Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_2A_ZPKS/09-2_W01 | Wiedza z zakresu metod numerycznych i ich zastosowania w inzynierii spajania. Znajomość technik rozwiązywania problemów symulacji naprężeń i odkształceń w konstrukcjach spawanych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_2A_W11 | ma wiedzę z zakresu zintegrowanych systemów informatycznych oraz systemów wspomagania decyzji. |
---|
ZIIP_2A_W03 | zna zaawansowane metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania produkcją |
ZIIP_2A_W02 | ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji |
ZIIP_2A_W12 | posiada wiedzę z zakresu symulacji procesów produkcyjnych, cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
ZIIP_2A_W01 | ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki, niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu inżynierii produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu zastosowania metod numerycznych w inżynierii spajania. |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności prowadzenia symulacji numerycznych. Przedstawiania, interpretacji i weryfikacji wyników. |
Treści programowe | T-W-1 | Ograniczenia i korzyści symulacji komputerowej |
---|
T-W-2 | Oprogramowanie do symulacji inżynierskich |
T-W-3 | Analiza statyczna i dynamiczna |
T-W-4 | Analiza termiczna |
T-W-5 | Symulacje nieliniowe |
T-W-6 | Pozostałe typy analiz numerycznych |
T-W-7 | Tworzenie symulacji numerycznych w praktyce |
T-W-8 | Raporty i dokumentacja inżynierska |
T-A-1 | Liniowa analiza statyczna. Definicje wielkości charakterystycznych. Aplikacja analizy w konstrukcji spawanej. Opis parametrów wejścia i wyjścia. Analiza naprężeń cieplnych. |
T-A-4 | Budowanie raportów z analiz numerycznych i weryfikacja wyników. |
T-A-2 | Analiza dynamiczna w świetle liniowej analizy statycznej. Definiowanie obciążeń dynamicznych. Funkcja czasu. Analiza harmoniczna i drgania. Wykonanie analizy dynamicznej liniowej. Obliczenia przemieszczeń i naprężeń dla konstrukcji spawanej. |
T-A-3 | Mechanizmy analizy termicznej. Zastosowanie analizy termicznej w inżynierii spawania. Sposoby przekazywania ciepła. Interpretacja danych wyjściowych. Moc i energia cieplna. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Film |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kolokwium w połowie semestru |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe na koniec semestru |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału |
3,0 | schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria |
3,5 | ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami |
4,0 | solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami |
4,5 | wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami |
5,0 | wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami |