Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)

Sylabus przedmiotu Metody badań złączy spawanych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody badań złączy spawanych
Specjalność zarządzanie produkcją konstrukcji spawanych
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Procesy spajania i cięcia materiałów
W-2Badania i odbiory konstrukcji spawanych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z koniecznością prowadzenia badań złączy spawanych
C-2Przygotowanie studentów do prowadzenia nadzorów spawalniczych
C-3Ukszkałtowanie podstawowych umiejętności z zakresu badań nieniszczących

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Badania wizualne5
T-A-2Badania penetracyjne5
T-A-3Badania magnetyczno-proszkowe5
T-A-4Badania ultradźwiękowe5
T-A-5Badania radiograficzne5
T-A-6Badania technologii spawania5
30
wykłady
T-W-1Badania nieniszczące w spawalnictwie i zakres ich zastosowania1
T-W-2Badania wizualne2
T-W-3Badania penetracyjne1
T-W-4Badania magnetyczno-proszkowe1
T-W-5Badania radiograficzne2
T-W-6Badania ultradźwiękowe2
T-W-7Próby szczelności i próby ciśnieniowe2
T-W-8Badania niszczące i zakres ich stosowania w spawalnictwie1
T-W-9Próby rozciągania i zginaniazłączy spawanych1
T-W-10Badania udarności połączeń spawanych1
T-W-11Badania metalograficzne1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Obowiązkowe ucestnictwo w zajęciach30
A-A-2opracowywania sprawozdań z badań15
A-A-3przygotowanie do zaliczenia z przedmiotu8
53
wykłady
A-W-1Obowiązkowe uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie zalecanej literatury12
A-W-3Przygotowanie do kolokwium11
53

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające-wykład informacyjny ,opis
M-2Metody eksponujące-film
M-3metody praktyczne-ćwiczenia przedmiotowe,ćwiczenia produkcyjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające po zrealizowaniu1/3 wykladów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe pisemne po zrealizowaniu całości programu wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_ZPKS/08-1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie rozpoznać i opisać prowadzone metody badań na konstrukcjach spawanych, potrafi zaproponować odpowiednią metodę badań złączy spawanych odpowiednio do wymagań zawartych w warunkacg technicznych wykonania i odbioru konstrukcji
ZIIP_2A_W04, ZIIP_2A_W02, ZIIP_2A_W12, ZIIP_2A_W03T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_ZPKS/08-1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać i koordynować medody badań złączy spawanych w oparciu ostosowne wymagania, powinien umieć opracowywać plany kontroli oraz rozwiązywać problemy z zakresu bezpieczeństwa technicznego konstrukcji
ZIIP_2A_U16, ZIIP_2A_U08, ZIIP_2A_U11, ZIIP_2A_U24, ZIIP_2A_U09, ZIIP_2A_U07, ZIIP_2A_U23T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_ZPKS/08-1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student aktywnej postawy do celowości stosowania badań złączy spawanych, będie postępował zgodnie z zasadami etyki inżynierskiej, będzie świadomy i wrażliwy na zagadnienia jakości konstrukcji spawanych
ZIIP_2A_K04, ZIIP_2A_K02, ZIIP_2A_K03, ZIIP_2A_K05T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_ZPKS/08-1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie rozpoznać i opisać prowadzone metody badań na konstrukcjach spawanych, potrafi zaproponować odpowiednią metodę badań złączy spawanych odpowiednio do wymagań zawartych w warunkacg technicznych wykonania i odbioru konstrukcji
2,0Student nie jest w stanie wymienić metod badań złączy spawanych .
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat metod badań złączy spawanych.
3,5Student potrafi rozpoznać i opiać metody badań stosowane w polączeniach spawanych.
4,0Student ma wiedzę z zakresu wykorzystania badań nieniszczących i niszczących w wytwarzniu konstrukcji.
4,5Student potrafi zaproponować i scharakteryzować metody badań niezbędne przy produkcji spawalniczej.
5,0Student jest w stanie rozpoznać i opisać metody badań złączy spawanych ,potrafi zaproponować odpowiednią metodę badań oraz dokonać interpretacji wyników badań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_ZPKS/08-1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać i koordynować medody badań złączy spawanych w oparciu ostosowne wymagania, powinien umieć opracowywać plany kontroli oraz rozwiązywać problemy z zakresu bezpieczeństwa technicznego konstrukcji
2,0Student nie umie wymienić podstawowych metod badań nieniszczących i niszczących.
3,0Student umie charakteryzować podstawowe metody badań stosowane w badaniach złączy spawanych.
3,5Student potrafi przeprowadzić badania powierzchniowe metodami nieniszczącymi.;
4,0Student potrafi zaplanować i przeprowadzić badania technologii spawania zgodnie z odpowiednimi wytyczymi i normami.
4,5Student potrafi przeprowadzić i dobrać metodę badań radiogaficznych i ultradźwiękowych.
5,0Studet potrafi interpretować wyniki badań niszczących i nieniszczących oraz opracowywać plany kotroli.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_ZPKS/08-1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student aktywnej postawy do celowości stosowania badań złączy spawanych, będie postępował zgodnie z zasadami etyki inżynierskiej, będzie świadomy i wrażliwy na zagadnienia jakości konstrukcji spawanych
2,0Student nie nabył aktywnej postawy w zakresie celowości stosowania badań złączy spawanych.
3,0Student jest kompetentny w zakresie rozróżniania podstawowych metod kontroli.
3,5Student jest kompetentny w zakresie prowadzenia badań nieniszczących powierzniowych.
4,0Student jest kratywny w zakresie planowania i przeprowadzania badań i uznania technologii spawania.
4,5Student nabył podstawowych kompetencji w zakresie badań nieniszczących objętościowych i badań niszczących.
5,0Student jest wrażliwy na postępowanie zgodne z zasadami etyki inżynierskiej , jest kompetentny w zakresie opracowywania planów badań,kotroli i interpretacji wyników badań.

Literatura podstawowa

  1. Czuchryj J.,Dębski E., Badania nieniszczące. Badania złączy spawanych wg. norm europejskich.Kontrola radiograficzna., Biuro Gamma, Warszawa, 2000
  2. Czuchryj J.,Papkala H.,Winiowski A., Niezgodność w złączach spawanych, Instytut Spawalnictwa, Gliwice, 2003
  3. Lewińska A., Badania magnetyczne .Poradnik, Biuro Gamma, Warszawa, 1998

Literatura dodatkowa

  1. PN-EN ISO, Badania wizualne , badania penetracyjne,badania magnetyczno-proszkowe,badania ultradźwiękowe, badania radiograficzne, PKN, Warszawa, 2011, wymagane aktualne wydania norm

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Badania wizualne5
T-A-2Badania penetracyjne5
T-A-3Badania magnetyczno-proszkowe5
T-A-4Badania ultradźwiękowe5
T-A-5Badania radiograficzne5
T-A-6Badania technologii spawania5
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Badania nieniszczące w spawalnictwie i zakres ich zastosowania1
T-W-2Badania wizualne2
T-W-3Badania penetracyjne1
T-W-4Badania magnetyczno-proszkowe1
T-W-5Badania radiograficzne2
T-W-6Badania ultradźwiękowe2
T-W-7Próby szczelności i próby ciśnieniowe2
T-W-8Badania niszczące i zakres ich stosowania w spawalnictwie1
T-W-9Próby rozciągania i zginaniazłączy spawanych1
T-W-10Badania udarności połączeń spawanych1
T-W-11Badania metalograficzne1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Obowiązkowe ucestnictwo w zajęciach30
A-A-2opracowywania sprawozdań z badań15
A-A-3przygotowanie do zaliczenia z przedmiotu8
53
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obowiązkowe uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie zalecanej literatury12
A-W-3Przygotowanie do kolokwium11
53
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_ZPKS/08-1_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest w stanie rozpoznać i opisać prowadzone metody badań na konstrukcjach spawanych, potrafi zaproponować odpowiednią metodę badań złączy spawanych odpowiednio do wymagań zawartych w warunkacg technicznych wykonania i odbioru konstrukcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_W04ma uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, optymalizacji, oceny i prognozowania wyników
ZIIP_2A_W02ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji
ZIIP_2A_W12posiada wiedzę z zakresu symulacji procesów produkcyjnych, cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
ZIIP_2A_W03zna zaawansowane metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania produkcją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z koniecznością prowadzenia badań złączy spawanych
C-2Przygotowanie studentów do prowadzenia nadzorów spawalniczych
C-3Ukszkałtowanie podstawowych umiejętności z zakresu badań nieniszczących
Treści programoweT-A-1Badania wizualne
T-A-2Badania penetracyjne
T-A-3Badania magnetyczno-proszkowe
T-A-4Badania ultradźwiękowe
T-A-5Badania radiograficzne
T-A-6Badania technologii spawania
T-W-1Badania nieniszczące w spawalnictwie i zakres ich zastosowania
T-W-2Badania wizualne
T-W-3Badania penetracyjne
T-W-4Badania magnetyczno-proszkowe
T-W-5Badania radiograficzne
T-W-6Badania ultradźwiękowe
T-W-7Próby szczelności i próby ciśnieniowe
T-W-8Badania niszczące i zakres ich stosowania w spawalnictwie
T-W-9Próby rozciągania i zginaniazłączy spawanych
T-W-10Badania udarności połączeń spawanych
T-W-11Badania metalograficzne
Metody nauczaniaM-1Metody podające-wykład informacyjny ,opis
M-2Metody eksponujące-film
M-3metody praktyczne-ćwiczenia przedmiotowe,ćwiczenia produkcyjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające po zrealizowaniu1/3 wykladów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe pisemne po zrealizowaniu całości programu wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie wymienić metod badań złączy spawanych .
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat metod badań złączy spawanych.
3,5Student potrafi rozpoznać i opiać metody badań stosowane w polączeniach spawanych.
4,0Student ma wiedzę z zakresu wykorzystania badań nieniszczących i niszczących w wytwarzniu konstrukcji.
4,5Student potrafi zaproponować i scharakteryzować metody badań niezbędne przy produkcji spawalniczej.
5,0Student jest w stanie rozpoznać i opisać metody badań złączy spawanych ,potrafi zaproponować odpowiednią metodę badań oraz dokonać interpretacji wyników badań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_ZPKS/08-1_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać i koordynować medody badań złączy spawanych w oparciu ostosowne wymagania, powinien umieć opracowywać plany kontroli oraz rozwiązywać problemy z zakresu bezpieczeństwa technicznego konstrukcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_U16potrafi wykonać analizę i zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych lub technologicznych
