Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_2A_ZPKS/08-1_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać i koordynować medody badań złączy spawanych w oparciu ostosowne wymagania, powinien umieć opracowywać plany kontroli oraz rozwiązywać problemy z zakresu bezpieczeństwa technicznego konstrukcji |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_2A_U16 | potrafi wykonać analizę i zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych lub technologicznych |
---|
ZIIP_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
ZIIP_2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
ZIIP_2A_U24 | ma umiejętność twórczej działalności w zakresie inżynierii produkcji oraz zarządzania produkcją i innowacjami |
ZIIP_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
ZIIP_2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
ZIIP_2A_U23 | ma umiejętność doradztwa w zakresie doradztwa technicznego i organizacyjnego w zakresie produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z koniecznością prowadzenia badań złączy spawanych |
---|
C-2 | Przygotowanie studentów do prowadzenia nadzorów spawalniczych |
C-3 | Ukszkałtowanie podstawowych umiejętności z zakresu badań nieniszczących |
Treści programowe | T-A-1 | Badania wizualne |
---|
T-A-2 | Badania penetracyjne |
T-A-3 | Badania magnetyczno-proszkowe |
T-A-4 | Badania ultradźwiękowe |
T-A-5 | Badania radiograficzne |
T-A-6 | Badania technologii spawania |
T-W-1 | Badania nieniszczące w spawalnictwie i zakres ich zastosowania |
T-W-2 | Badania wizualne |
T-W-3 | Badania penetracyjne |
T-W-4 | Badania magnetyczno-proszkowe |
T-W-5 | Badania radiograficzne |
T-W-6 | Badania ultradźwiękowe |
T-W-7 | Próby szczelności i próby ciśnieniowe |
T-W-8 | Badania niszczące i zakres ich stosowania w spawalnictwie |
T-W-9 | Próby rozciągania i zginaniazłączy spawanych |
T-W-10 | Badania udarności połączeń spawanych |
T-W-11 | Badania metalograficzne |
Metody nauczania | M-3 | metody praktyczne-ćwiczenia przedmiotowe,ćwiczenia produkcyjne |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe pisemne po zrealizowaniu całości programu wykładów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie wymienić podstawowych metod badań nieniszczących i niszczących. |
3,0 | Student umie charakteryzować podstawowe metody badań stosowane w badaniach złączy spawanych. |
3,5 | Student potrafi przeprowadzić badania powierzchniowe metodami nieniszczącymi.; |
4,0 | Student potrafi zaplanować i przeprowadzić badania technologii spawania zgodnie z odpowiednimi wytyczymi i normami. |
4,5 | Student potrafi przeprowadzić i dobrać metodę badań radiogaficznych i ultradźwiękowych. |
5,0 | Studet potrafi interpretować wyniki badań niszczących i nieniszczących oraz opracowywać plany kotroli. |