Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S1)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Bodnar <Andrzej.Bodnar@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 30 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 7,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejętnośći nabyte w ramach studiowania kierunku mechanika i budowa maszyn.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem pracy przejściowej jest poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności i samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu studiowanego kierunku. Ważnym celem jest też zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji przyszłej pracy dyplomowej.
C-2Przy realizacji pracy przejściowej student powinien działać w sposób planowy i przemyślany; powinien uświadomić sobie konieczność samodzielnego poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności nabytych w toku studiów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykonanie opracowania na określony, zadany temat z zakresu materiału objętego kierunkiem studiów. Praca przejściowa może mieć charakter projektowy lub badawczo-eksperymentalny. Opracowywane zagadnienie nie powinno wykraczać poza standardowe zadania inżynierskie, choć może wymagać od studenta twórczego podejścia. W czasie zajęć omawiane i konsultowane są poszczególne projekty.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Konsultacje pracy.10
A-P-2Praca własna studenta niezbędna do zrealizowania pracy.200
210

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konsultacje (dyskusja metod i wniosków).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Oceniana jest poprawność realizacji pracy, oryginalność pomysłów i przydatność zastosowanych metod oraz formalna strona pracy (jak w pracach dyplomowych).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C26_W01
Student rozwiązując zadanie postawione w pracy przejściowej porządkuje swoją wiedzę inżynierską w zakresie studiowanego kierunku i poszerza ją o nowe element, zapoznaje się z metodami włściwego planowania zadań.
MBM_1A_W04T1A_W02, T1A_W03InzA_W02C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C26_U01
Student nabywa umiejętności rozwiązywania zadań o charakterze inżynierskim. Stosownie do typu realizowanego zadania, nabywa umiejętności planowania i prowadzenia prac projektowych lub badań eksperymentalnych. Opanowuje zasady realizacji i prezentacji opracowań o charakterze projektowym lub doświadczalnym.
MBM_1A_U03, MBM_1A_U05, MBM_1A_U09T1A_U03, T1A_U05, T1A_U09InzA_U02, InzA_U03C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C26_K01
Realizacja pracy wymaga działań przemyślanych i planowych.
MBM_1A_K04T1A_K04C-2T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C26_W01
Student rozwiązując zadanie postawione w pracy przejściowej porządkuje swoją wiedzę inżynierską w zakresie studiowanego kierunku i poszerza ją o nowe element, zapoznaje się z metodami włściwego planowania zadań.
2,0
3,0Praca zrealizowana poprawnie, zgodnie z tematem.
3,5
4,0
4,5
5,0Zastosowane metody lub rozwiązania wykraczają poza zakres wiedzy przekazywanej w toku studiów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C26_U01
Student nabywa umiejętności rozwiązywania zadań o charakterze inżynierskim. Stosownie do typu realizowanego zadania, nabywa umiejętności planowania i prowadzenia prac projektowych lub badań eksperymentalnych. Opanowuje zasady realizacji i prezentacji opracowań o charakterze projektowym lub doświadczalnym.
2,0
3,0Praca zrealizowana poprawnie, zgodnie z tematem.
3,5
4,0
4,5
5,0W przcy wykorzystano optymalne metody, oryginalne pomysły lub praca wykracza poza określony wstępnie zakres. Przedstawiony opis nie budzi zastrzeżeń formalnych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C26_K01
Realizacja pracy wymaga działań przemyślanych i planowych.
