Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GO_1A_C23_W01 | W zakresie wiedzy student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu technologii przetwarzania i unieszkodliwiania odpadów. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GO_1A_W06 | Student jest w stanie rozróżnić i zrozumieć procesy zachodzące w środowisku, w tym zagadnienia dotyczące struktury, mechanizmów i funkcji procesów życiowych organizmów na różnych szczeblach organizacji. Potrafi rozwiązywać techniczne zadania inżynierskie dostosowane do kierunku gospodarka odpadami. Zna właściwości chemiczne, fizyczne i biologiczne materiałów stosowanych w procesach technologicznych przetwarzania, składowania i unieszkodliwiania odpadów oraz rekultywacji gruntów. Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu gospodarki odpadami i rekultywacji gruntów. |
---|
GO_1A_W07 | Student zna podstawy metod, technik i technologii pozwalających wykorzystywać potencjał przyrodniczy i technologiczny w celu poprawy jakości życia człowieka oraz potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie prostych i zaawansowanych technik inżynierskich w celu ochrony środowiska i ludzi. |
GO_1A_W08 | Student ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego, zna zasady zrównoważonego użytkowania środowiska i rozwoju z uwzględnieniem dbałości o różnorodność biologiczną oraz ma wiedzę o zagrożeniach środowiska przyrodniczego. Zna typowe technologie inżynierskie w pełnym zakresie gospodarki odpadami, w tym również rekultywacji terenów zdegradowanych, w tym składowisk odpadów. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie zasad postępowania z odpadami oraz podstawowych technologii służących ich unieszkodliwianiu (spalanie i kompostowanie odpadów). Ocena sposobów oddziaływania składowisk odpadów na stan środowiska przyrodnicze. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Właściwości fizykochemiczne i skład morfologiczny odpadów komunalnych jako kryterium ich przydatności do spalania. |
---|
T-A-2 | Ocena sprawności oczyszczania spalin w nowoczesnych spalarniach odpadów. |
T-W-1 | Podział i omówienie podstawowych procesów termicznego unieszkodliwiania opadów (spalanie, metody pirolityczne, metody plazmowe). |
T-W-2 | Ocena przydatności podstawowych metod termicznych do unieszkodliwiania zróżnicowanych odpadów. |
Metody nauczania | M-3 | Praca w grupach |
---|
M-2 | Prezentacje multimedialne |
M-1 | Wykład informacyjny przedwtawiający zagadnienia teoretyczne |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena aktywności i zdobytej wiedzy na ćwiczeniach audytoryjnych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie podsumowujące zdobytą wiedzę na wykładach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student:
- w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału,
- w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe,
- w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie,
- w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |