Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OZE_1A_A11_K03 | Posiadając wiedzę w zakresie kultury fizycznej, historii sportu, przepisów dyscyplin sportowych, potrafi zorganizować i współorganizować imprezy sportowo - rekreacyjne i turystyczne.Jest czynnym uczestnikiem życia sportowego na uczelni oraz w swoim środowisku.Promuje społeczne i kulturowe znaczenie sportu.Pielęgnuje własne upodobania z zakresu kultury fizycznej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OZE_1A_K03 | potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu, potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; |
---|
OZE_1A_K06 | ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, jest przygotowany do organizowania pracy własnej i zespołu osób, rozumie konieczność systematycznej pracy w działaniach rozciągniętych w czasie, postępuje etycznie, rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_K02 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
---|
R1A_K03 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
R1A_K04 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
R1A_K06 | ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska |
R1A_K08 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | C1 - nauczanie elementów technicznych wybranej dyscypliny sportowej.
C2 - rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom układów;ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych.Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
C3 - podnoszenie wartości cech motorycznych; siły, szybkości, wytrzymałości, zwinności, zręczności, mocy.
C4 - wykształcenie nawyku stosowania ćwiczeń ruchowych w celach rekreacyjnych.Przekazanie wiadomości z zakresu kultury fizycznej, organizacji imprez sportowych, turystycznych oraz przepisów podstawowych dyscyplin sportowych.
C5 - przeciwstawienie się patologiom społecznym / alkoholizm, narkomania, nikotynizm / poprzez propozycję uczestnictwa w szeroko pojętej aktywności fizycznej |
---|
C-2 | Rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom układów; ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych.Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
Zapoznanie studenta z historią kultury fizycznej i sportu, przepisami wybranych dyscyplin sportowych oraz przekazanie wiedzy o organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych |
Treści programowe | T-A-1 | 1 - treść zajęć zależna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania.Student wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych.
2 - wykłady dla studentów ze zwolnieniami lekarskimi semestralnymi i całorocznymi:
- zdrowotne efekty aktywności fizycznej
- aktywność fizyczna a uzależnienia
- miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujących zdrowie
- wpływ ćwiczeń fizycznych na stan fizjologiczny organizmu / tętno, ciśnienie, ooech, wady postawy, odporność /
- kontrola masy ciała
- historia igrzysk olimpijskich
- ruch fizyczny jako forma walki ze stresem |
---|
Metody nauczania | M-2 | wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna |
---|
M-1 | metoda nauczania zadań ruchowych; syntetyczna, analityczna, mieszana i kompleksowa.
metoda praktyczna; pokaz
metoda podająca; wykład, opis, pogadanka, objaśnienie.
metoda aktywizująca; dyskusja dydaktyczna, zadaniowa, bezpośredniej celowości ruchu.
metoda odtwórcza; zadaniowo-ścisła
metoda obwodowo-stacyjna
metoda treningowa |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: kolokwium, test z wiedzy o kulturze fizycznej |
---|
S-1 | Ocena formująca: ocena studenta na podstawie jego postępów, zaangażowania i aktywności na zajęciach a także umiejętności ruchowych w zakresie wybranych dyscyplin sportowych / sprawdzian, test /. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | - nie włącza się w życie sportowe Uczelni
- nie przejawia zainteresowania różnymi formami aktywności ruchowej
- posiada minimalny zasób pojęć i wiadomości dotyczących kultury fizycznej |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |