Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczno-urbanistyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt krajobrazu | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie architektoniczno-urbanistyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiedza z przedmiotów: Materiałoznawstwo, Konstrukcje architektoniczne, Budownictwo i prawo budowlane |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z podstawowymi wiadomościami z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury |
C-2 | Nabycie przez studenta umiejętności opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie aktualnie obowiązujących ustaw i norm związanych z projektowaniem architektoniczno – urbanistycznym | 4 |
T-P-2 | Opracowanie projektu zagospodarowania terenu – opis (lokalizacja budynku na działce, wjazdy, dojazdy, miejsca parkingowe, nawierzchnie, itp.). Wykonanie rysunku Projektu zagospodarowania terenu – skala 1:500. | 4 |
T-P-3 | Przegląd międzysemestralny | 2 |
T-P-4 | Opracowanie projektu budynku jednorodzinnego. Część opisowa (funkcja; dane liczbowe – ilość kondygnacji, powierzchnia zabudowy, powierzchnia użytkowa, kubatura; program użytkowy – spis pomieszczeń z powierzchnią). Opracowanie częśći rysunkowej - rzut parteru, rzut piętra, przekrój, elewacje z kolorystyką – skala 1:50. | 20 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | praca nad opracowaniem projektu poza zajęciami | 20 |
A-P-3 | praca nad wykonaniem rysunków | 20 |
A-P-4 | przygotowanie do przeglądu | 5 |
A-P-5 | przegląd wskazanej literatury | 10 |
A-P-6 | konsultacje | 5 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia projektowe |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: przegląd międzysemetralny |
S-2 | Ocena formująca: ocena projektu domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C26_W01 Ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury. | AK_1A_W04, AK_1A_W06 | T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05 | InzA_W05 | C-1 | T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-P-4 | M-1 | S-1, S-2 |
AK_1A_C26_W02 Zna zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi | AK_1A_W15 | R1A_W02, T1A_W08, T1A_W09 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1, C-2 | T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C26_U01 Potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki | AK_1A_U05, AK_1A_U06, AK_1A_U10 | A1_U21, R1A_U06, R1A_U07, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2 | T-P-2, T-P-1, T-P-4 | M-1, M-2 | S-2 |
AK_1A_C26_U02 Potrafi sporządzić dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki. | AK_1A_U07 | R1A_U02, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U16 | InzA_U06, InzA_U08 | C-2 | T-P-2, T-P-4 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_C26_K01 Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu | AK_1A_K03, AK_1A_K07 | R1A_K02, R1A_K04, R1A_K06, R1A_K08, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-2 | T-P-1, T-P-3 | M-1, M-2 | S-1 |
AK_1A_C26_K02 Ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej | AK_1A_K10, AK_1A_K13 | R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05 | InzA_K01 | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-3 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C26_W01 Ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury. | 2,0 | Student nie ma wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury. |
3,0 | Student posiada wybrane wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania elementów domów jednorodzinnych | |
3,5 | Student posiada wybrane wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i niektórych małych obiektów budowlanych. | |
4,0 | Student ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury. | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury. | |
5,0 | Student posiada szeroką wiedzę z zakresu projektowania architektonicznego, a w szczególności projektowania różnego typu domów jednorodzinnych i małych obiektów budowlanych, takich jak: wiaty, garaże przydomowe, obiekty małej architektury. | |
AK_1A_C26_W02 Zna zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi | 2,0 | Student nie zna zasad opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi |
3,0 | Student zna wybrane zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi | |
3,5 | Student zna większość zasad opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi | |
4,0 | Student zna zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi | |
4,5 | Student zna bardzo dobrze zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi | |
5,0 | Student zna bardzo dobrze zasady opracowania dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego różnego typu domów jednorodzinnych wraz z projektem zagospodarowania działki zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C26_U01 Potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki | 2,0 | Student nie potrafi wykonać projektu niewielkiego domu jednorodzinnego, ani projektu zagospodarowania działki |
3,0 | Student potrafi wykonać wybrane elementy projektu niewielkiego domu jednorodzinnego i projektu zagospodarowania działki z dużą pomocą nauczyciela | |
3,5 | Student potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki z dużą pomocą nauczyciela | |
4,0 | Student potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki przy niewielkiej pomocy nauczyciela | |
4,5 | Student potrafi wykonać projekt niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki samodzielnie | |
5,0 | Student potrafi wykonać projekty różnego typu domów jednorodzinnych wraz z projektem zagospodarowania działki samodzielnie | |
AK_1A_C26_U02 Potrafi sporządzić dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki. | 2,0 | Student nie potrafi sporządzić dokumentacji architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki. |
3,0 | Student potrafi sporządzić wybrane elementy dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki. | |
3,5 | Student potrafi sporządzić większość elementów dokumentacji architektoniczno - budowlanej w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki. | |
4,0 | Student potrafi sporządzić dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie sporządzić kompletną dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego niewielkiego domu jednorodzinnego wraz z projektem zagospodarowania działki. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie sporządzić kompletną dokumentację architektoniczno - budowlaną w fazie projektu koncepcyjnego różnego typu domów jednorodzinnych wraz z projektem zagospodarowania działki. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_C26_K01 Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu | 2,0 | Student nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu |
3,0 | Student ma elementarną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu | |
3,5 | Student ma dostateczną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu | |
4,0 | Student ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu | |
4,5 | Student ma pełną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu. Potrafi komunikować się z potencjalnym klientem i pozyskiwać niezbędne informacje. | |
5,0 | Student ma ugruntowaną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu. Potrafi bardzo dobrze komunikować się z potencjalnym klientem i pozyskiwać niezbędne informacje. | |
AK_1A_C26_K02 Ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej | 2,0 | Student nie ma świadomości odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej |
3,0 | Student ma elementarną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej | |
3,5 | Student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej | |
4,0 | Student ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej | |
4,5 | Student ma pełną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej | |
5,0 | Student ma ugruntowaną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej |
Literatura podstawowa
- Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, Warszawa, 2003
- Prawo budowlane, z dn. 7 lipca 1994 – Dz. U. 1994 Nr 89
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, z dn. 12 kwietnia 2002 – Dz. U. 2002 Nr 75, 2011
- PN-B-01027:2002 Oznaczenia graficzne stosowane w projektach zagospodarowania działki lub terenu
- PN-B-01025:2004 Oznaczenia graficzne stosowane w rysunkach architektoniczno – budowlanych
- PN-B-01030:2000 Oznaczenia graficzne materiałów budowlanych
Literatura dodatkowa
- Włodarczyk A., Żyć znaczy mieszkać, PWN, Warszawa, 1997
- Murator, miesięcznik ogólnopolski, Warszawa
- www.muratordom.pl