Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OZE_1A_O021_U01 | wykorzystuje znane metody do sporządzania i prezentacji planów sytuacyjno-wysokościowych, poprzez wykonywanie prostych pomiarów geodezyjnych, pozyskuje podstawowe materiały geodezyjne i stosuje je w praktyce |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OZE_1A_U17 | potrafi zaprojektować proste instalacje związane z odnawialnymi źródłami energii: jest przygotowany do wykonywania prostych bilansów lokalnych zasobów energii pochodzącej z odnawialnych źródeł, doboru systemów i urządzeń do produkcji energii, planowania produkcji energii lub/i przetwórstwa biomasy na cele energetyczne dla konkretnej inwestycji, a także przeprowadzania doradztwa energetycznego w zakresie odnawialnych źródeł energii, obejmującego zalecania rozwiązań technicznych wraz z określeniem ich opłacalności oraz dotyczącego rozwiązań i wymogów organizacyjnych i formalnych; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zaznajomienie z zakresem zastosowania miernictwa do celów zawodowych |
---|
C-2 | Zaznajomienie ze sprzętem i przyrządami geodezyjnymi |
C-3 | Posługiwanie się materiałami geodezyjnymi i kartograficznymi |
Treści programowe | T-A-1 | Podstawowe instrumenty i przyrządy geodezyjne |
---|
T-A-2 | Pomiary sytuacyjne. Obliczenia i wyrysy |
T-A-3 | Pomiary wysokościowe, niwelacja trasy, ciągi niwelacyjne. Przekroje trasy |
T-A-4 | Praca z mapami, skala, podziałka, obliczenia, powierzchnie, interpolacja warstwic. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
---|
M-4 | Praca z przyrządami geodezyjnymi |
M-5 | Praca z mapami, pomiary terenowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian okresowy (dwa z problematyki ćwiczeń) |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w ograniczonym stopniu wykorzystuje poznane metody pomiarowe z zakresu miernictwa |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |