Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GO_1A_B06_U01 | Potrafi usystematyzować poszczególne taksony zwierząt w oparciu o ich cechy morfologiczne i anatomiczne oraz wskazać ich powiązania ze środowiskiem ze szczególnym uwzględnieniem zależności troficznych wystepujących pomiędzy organizmami. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GO_1A_U01 | Student posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł. Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich, umiejętność stosowania metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych w tym technik komputerowych. |
---|
GO_1A_U06 | Student dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na jakość środowiska i życie ludzi. Ocenia dobrostan zwierząt oraz zagrożenia dla środowiska i człowieka wynikające z koncentracji produkcji, nie tylko produkcji przemysłowej, ale też rolnej i leśnej. Zna zastosowania typowych technik i ich optymalizacji w ramach gospodarki odpadami i rekultywacji terenów zdegradowanych. Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | zapoznanie ze zróżnicowaniem morfologicznym i anatomicznym zwierząt bezkręgowych i kręgowych jako efektem przystosowań do otaczającego środowiska |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe pojęcia z zakresu systematyki, taksonomii, klasyfikacji biologicznej i filogenezy zwierząt. Różnorodność i rozmieszczenie zwierząt na świecie. |
---|
T-W-2 | Ekologiczna klasyfikacja zwierząt. Grupy troficzne zwierząt. Różnorodność bezkręgowców - biologia i ekologia oraz znaczenie w przyrodzie. |
T-W-3 | Przegląd najważniejszych taksonów kręgowców ze szczególnym uwzględnieniem ich różnorodności jako wyniku relacji ze środowiskiem życia. |
T-W-4 | Gatunki obce - zagrożenia dla polskiej i światowej fauny. |
T-W-5 | Strategia ochrony zwierząt w Polsce i na świecie. |
T-W-6 | Rola fauny w określaniu zanieczyszczeń środowiska. Przyczyny wymierania zwierząt. Kolizje zwierząt z inwestycjami. |
T-A-2 | Mięczaki - charakterystyka i znaczenie w przyrodzie. |
T-A-1 | Charakterystyka wybranych taksonów bezkręgowców w powiązaniu ze środowiskiem życia: płazińce (Platyhelminthes), obleńce (Nemathelminthes), pierścienice (Annelida). |
T-A-3 | Stawonogi – zróżnicowanie taksonomiczne, przystosowanie do życia i rola w środowisku. |
T-A-4 | Morfologiczne przystosowania wybranych grup kręgowców do środowiska ich życia. |
T-A-5 | Zwierzęta synantropijne. |
Metody nauczania | M-4 | Ekspozycja. |
---|
M-2 | Film. |
M-1 | Wykład informacyjny. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z ćwiczeń. |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z treści wykładowych. |
S-3 | Ocena formująca: Kolokwium. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | umiejętność systematyzowania zwierzat do poszczególnych taksonów, w oparciu o cechy morfologiczne i anatomiczne oraz zanjomość ich powiązań ze środowiskiem |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |