Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_B10_U02 | Student umie zastosować nabytą wiedzę matematyczno-statystyczną do rozwiązywania praktycznych problemów. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_U04 | posiada umiejętność prowadzenia zadań badawczych na poziomie inżynierskim i prac projektowych z zakresu medycyny roślin pod kierunkiem opiekuna naukowego oraz interpretacji ich wyników |
---|
MR_1A_U02 | potrafi w formie pisemnej i ustnej sporządzać opracowania, projekty i prace z zakresu medycyny roślin oraz prezentować je z wykorzystaniem różnorodnych technik, w tym multimedialnych |
MR_1A_U11 | posiada umiejętność podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów występujących w medycynie roślin z wykorzystaniem technologii tradycyjnych i nowoczesnych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-4 | Nabycie umiejętności rozwiązywania zagadnień formułowanych w postaci opisu algebraicznego. |
---|
C-5 | Przedstawianie graficzne najważniejszych funkcji matematycznych. |
C-6 | Zrozumienie podstawowych pojęć statystyki opisowej. |
C-7 | Nabycie umiejętności stosowania narzędzi statystycznych do analizy danych oraz interpretowania wyników. |
Treści programowe | T-A-1 | Działania na macierzach, obliczanie wyznaczników macierzy. |
---|
T-A-2 | Rozwiązywanie układów równań liniowych. |
T-A-3 | Działania na wektorach, iloczyn wektorowy i skalarny. |
T-A-5 | Obliczanie miar skupienia i dyspersji |
T-A-7 | Wyliczenie analizy wariancji 1-czynnikowej, porównanie średnich na podstawie NIR |
T-A-8 | Wyliczenie współczynnika korelacji i regresji oraz równania regresji, graficzne przedstawienie |
T-A-9 | zastosowanie testów nieparametrycznych, wyliczenie na przykładach |
Metody nauczania | M-4 | ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań |
---|
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: sprawdzian pisemny wymagający rozwiązania zadań |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |