Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_B06_W01 | Student/ka ma wiedzę dotyczącą najważniejszych praw biofizyki, wielkości fizycznych i jednostek układu SI. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_W01 | ma podstawową wiedzę w zakresie biologii, chemii, biochemii, genetyki, matematyki i fizyki niezbędną do zrozumienia procesów zachodzących w biosferze, w ekosystemach naturalnych i uprawnych |
---|
MR_1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości, surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do kierunku Medycyna Roślin |
MR_1A_W10 | ma podstawową wiedzę o czynnikach abiotycznych i biotycznych wpływających na wzrost i rozwój roślin oraz ich kontroli |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-2 | Obserwowanie i interpretowanie wybranych zjawisk biofizycznych w świecie roślin. |
---|
C-1 | Poznanie podstawowych pojęć i praw biofizyki. |
Treści programowe | T-W-4 | Elektryczne właściwości materii. Prąd elektryczny i jego oddziaływanie na żywe organizmy. |
---|
T-W-8 | Elementy fotobiologii. Biofizyka fotosyntezy. |
T-W-9 | Roślina jako obiekt badań biofizyki. Zastosowanie technik biofizycznych do badania roślin. |
T-W-7 | Podstawy spektroskopii, dyspersja światła. |
T-W-1 | Podstawowe pojęcia biofizyki, zjawisko fizyczne a wielkość fizyczna; jednostki układu SI. Rodzaje oddziaływań w przyrodzie. Prawa ruchu, grawitacja, tarcie. |
T-W-6 | Wybrane wielkości fotometryczne i ich mierzenie, przyrządy pomiarowe. |
T-W-3 | Termodynamika prostych układów biofizycznych, temperatura i ciepło. Przemiany fazowe, termodynamika przejść fazowych. Ciepło właściwe, ciepło przemiany fazowej. Właściwości termiczne wody i ich znaczenie w przyrodzie. Zasady termodynamiki. |
T-W-2 | Energia, rodzaje, przemiany, sprawność, zasada zachowania energii, zapotrzebowanie energetyczne żywych organizmów. Lepkość, ruch laminarny i turbulentny, liczba Reynoldsa. Napięcie powierzchniowe i jego znaczenie w przyrodzie. |
T-W-5 | Fale elektromagnetyczne, charakterystyka i zastosowania, oddziaływanie na żywe organizmy. |
Metody nauczania | M-3 | Dyskusja dydaktyczna. |
---|
M-1 | Wykład informacyjny i problemowy z prezentacją multimedialną. |
M-2 | Film z użyciem komputera i projektora. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena zadania i quizów na e-platformie. |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne, sprawdzian pisemny. |
S-1 | Ocena formująca: Aprobata. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | wiedza dotycząca najważniejszych praw biofizyki, wielkości fizycznych i jednostek układu SI. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |