Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (S2)
Sylabus przedmiotu Język obcy (niemiecki):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy (niemiecki) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | niemiecki |
Blok obieralny | 50 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu : Matematyka | 4 |
T-LK-2 | Fizyka | 4 |
T-LK-3 | Materiałoznawstwo | 4 |
T-LK-4 | Elementy złączne | 3 |
T-LK-5 | Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu : Łożyska | 3 |
T-LK-6 | Napęd | 3 |
T-LK-7 | Tłoki | 3 |
T-LK-8 | Narzędzia i urządzenia | 4 |
T-LK-9 | Technika samochodowa | 4 |
T-LK-10 | Obróbka metali | 3 |
T-LK-11 | Elektrotechnika | 4 |
T-LK-12 | Technika grzewcza | 3 |
T-LK-13 | Elektrownie przyszłości | 3 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 45 |
A-LK-2 | Przygotowanie do zajęć | 30 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 3 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu | 10 |
A-LK-5 | Egzamin | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja |
S-3 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-4 | Ocena formująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
T_2A_A04-N_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | — | — | C-1 | T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-13, T-LK-8, T-LK-7 | M-5, M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
T_2A_A04-N_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | T_2A_U04, T_2A_U03, T_2A_U02, T_2A_U06 | T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06 | C-1 | T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-13, T-LK-8, T-LK-7 | M-6, M-3, M-4, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
T_2A_A04-N_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | T_2A_U04, T_2A_U03, T_2A_U02, T_2A_U06 | T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06 | C-2 | T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-13, T-LK-8, T-LK-7 | M-5, M-1 | S-1, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
T_2A_A04-N_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | T_2A_K01 | T2A_K01 | C-2 | T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-13, T-LK-8, T-LK-7 | M-3, M-1 | S-1, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_2A_A04-N_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_2A_A04-N_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
T_2A_A04-N_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_2A_A04-N_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cornejska Irena, Micek Pavel, Vallauri Bernard, Deutsch Im Maschinenbau, Vysoke uceni technicke, Brno, 2004
- Zettl Erich,Janssen Joerg, Müller Heidrun, Aus moderner Technik Und Naturwissenschaft, Max Hueber Verlag, 1999
Literatura dodatkowa
- Lektor, Materiały własne prowadzących, 2012
- Konstruktion-Zeitschrift fuer Produktentwicklung und Ingenieur-Werkstoffe nr 7/8 -2012, 2010
- XYZ, Deutschland-Forum für Politik, Kultur und Wirtschaft, 2011
- Leonder Frank, Jank Hans Georg, Jank Inge, Scholz Helmut, Deutsch komplet.Chemie zur Studienvorbereitung für Ausländer, VEB Verlag Enzyklopaedie Leipzig, 1982