Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_2A_UMTS/09_U01 | Nabycie podstawowych umiejętności pisania opracowań z prac projektowych, badawczych i przeglądowych oraz organizacji i prowadzenia badań i prezentacji wyników pracy - w szczególności przygotowywania prezenttacji i pisania pracy dyplomowej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T_2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się, ma umiejętność samokształcenia w swojej i pokrewnych specjalnościach |
T_2A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim opracowanie naukowe oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych z zakresu swojej specjalności, wykorzystując przyjęte w jego specjalności konwencje i standardy przekazu |
T_2A_U02 | potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników oraz w innych środowiskach technicznych, również w języku obcym. Potrafi wykorzystywać różnorodne techniki przekazu informacji. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy na temat właściwego planowania i realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej oraz poprawnego przygotowania i przedstawienia prezentacji multimedialnej. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Praca dyplomowa – wymagania, rodzaje. Wybór tematu. Planowanie pracy. Konsultacje.
Poszukiwanie i przeglądanie źródeł, powoływanie się na źródła.
Układ pracy – zawartość poszczególnych części pracy, podział na rozdziały, załączniki.
Techniczna strona przygotowania i realizacji badań doświadczalnych, bezpieczeństwo.
Rysunki, tabele, wzory, nagłówki, stopki, przypisy, spisy.
Planowanie i realizacja prac projektowych, katalogi, normy, informatory. Wariantowanie rozwiązań, obliczenia, dokumentacja projektu.
Opracowanie i prezentacja wyników badań, błędy pomiarów.
Opracowywanie podsumowania i wnioski.
Prezentacje multimedialne – rodzaje, plan prezentacji, szablony, tempo i czas prezentacji, zakończenie; środki techniczne. |
---|
T-P-2 | Dyskusja i ocena krytyczna prezentacji multimedialnych studentów. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład, pogadanka, dyskusja. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Oceniana jest poprawność i jakość przygotowanej prezentacji multimedialnej oraz sposób jej przedstawienia. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student opuścił więcej niż trzy seminaria bez usprawiedliwienia lub nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia większości z przekazanych studentom podstawowych zasad "dobrej prezentacji". |
3,0 | Student uczestniczył w seminariach i poprawnie przygotował prezentację multimedialną. |
3,5 | Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonumi dla ocen 3 i 4. |
4,0 | Student aktywnie uczestniczył w seminariach, poprawnie przygotował prezentację multimedialną i poprawnie ją przedstawił. |
4,5 | Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonumi dla ocen 4 i 5. |
5,0 | Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjiach na temat prezentacji multimedialnych kolegów z grupy, Nie ma żadnych zastrzeżeń dotyczących przygotowania i sposobu wygłoszenia własnej prezentacji. |