej najnowsze osiągnięcia nauki.
IM_3A_W02Absolwent uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie inżynieria materiałowa, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzonych badań naukowych. Uświadomienie społecznych i etycznych aspektów takich badań. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez doktorantów – w postaci prezentacji multimedialnych – zaawansowanych wyników ich badań naukowych. Dyskusja prowadzącego i uczestników seminarium nad przedstawionymi prezentacjami i stanem zaawansowania rozpraw doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej autoreferatów rozpraw doktorskich.
T-S-1Przedstawienie przez doktorantów prezentacji dotychczas uzyskanych wyników badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji. Ocena stanu zaawansowania oraz kierunków dalszych badań w realizowanych rozprawach doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej prac doktorskich.
T-S-1Dyskusja dotycząca problematyki badań naukowych prowadzonych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Dyskusja na temat dotychczasowych zainteresowań naukowych doktorantów. Prezentacje przygotowanych przez doktorantów tematyk oraz wstępnych planów ich rozpraw doktorskich.
Metody nauczaniaM-1Seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji uzyskanych osiągnięć naukowych oraz aktywność w dyskusjach prowadzonych na seminarium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym oraz szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz etycznych aspektów takich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_3A_07_U01Nabywa umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Potrafi pracować naukowo zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji. Potrafi formułować złożone zadania naukowe, mogące prowadzić do innowacyjnych rozwiązań technicznych. Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. Wykazuje umiejętność oceny możliwości transformowania wyników prac badawczych do praktyki inżynierskiej. Potrafi czytelnie i w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3A_U02Absolwent nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych, interpretacji wyników badań naukowych w oparciu o istniejący stan wiedzy.
IM_3A_U04Absolwent nabywa umiejętność dyskutowania i przekazywania wiedzy.
IM_3A_U01Absolwent nabywa umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w dyscyplinie inżynieria materiałowa.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzonych badań naukowych. Uświadomienie społecznych i etycznych aspektów takich badań. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez doktorantów – w postaci prezentacji multimedialnych – zaawansowanych wyników ich badań naukowych. Dyskusja prowadzącego i uczestników seminarium nad przedstawionymi prezentacjami i stanem zaawansowania rozpraw doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej autoreferatów rozpraw doktorskich.
T-S-1Przedstawienie przez doktorantów prezentacji dotychczas uzyskanych wyników badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji. Ocena stanu zaawansowania oraz kierunków dalszych badań w realizowanych rozprawach doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej prac doktorskich.
T-S-1Dyskusja dotycząca problematyki badań naukowych prowadzonych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Dyskusja na temat dotychczasowych zainteresowań naukowych doktorantów. Prezentacje przygotowanych przez doktorantów tematyk oraz wstępnych planów ich rozpraw doktorskich.
Metody nauczaniaM-1Seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji uzyskanych osiągnięć naukowych oraz aktywność w dyskusjach prowadzonych na seminarium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Nabył umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Potrafi pracować naukowo zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji. Potrafi formułować złożone zadania naukowe, mogące prowadzić do innowacyjnych rozwiązań technicznych. Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. Wykazuje umiejętność oceny możliwości transformowania wyników prac badawczych do praktyki inżynierskiej. Potrafi czytelnie i w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_3A_07_K01Wykazuje aktywność w poszukiwaniu nowych koncepcji badawczych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac naukowych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Jest świadomy potrzeby przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3A_K01Absolwent uzyskuje kompetencje społeczne odnoszące się do działalności naukowo-badawczej i społecznej roli uczonego.
IM_3A_K02Absolwent uzyskuje kompetencje transformacji wyników badań naukowych na funkcjonowanie społeczeństwa.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzonych badań naukowych. Uświadomienie społecznych i etycznych aspektów takich badań. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez doktorantów – w postaci prezentacji multimedialnych – zaawansowanych wyników ich badań naukowych. Dyskusja prowadzącego i uczestników seminarium nad przedstawionymi prezentacjami i stanem zaawansowania rozpraw doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej autoreferatów rozpraw doktorskich.
T-S-1Przedstawienie przez doktorantów prezentacji dotychczas uzyskanych wyników badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji. Ocena stanu zaawansowania oraz kierunków dalszych badań w realizowanych rozprawach doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej prac doktorskich.
T-S-1Dyskusja dotycząca problematyki badań naukowych prowadzonych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Dyskusja na temat dotychczasowych zainteresowań naukowych doktorantów. Prezentacje przygotowanych przez doktorantów tematyk oraz wstępnych planów ich rozpraw doktorskich.
Metody nauczaniaM-1Seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji uzyskanych osiągnięć naukowych oraz aktywność w dyskusjach prowadzonych na seminarium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykazuje aktywność w poszukiwaniu nowych koncepcji badawczych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac naukowych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Jest świadomy potrzeby przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0