ZIIP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
ZIIP_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
ZIIP_2A_U24ma umiejętność twórczej działalności w zakresie inżynierii produkcji oraz zarządzania produkcją i innowacjami
ZIIP_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
ZIIP_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
ZIIP_2A_U23ma umiejętność doradztwa w zakresie doradztwa technicznego i organizacyjnego w zakresie produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z koniecznością prowadzenia badań złączy spawanych
C-2Przygotowanie studentów do prowadzenia nadzorów spawalniczych
C-3Ukszkałtowanie podstawowych umiejętności z zakresu badań nieniszczących
Treści programoweT-A-1Badania wizualne
T-A-2Badania penetracyjne
T-A-3Badania magnetyczno-proszkowe
T-A-4Badania ultradźwiękowe
T-A-5Badania radiograficzne
T-A-6Badania technologii spawania
T-W-1Badania nieniszczące w spawalnictwie i zakres ich zastosowania
T-W-2Badania wizualne
T-W-3Badania penetracyjne
T-W-4Badania magnetyczno-proszkowe
T-W-5Badania radiograficzne
T-W-6Badania ultradźwiękowe
T-W-7Próby szczelności i próby ciśnieniowe
T-W-8Badania niszczące i zakres ich stosowania w spawalnictwie
T-W-9Próby rozciągania i zginaniazłączy spawanych
T-W-10Badania udarności połączeń spawanych
T-W-11Badania metalograficzne
Metody nauczaniaM-3metody praktyczne-ćwiczenia przedmiotowe,ćwiczenia produkcyjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe pisemne po zrealizowaniu całości programu wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wymienić podstawowych metod badań nieniszczących i niszczących.
3,0Student umie charakteryzować podstawowe metody badań stosowane w badaniach złączy spawanych.
3,5Student potrafi przeprowadzić badania powierzchniowe metodami nieniszczącymi.;
4,0Student potrafi zaplanować i przeprowadzić badania technologii spawania zgodnie z odpowiednimi wytyczymi i normami.
4,5Student potrafi przeprowadzić i dobrać metodę badań radiogaficznych i ultradźwiękowych.
5,0Studet potrafi interpretować wyniki badań niszczących i nieniszczących oraz opracowywać plany kotroli.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_ZPKS/08-1_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student aktywnej postawy do celowości stosowania badań złączy spawanych, będie postępował zgodnie z zasadami etyki inżynierskiej, będzie świadomy i wrażliwy na zagadnienia jakości konstrukcji spawanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
ZIIP_2A_K02ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej i ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje
ZIIP_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
ZIIP_2A_K05rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w sposób powszechnie zrozumiały, informacji i opinii o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie inżynierii produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z koniecznością prowadzenia badań złączy spawanych
C-2Przygotowanie studentów do prowadzenia nadzorów spawalniczych
C-3Ukszkałtowanie podstawowych umiejętności z zakresu badań nieniszczących
Treści programoweT-A-1Badania wizualne
T-A-2Badania penetracyjne
T-A-3Badania magnetyczno-proszkowe
T-A-4Badania ultradźwiękowe
T-A-5Badania radiograficzne
T-A-6Badania technologii spawania
T-W-1Badania nieniszczące w spawalnictwie i zakres ich zastosowania
T-W-2Badania wizualne
T-W-3Badania penetracyjne
T-W-4Badania magnetyczno-proszkowe
T-W-5Badania radiograficzne
T-W-6Badania ultradźwiękowe
T-W-7Próby szczelności i próby ciśnieniowe
T-W-8Badania niszczące i zakres ich stosowania w spawalnictwie
T-W-9Próby rozciągania i zginaniazłączy spawanych
T-W-10Badania udarności połączeń spawanych
T-W-11Badania metalograficzne
Metody nauczaniaM-3metody praktyczne-ćwiczenia przedmiotowe,ćwiczenia produkcyjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe pisemne po zrealizowaniu całości programu wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie nabył aktywnej postawy w zakresie celowości stosowania badań złączy spawanych.
3,0Student jest kompetentny w zakresie rozróżniania podstawowych metod kontroli.
3,5Student jest kompetentny w zakresie prowadzenia badań nieniszczących powierzniowych.
4,0Student jest kratywny w zakresie planowania i przeprowadzania badań i uznania technologii spawania.
4,5Student nabył podstawowych kompetencji w zakresie badań nieniszczących objętościowych i badań niszczących.
5,0Student jest wrażliwy na postępowanie zgodne z zasadami etyki inżynierskiej , jest kompetentny w zakresie opracowywania planów badań,kotroli i interpretacji wyników badań.