2,0
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko Jerzy, Zygmunt Małgorzata, Poradnik dyplomanta, Wydaw. Uczeln. PS, Szczecin, 2000

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykonanie opracowania na określony, zadany temat z zakresu materiału objętego kierunkiem studiów. Praca przejściowa może mieć charakter projektowy lub badawczo-eksperymentalny. Opracowywane zagadnienie nie powinno wykraczać poza standardowe zadania inżynierskie, choć może wymagać od studenta twórczego podejścia. W czasie zajęć omawiane i konsultowane są poszczególne projekty.30
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Konsultacje pracy.10
A-P-2Praca własna studenta niezbędna do zrealizowania pracy.200
210
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_C26_W01Student rozwiązując zadanie postawione w pracy przejściowej porządkuje swoją wiedzę inżynierską w zakresie studiowanego kierunku i poszerza ją o nowe element, zapoznaje się z metodami włściwego planowania zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W04ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka oraz zna pojęcia w języku obcym na poziomie B2
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem pracy przejściowej jest poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności i samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu studiowanego kierunku. Ważnym celem jest też zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji przyszłej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-P-1Wykonanie opracowania na określony, zadany temat z zakresu materiału objętego kierunkiem studiów. Praca przejściowa może mieć charakter projektowy lub badawczo-eksperymentalny. Opracowywane zagadnienie nie powinno wykraczać poza standardowe zadania inżynierskie, choć może wymagać od studenta twórczego podejścia. W czasie zajęć omawiane i konsultowane są poszczególne projekty.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje (dyskusja metod i wniosków).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Oceniana jest poprawność realizacji pracy, oryginalność pomysłów i przydatność zastosowanych metod oraz formalna strona pracy (jak w pracach dyplomowych).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Praca zrealizowana poprawnie, zgodnie z tematem.
3,5
4,0
4,5
5,0Zastosowane metody lub rozwiązania wykraczają poza zakres wiedzy przekazywanej w toku studiów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_C26_U01Student nabywa umiejętności rozwiązywania zadań o charakterze inżynierskim. Stosownie do typu realizowanego zadania, nabywa umiejętności planowania i prowadzenia prac projektowych lub badań eksperymentalnych. Opanowuje zasady realizacji i prezentacji opracowań o charakterze projektowym lub doświadczalnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim oraz obcym opracowanie wskazanego problemu z zakresu inżynierii mechanicznej w sposób komunikatywny i dobrze udokumentowany zgodnie z zasadami przyjętymi przy opracowaniu dokumentacji technicznej
MBM_1A_U05ma umiejętność samokształcenia - samodzielnego poszukiwania informacji i analizowania poznanych zagadnień
MBM_1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Celem pracy przejściowej jest poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności i samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu studiowanego kierunku. Ważnym celem jest też zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji przyszłej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-P-1Wykonanie opracowania na określony, zadany temat z zakresu materiału objętego kierunkiem studiów. Praca przejściowa może mieć charakter projektowy lub badawczo-eksperymentalny. Opracowywane zagadnienie nie powinno wykraczać poza standardowe zadania inżynierskie, choć może wymagać od studenta twórczego podejścia. W czasie zajęć omawiane i konsultowane są poszczególne projekty.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje (dyskusja metod i wniosków).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Oceniana jest poprawność realizacji pracy, oryginalność pomysłów i przydatność zastosowanych metod oraz formalna strona pracy (jak w pracach dyplomowych).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Praca zrealizowana poprawnie, zgodnie z tematem.
3,5
4,0
4,5
5,0W przcy wykorzystano optymalne metody, oryginalne pomysły lub praca wykracza poza określony wstępnie zakres. Przedstawiony opis nie budzi zastrzeżeń formalnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_C26_K01Realizacja pracy wymaga działań przemyślanych i planowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Przy realizacji pracy przejściowej student powinien działać w sposób planowy i przemyślany; powinien uświadomić sobie konieczność samodzielnego poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności nabytych w toku studiów.
Treści programoweT-P-1Wykonanie opracowania na określony, zadany temat z zakresu materiału objętego kierunkiem studiów. Praca przejściowa może mieć charakter projektowy lub badawczo-eksperymentalny. Opracowywane zagadnienie nie powinno wykraczać poza standardowe zadania inżynierskie, choć może wymagać od studenta twórczego podejścia. W czasie zajęć omawiane i konsultowane są poszczególne projekty.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje (dyskusja metod i wniosków).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Oceniana jest poprawność realizacji pracy, oryginalność pomysłów i przydatność zastosowanych metod oraz formalna strona pracy (jak w pracach dyplomowych).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0