Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_2A_ZPKS/09-1_W01 | Wiedza na temat komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania w inżynierii spawania. Znajomość technik CAD, CAM, CAW i funkcji oprogramowania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_2A_W12 | posiada wiedzę z zakresu symulacji procesów produkcyjnych, cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
ZIIP_2A_W02 | ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji |
ZIIP_2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich związanych z inżynierią produkcji, w tym metody twórczego myślenia |
ZIIP_2A_W01 | ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki, niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu inżynierii produkcji |
ZIIP_2A_W09 | ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, wiedzą, projektami i innowacjami oraz prowadzenia działalności gospodarczej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
T2A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania w inżynierii spawania z naciskiem na praktyczne zastosowanie |
---|
C-2 | Nabycie umiejętności projektowania konstrukcji spawanej z obliczeniami wytrzymałości MES oraz integrację fazy projektowania i wytwarzania |
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie do wspomagania komputerowego |
---|
T-A-1 | Projekt konstrukcji spawanej z wykorzystaniem komputerowych technik wspomagania projektowania. Analiza czynników dotyczące przystosowania się materiału do naprężeń, które w nim powstają w wyniku operacji spawania oraz eksploatacji. |
T-W-2 | Zagadnienia komputerowego wspomagania projektowania konstrukcji spawanych |
T-A-2 | Projekt technologii wykonania konstrukcji spawanej z wykorzystaniem komputerowych technik wspomagania wytwarzania. Analiza czynników związanych z technologią wykonania i parametrami spawania na właściwości złącza. Optymalizacja kosztów wykonania konstrukcji. |
T-W-3 | Prace inżynierskie wspomagane komputerowo. Analiza projektów realizowanych komputerowo. |
T-W-4 | Wspomaganie komputerowe technologii spawania CAW |
T-W-5 | Studium praktyczne zastosowania wspomagania komputerowego w inżynierii spawania |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Film |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kolokwium w połowie semestru |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe na koniec semestru |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału |
3,0 | schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria |
3,5 | ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami |
4,0 | solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami |
4,5 | wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami |
5,0 | wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami |