Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_O14_U01 | Student potrafi zaplanowac i zorganizować ekologiczną
produkcję najważniejszych gatunków warzyw i roslin
sadowniczych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_U05 | potrafi rozpoznać i klasyfikować podstawowe taksony roślin uprawnych i dziko rosnących oraz określić optymalne warunki ich wzrostu i rozwoju |
---|
MR_1A_U09 | potrafi rozpoznać i przeanalizować zjawiska wpływające na stan rozwojowy i zdrowotny rośliny oraz zaplanować i zastosować zabiegi mające na celu poprawę warunków jej wzrostu |
MR_1A_U10 | potrafi posługiwać się podstawowymi technikami w ocenie stanu zdrowotności roślin i kondycji środowiska |
MR_1A_U12 | potrafi dostrzec i zinterpretować zjawiska ekonomiczne w produkcji i ochronie roślin |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-3 | zapoznanie studentów z funkcjonowaniem ekologicznych gospodarstw ogrodniczych oraz organizacji zrzeszających producentów żywności ekologicznej |
---|
C-1 | zapoznanie studentów z metodami ekologicznej i proekologicznej produkcji warzyw i owoców |
C-2 | zapoznanie studentów z regulacjami prawnymi produkcji ekologicznej, proekologicznej i integrowanej |
Treści programowe | T-W-1 | Zasady ogrodnictwa ekologicznego i podstawy integrowanej produkcji ogrodniczej. Charakterystyka ekologicznych metod produkcji warzyw i owoców. Regulacje prawne, certyfikacje upraw, organizacje zrzeszające producentów żywności ekologicznej. Organizacja i funkcjonowanie ogrodniczych gospodarstw ekologicznych i ekoturystycznych. |
---|
T-A-1 | Ekologiczne i proekologiczne metody uprawy najważniejszych gatunków warzyw i roślin sadowniczych. Ocena jakości warzyw i owoców pochodzących z gospodarstw ekologicznych |
Metody nauczania | M-3 | Metody eksponujące (ryciny, zdjęcia, pokaz multimedialny) |
---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, wyjaśnienie lub objaśnienie) |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna zwiazana z wykładem) |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny |
---|
S-1 | Ocena formująca: przygotowanie i przedstawienie prezentacji multimedialnej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym opanował umiejetnosc planowania i organizowania produkcji ekologicznej najważniejszych gatunków warzyw i roslin sadowniczych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |