Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Statystyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Statystyka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sławomir Stankowski <Slawomir.Stankowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowe wiadomości z matematyki ze szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu statystyki |
C-2 | Nabycie umiejętności w zakresie stosowania metod statystycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Elementy statystyki opisowej, wyliczanie charakterystyk próby | 2 |
T-A-2 | Zastosowanie testu t-studenta do weryfikacji hipotez statystycznych i tworzenia przedziałów ufności | 2 |
T-A-3 | wyliczanie ANOVY jednoczynnikowej, interpretacja wyników, porównanie wielokrotne średnich | 2 |
T-A-4 | Zastosowanie testów nieparametrycznych do analizy danych | 2 |
8 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Wyliczanie przykładów w programach komputerowych | 7 |
7 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia podstawowe, charakterystyki próby | 2 |
T-W-2 | Wnioskiwanie statystyczne, testy istotności, | 2 |
T-W-3 | Anova, doświadczenia jednoczynnikowe, testy do porównań wielokrotnych | 2 |
T-W-4 | Korelacja i regresja prosta | 2 |
T-W-5 | testy nieparametryczne | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 7 |
15 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 7 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć | 8 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | przygotowanie do zajęć | 20 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
S-2 | Ocena podsumowująca: zalczenie ćwiczeń audytoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych |