Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_O28_W05 | Student potrafi scharakteryzować stan zasobów wodnych wybranego obszaru kraju, potrzeby wodne roślini. Na tej podstawie umie dobrać własciwy system nawadniania nawadniania i okreslić jego wpływ na biologiczne, chemiczne i fizayczne właściwości gleby oraz wzrost i rozwój roślin |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego oraz o jego zagrożeniach i o konieczności zrównoważonego użytkowania zasobów przyrody |
---|
MR_1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik i mechanizmów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
MR_1A_W10 | ma podstawową wiedzę o czynnikach abiotycznych i biotycznych wpływających na wzrost i rozwój roślin oraz ich kontroli |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów ze stanem zasobow wodnych kraju, potrzebami nawadniania wybranych grup roślin oraz budową i eksploatacją systemów nawadniania ciśnieniowego. |
---|
C-3 | Umiejętność doboru systemu nawadniania do okrślonej grupy roślin. |
C-2 | Poznanie roli nawadniania w kształtowaniu środowiska przyrodniczego oraz wzrosty i rozwoju roślin. |
Treści programowe | T-W-3 | Żródła wody i możliwości ich użycia do nawadniania |
---|
T-W-4 | Wybrane zagadnienia z gospodarki wodnej gleby i rośliny |
T-W-2 | Uwarunkowania prawne stosowania nawodnień |
T-W-1 | Zasoby wodne i potrzeby nawadniania w Polsce |
T-W-5 | Charakterystyka potrzeb wodnych i zasady nawadniania wybranych grup roślin |
T-W-6 | Rola nawadniania w kształtowaniu włąściwości biologicznych, fizycznych i chemicznych gleby oraz wzrostu i rozwoju roślin |
T-A-1 | Charakterystyka systemów nawadniania i kryteria ich wyboru |
T-A-2 | Metody sterowania nawadnianiem |
T-A-3 | Podstawowe zasady projektowania systemu nawadniania ciśnieniowego |
Metody nauczania | M-2 | Cwiczenia przedmiotowe |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny końcowy |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student poprawnie charakteryzuje stan zasobów wodnych okreslonego obszaru kraju. Prawidłowo dobiera system nawadniania do określonych potrzeb wodnych roślin. Poprawnie formułuje rolę nawadniania w ksztłtowaniu róznych właściwości gleby oraz wzrostu i rozwoju roślin. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |