Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_2A_C03_U01 | potrafi przeprowadzić analizę złożonego systemu lub zjawiska następnie zaplanować odowiednie badania, wykonac pomiary, przeprowadzic eksprymenty symulacyjne oraz wyciągnąć wnioski. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_2A_U16 | potrafi wykonać analizę i zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych lub technologicznych |
---|
ZIIP_2A_U21 | potrafi dokonywać doboru metod optymalizacji, symulacji, prognozowania, wywodu wiedzy oraz wspomagania działań technologiami informatycznymi |
ZIIP_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
Cel przedmiotu | C-1 | Nauczyć studentów analizy złożonych systemów. Określania zmiennych zależnych i niezależnych |
---|
C-2 | Nauczyć studentów projektowania i przeprowadzenia eksperymentów. |
Treści programowe | T-W-1 | Wstęp do prognozowania, prognozowanie metodami jakościowymi i ilościowymi |
---|
T-W-2 | Podstawy dyskretnej symulacji zdarzeniowej |
T-W-3 | Modelowanie procesów producyjnych z zastosowaniem metod sieciowych |
T-L-1 | Prognozowanie metodą naiwną, średnich, średniej ruchomej, wygładzania wykłądniczego, metoda Holta. |
T-L-2 | Postawy modelowania symlacyjnego |
T-L-3 | Opracowanie modeli symulacyjnych procesów produkcyjnych z wykorzystaniem sieci Petri |
T-L-4 | Opracowanie modeli symulacyjnych z wykorzystaniem programu Plant Simulation |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny i problemowy |
---|
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne połaczone z analizą i rozwiązywaniem zadanych problemów. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Test uzupełnień |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zaplanować badań typowych systemów i nie wie jak przeprowadzić odpowiednie eksperymenty. |
3,0 | Student potrafi zaplanować badania typowych systemów i wie jak przeprowadzić odpowiednie eksperymenty. |
3,5 | Student potrafi wytłumaczyć znaczenie poszczególnych etapów badania prognostycznego i symulacyjnego. |
4,0 | Student potrafi zaplanować badania złożonych systemów i wie jak przeprowadzić odpowiednie eksperymenty. |
4,5 | Student potrafi wyciągnąć wnioski z przeprowadzonych badań korzystając z metod statystycznych. |
5,0 | Student potrafi ocenić dokładność uzyskanych oszacowań. |