Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OZE_1A_O05-1_K01 | Jest świadomy wiedzy podczas pracy z komputerem i algorytmami i bazami danych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OZE_1A_K02 | jest świadomy ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze fachowej i innych źródłach, również w języku obcym; |
---|
OZE_1A_K03 | potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu, potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; |
OZE_1A_K06 | ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, jest przygotowany do organizowania pracy własnej i zespołu osób, rozumie konieczność systematycznej pracy w działaniach rozciągniętych w czasie, postępuje etycznie, rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie |
---|
R1A_K02 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
R1A_K03 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
R1A_K04 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
R1A_K06 | ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska |
R1A_K07 | ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu |
R1A_K08 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-2 | Usystematyzowanie wiedzy z zakresu algorytmów i struktury baz danych. |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi - algorytmy, bazy danych. |
Treści programowe | T-L-3 | Zapoznanie się z programem Access. Importowanie baz danych z excela. Sortowanie, kwerendy, raporty. |
---|
T-L-2 | Wprowadzenie. Podstawowe pojęcia. Przygotowanie własnej bazy danych w excelu. |
T-L-1 | Wstęp do algorytmów - projektowanie schematów blokowych. Schematy blokowe jako graficzny zapis algorytmu - zadania. |
T-W-2 | Elementarne struktury danych. Podstawowe typy danych, tablice, listy jednokierunkowe, listy dwukierunkowe, listy cykliczne, metody przetwarzania list, rezerwowanie pamięci na listy. Grafy. |
T-W-3 | Podstawowe pojęcia związane z bazami danych. Zasady tworzenia baz danych. Zasady Codda. |
T-W-1 | Zasady analizy algorytmów. Badanie poprawności algorytmów: warunki początkowe i końcowe, niezmienniki pętli. |
T-W-4 | Sortowanie, kwerendy, zapytania, Raporty, importowanie. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-4 | Metoda projektów |
M-2 | Pokaz |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej bazy danych i pisemnego sprawdzianu wiedzy z wykładów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student wykazuje się podstawowymi nawykami w pracy z bazami danych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |