Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N2)
specjalność: automatyzacja procesów wytwarzania

Sylabus przedmiotu Badania i diagnostyka samochodu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Badania i diagnostyka samochodu
Specjalność urządzenia mechatroniczne
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Prajwowski <Konrad.Prajwowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 5 1,00,41zaliczenie
wykładyW3 10 2,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość budowy oraz działania zespołów pojazdów samochodowych
W-2Znajomość budowy oraz zasady działania silników spalinowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiadomości z diagnostyki pojazdów samochodowych
C-2Wiadomości z badań silników ZI oraz ZS
C-3Wiadomości z badań układu hamulcowego, kierowniczego oraz zawieszenia
C-4Wiadomości z diagnostyki pokładowa EOBD/OBD
C-5Wiadomości z diagnostyki sensoryki oraz aktoryki w pojazdach
C-6Wiadomości z diagnostyki wyposażenia elektrycznego
C-7Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach
C-8Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment
C-9Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Diagnostyka pokładowa EOBD/OBD1
T-A-2Diagnostyka sensoryki w pojazdach1
T-A-3Diagnostyka aktoryki w pojazdach1
T-A-4Diagnostyka wyposażenia elektrycznego1
T-A-5Diagnostyka układu Infotiment1
5
wykłady
T-W-1Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń oraz pomiarów diagnostycznych1
T-W-2Wiadomości z badań silników ZI oraz ZS1
T-W-3Wiadomości z diagnostyki pokładowa EOBD/OBD1
T-W-4Wiadomości z diagnostyki sensoryki w pojazdach1
T-W-5Wiadomości z diagnostyki aktoryki w pojazdach2
T-W-6Wiadomości z diagnostyki wyposażenia elektrycznego1
T-W-7Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach1
T-W-8Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment1
T-W-9Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń15
A-A-3Przygoptowanie do zaliczenia10
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do dyskusji problemowej30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w formie pisemnej oraz praktycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_UM/07-3_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat badań oraz diagnostyki pojazdów
MBM_2A_W11, MBM_2A_W10, MBM_2A_W07T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08C-2, C-6, C-7, C-9, C-4, C-8, C-3, C-1, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-2, M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_UM/07-3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać orazd obrać sposób badań oraz diagnostyki pojazdów
MBM_2A_U09, MBM_2A_U17, MBM_2A_U11T2A_U09, T2A_U11, T2A_U17C-2, C-6, C-7, C-9, C-4, C-8, C-3, C-1, C-5T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-2, M-1, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_UM/07-3_K01
Zdolność stosowania wiedzy zdobytej z badań oraz diagnostyki pojazdów w innych przedmiotach. Zdolność stosowania wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy.
MBM_2A_K01, MBM_2A_K05, MBM_2A_K03T2A_K01, T2A_K03, T2A_K05C-2, C-6, C-7, C-9, C-4, C-8, C-3, C-1, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_UM/07-3_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat badań oraz diagnostyki pojazdów
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_UM/07-3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać orazd obrać sposób badań oraz diagnostyki pojazdów
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_UM/07-3_K01
Zdolność stosowania wiedzy zdobytej z badań oraz diagnostyki pojazdów w innych przedmiotach. Zdolność stosowania wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy.
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.

Literatura podstawowa

  1. C. Bocheński, Badania kontrolne samochodów, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2000
  2. K. Trzeciak, Diagnostyka samochodów osobowych, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2010
  3. W. Lotko, Laboratorium diagnostyki pojazdów, Politechnika Radomska, Radom, 2009
  4. H. Gunter, Układy wtryskowe Common Rail w praktyce warsztatowej, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2010
  5. M. Frei, Samochodowe magistrale danych w praktyce warsztatowej, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. J. Merkisz, St. Mazurek, Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2007
  2. A. Gajek, Z. Juda, Czujniki, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2008
  3. B. Fryśkowski, E. Grzejszczyk, Systemy transmisji danych, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2010
  4. Ulrich Deh, Klimatyzacja w samochodzie, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2005
  5. Ch. White, Wtrysk benzyny, Auto, 1999
  6. Ch. White, M. Randall, Kody Usterek, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Diagnostyka pokładowa EOBD/OBD1
T-A-2Diagnostyka sensoryki w pojazdach1
T-A-3Diagnostyka aktoryki w pojazdach1
T-A-4Diagnostyka wyposażenia elektrycznego1
T-A-5Diagnostyka układu Infotiment1
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń oraz pomiarów diagnostycznych1
T-W-2Wiadomości z badań silników ZI oraz ZS1
T-W-3Wiadomości z diagnostyki pokładowa EOBD/OBD1
T-W-4Wiadomości z diagnostyki sensoryki w pojazdach1
T-W-5Wiadomości z diagnostyki aktoryki w pojazdach2
T-W-6Wiadomości z diagnostyki wyposażenia elektrycznego1
T-W-7Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach1
T-W-8Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment1
T-W-9Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń15
A-A-3Przygoptowanie do zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do dyskusji problemowej30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_UM/07-3_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat badań oraz diagnostyki pojazdów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W11ma wiedzę pozwalającą rozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania pracy inżyniera: - posiada wiedzę o oddziaływaniu na środowisko naturalne wybranych procesów produkcyjnych, - zna zagrożenia i zasady BHP na stanowiskach roboczych, - zna prawne uwarunkowania działalności inżynierskiej, - orientuje się w prawie pracy oraz problematyce zatrudnienia w przemyśle maszynowym
MBM_2A_W10zna podstawowe metody i techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań w zakresie konstruowania, pomiarów, projektowania technologii i eksploatacji
MBM_2A_W07ma szczegółową wiedzę w zakresie projektowania procesów technologicznych z obszaru swojej specjalności, a także w zakresie procesów montażu maszyn i systemów o wysokim stopniu złożoności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Wiadomości z badań silników ZI oraz ZS
C-6Wiadomości z diagnostyki wyposażenia elektrycznego
C-7Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach
C-9Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych
C-4Wiadomości z diagnostyki pokładowa EOBD/OBD
C-8Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment
C-3Wiadomości z badań układu hamulcowego, kierowniczego oraz zawieszenia
C-1Wiadomości z diagnostyki pojazdów samochodowych
C-5Wiadomości z diagnostyki sensoryki oraz aktoryki w pojazdach
Treści programoweT-W-1Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń oraz pomiarów diagnostycznych
T-W-2Wiadomości z badań silników ZI oraz ZS
T-W-5Wiadomości z diagnostyki aktoryki w pojazdach
T-W-3Wiadomości z diagnostyki pokładowa EOBD/OBD
T-W-4Wiadomości z diagnostyki sensoryki w pojazdach
T-W-6Wiadomości z diagnostyki wyposażenia elektrycznego
T-W-7Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach
T-W-8Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment
T-W-9Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące
M-1Metody podające
M-3Metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_UM/07-3_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać orazd obrać sposób badań oraz diagnostyki pojazdów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
MBM_2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla swojej specjalności, w tym zadań nietypowych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
MBM_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie swojej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Wiadomości z badań silników ZI oraz ZS
C-6Wiadomości z diagnostyki wyposażenia elektrycznego
C-7Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach
C-9Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych
C-4Wiadomości z diagnostyki pokładowa EOBD/OBD
C-8Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment
C-3Wiadomości z badań układu hamulcowego, kierowniczego oraz zawieszenia
C-1Wiadomości z diagnostyki pojazdów samochodowych
C-5Wiadomości z diagnostyki sensoryki oraz aktoryki w pojazdach
Treści programoweT-A-4Diagnostyka wyposażenia elektrycznego
T-A-5Diagnostyka układu Infotiment
T-A-1Diagnostyka pokładowa EOBD/OBD
T-A-2Diagnostyka sensoryki w pojazdach
T-A-3Diagnostyka aktoryki w pojazdach
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące
M-1Metody podające
M-3Metody praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w formie pisemnej oraz praktycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_UM/07-3_K01Zdolność stosowania wiedzy zdobytej z badań oraz diagnostyki pojazdów w innych przedmiotach. Zdolność stosowania wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
MBM_2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
MBM_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Wiadomości z badań silników ZI oraz ZS
C-6Wiadomości z diagnostyki wyposażenia elektrycznego
C-7Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach
C-9Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych
C-4Wiadomości z diagnostyki pokładowa EOBD/OBD
C-8Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment
C-3Wiadomości z badań układu hamulcowego, kierowniczego oraz zawieszenia
C-1Wiadomości z diagnostyki pojazdów samochodowych
C-5Wiadomości z diagnostyki sensoryki oraz aktoryki w pojazdach
Treści programoweT-W-1Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń oraz pomiarów diagnostycznych
T-W-2Wiadomości z badań silników ZI oraz ZS
T-W-5Wiadomości z diagnostyki aktoryki w pojazdach
T-W-3Wiadomości z diagnostyki pokładowa EOBD/OBD
T-W-4Wiadomości z diagnostyki sensoryki w pojazdach
T-W-6Wiadomości z diagnostyki wyposażenia elektrycznego
T-W-7Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach
T-W-8Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment
T-W-9Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące
M-1Metody podające
M-3Metody praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w formie pisemnej oraz praktycznej
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z badań i diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.