Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OZE_1A_B05_U01 | umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OZE_1A_U11 | potrafi wykorzystać poznaną wiedzę z obszaru nauki o materiałach, grafiki inżynierskiej, części maszyn i maszynoznawstwa, wytwórczych procedur technologicznych, a także obsługi i utrzymania maszyn i urządzeń do:
1) właściwego stosowania materiałów w technice,
2) czytania rysunków technicznych, odwzorowywania i wymiarowania elementów maszyn i urządzeń, w tym z zastosowaniem programu CAD,
3) analizy pracy mechanizmów i prawidłowego doboru części oraz zespołów w urządzeniach, a także projektowania i wykonywania obliczeń wytrzymałościowych dla prostych elementów,
4) doboru wytwórczych procedur technologicznych dla prostych elementów maszyn i urządzeń,
5) planowania i nadzorowania systemów użytkowania i utrzymania maszyn w dobrym stanie technicznym; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
---|
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-3 | nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych |
---|
Treści programowe | T-W-3 | rzutowanie aksonometryczne |
---|
T-W-1 | podstawowa normalizacja w rysunku technicznym |
T-W-2 | rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, kłady |
T-W-4 | elementy rysunku budowlanego |
T-W-5 | zasady wymiarowania w rysunku twchniczny |
T-L-2 | przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki |
T-L-6 | przedstawianie i wymiarowanie obiektów - rysunek wykonawczy detalu |
T-L-1 | kreślenie konstrukcji geometrycznych |
T-L-3 | przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje |
T-L-4 | przedstawianie obiektu z zastosowaniem aksonometrii |
T-L-7 | wykonywanie rysunku złożeniowego |
T-L-5 | przykłady zastosowania rysunków w dokumentacji technicznej |
Metody nauczania | M-2 | wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | posiada podstawowe umiejętności przydatne do sporządzania i czytania rysunków technicznych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |