Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (S1)

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Odnawialne źródła energii
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Grieger <Andrzej.Grieger@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 2,00,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza o społeczeństwie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania.
C-2Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Pisanie informacji prasowych.2
T-A-2Korzystanie przez pracodawcę z portali społecznoścciowych.2
T-A-3Sosób działania konsultanta PR w przypadku opanowania publicznej paniki.2
T-A-4Metafory w rozmowie.2
T-A-5Lobbing a media.2
T-A-6Rodzaje loobingu.2
T-A-7Public Affairs.3
15
wykłady
T-W-1Podstawy public relations.1
T-W-2Zarządzanie public relations.1
T-W-3Etyka i prawo a public relations.1
T-W-4Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów.1
T-W-5Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar.1
T-W-6Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych.1
T-W-7Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety.1
T-W-8Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami).1
T-W-9Internet jako medium w biznwsie - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe.1
T-W-10Internet jako medium w edukacji - e-learning.1
T-W-11Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe.1
T-W-12Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa.1
T-W-13Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją.1
T-W-14Aktywne firmowe serwisy informacyjne.1
T-W-15Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe, marketing wirusowy.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie materiałów do wykonywania samodzielnie ćwiczeń.12
A-A-3Przygotowanie studenta do zaleczenia przedmiotu.3
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.12
A-W-3Przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu.6
A-W-4Przygotowanie prezentacji mulimedialnej.12
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny.
M-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
S-2Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_O102_W01
Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
OZE_1A_W23R1A_W02, R1A_W07, R1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_O102_U01
Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
OZE_1A_U09R1A_U01, R1A_U02, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05C-2T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-11, T-W-13, T-W-15, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_O102_K01
Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania.
OZE_1A_K06R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-10, T-W-12, T-W-14, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_O102_W01
Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_O102_U01
Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
2,0
3,0Student w zakresie podstawowym posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_O102_K01
Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania.
2,0
3,0Student jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania oraz posiadania wiedzy z zagadnieniami ogólnogospodarczymi regulującymi zasady komunikacji społecznej w przedsiębiorstwie. na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Goban-Klas T., Public Relations - pojęcia, definicje, uwarunkowania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
  2. Clamen M., Lobbing i jego sekrety., Wyd. Felberg, Warszawa, 2005
  3. Zelmer Z., Public Relations. Kreowanie reputacji firmy., Wyd. Poltext, Warszawa, 1992

Literatura dodatkowa

  1. Sznajder A., Sztuka promocji., Wyd. Businessman Book, Warszawa, 1993
  2. Wajda A., Czarnowski P., Public Relations - praktyka działania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
  3. Van Schendelen R., Machavelii w Brukseli, Wyd. GWP, Sopot, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Pisanie informacji prasowych.2
T-A-2Korzystanie przez pracodawcę z portali społecznoścciowych.2
T-A-3Sosób działania konsultanta PR w przypadku opanowania publicznej paniki.2
T-A-4Metafory w rozmowie.2
T-A-5Lobbing a media.2
T-A-6Rodzaje loobingu.2
T-A-7Public Affairs.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy public relations.1
T-W-2Zarządzanie public relations.1
T-W-3Etyka i prawo a public relations.1
T-W-4Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów.1
T-W-5Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar.1
T-W-6Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych.1
T-W-7Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety.1
T-W-8Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami).1
T-W-9Internet jako medium w biznwsie - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe.1
T-W-10Internet jako medium w edukacji - e-learning.1
T-W-11Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe.1
T-W-12Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa.1
T-W-13Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją.1
T-W-14Aktywne firmowe serwisy informacyjne.1
T-W-15Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe, marketing wirusowy.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie materiałów do wykonywania samodzielnie ćwiczeń.12
A-A-3Przygotowanie studenta do zaleczenia przedmiotu.3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.12
A-W-3Przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu.6
A-W-4Przygotowanie prezentacji mulimedialnej.12
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_O102_W01Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_W23ma wiedzę w zakresie ekonomiki oraz zasad tworzenia i prowadzenia działalności gospodarczej, w tym również w zakresie produkcji rolniczej ukierunkowanej na produkcję biosurowców energetycznych, obejmującą między innymi analizę ekonomiczną podmiotu wraz z elementami rachunku kosztów dla inżynierów (majątek i kapitał przedsiębiorstwa, przychody, koszty i rachunek wyników, normowanie i kosztorysowanie robót, metody kalkulacji i struktura kosztów produkcji, kategorie produkcji i nakładów, amortyzacja), formy indywidualnej przedsiębiorczości i zasady ich tworzenia, wymogi związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, podmioty gospodarcze występujące w rolnictwie, planowanie inwestycji, przydatną do: 1) prowadzenia indywidualnej działalności gospodarczej w obszarze odnawialnych źródeł energii, 2) projektowania i oceny ekonomicznej procesów produkcyjnych;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania.
C-2Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-W-1Podstawy public relations.
T-W-2Zarządzanie public relations.
T-W-3Etyka i prawo a public relations.
T-W-4Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów.
T-W-5Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar.
T-W-6Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych.
T-W-7Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety.
T-W-8Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami).
T-W-9Internet jako medium w biznwsie - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe.
T-W-10Internet jako medium w edukacji - e-learning.
T-W-11Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe.
T-W-12Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa.
T-W-13Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją.
T-W-14Aktywne firmowe serwisy informacyjne.
T-W-15Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe, marketing wirusowy.
T-A-1Pisanie informacji prasowych.
T-A-2Korzystanie przez pracodawcę z portali społecznoścciowych.
T-A-3Sosób działania konsultanta PR w przypadku opanowania publicznej paniki.
T-A-4Metafory w rozmowie.
T-A-5Lobbing a media.
T-A-6Rodzaje loobingu.
T-A-7Public Affairs.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny.
M-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_O102_U01Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_U09w sposób ogólny analizuje i ocenia pod względem prawnym funkcjonowanie prostych systemów oraz procesów typowych w gospodarce, potrafi zaprojektować i ocenić pod względem organizacyjnym proste procesy produkcyjno-usługowe w zakresie odnawialnych źródeł energii oraz zarządzać nimi, a także przeprowadzić dla nich wstępną analizę ekonomiczną, jest przygotowany do prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze odnawialnych źródeł energii, w tym również w zakresie produkcji rolniczej ukierunkowanej na produkcję biosurowców energetycznych, stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-W-1Podstawy public relations.
T-W-3Etyka i prawo a public relations.
T-W-5Planowanie działania w public relations - badania socjologiczne, badania psychologiczne, wskazywanie audytoriów. oceny, pomiar.
T-W-7Okazje specjalne - imprezy specjalne,imprezy okolicznościowe, bankiety.
T-W-9Internet jako medium w biznwsie - poczta elektroniczna, videokonferencje, strony internetowe.
T-W-11Komunikatory, bramki sms, portale i serwisy społecznościowe.
T-W-13Kształtowanie wizerunku firmy - audyt komunikacyjny, reputacja produktu, stosunki ze społecznością, zarządzanie reputacją.
T-W-15Działania niestandardowe - sponsoring, kreatywne obecności stałe, marketing wirusowy.
T-A-5Lobbing a media.
T-A-6Rodzaje loobingu.
T-A-7Public Affairs.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny.
M-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w zakresie podstawowym posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_O102_K01Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_K06ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, jest przygotowany do organizowania pracy własnej i zespołu osób, rozumie konieczność systematycznej pracy w działaniach rozciągniętych w czasie, postępuje etycznie, rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania.
Treści programoweT-W-2Zarządzanie public relations.
T-W-4Komunikowanie - środki, formy, siła perswazji, siła mediów.
T-W-6Media - komunikacja wewnątrz instytucjonalna, media dla zbiorowości zewnętrznych.
T-W-8Budowanie postaw specjalisty public relations (kontakty z dziennikarzami).
T-W-10Internet jako medium w edukacji - e-learning.
T-W-12Kontakty z prasą - lista, zestawy informacji, konferencja prasowa.
T-W-14Aktywne firmowe serwisy informacyjne.
T-A-1Pisanie informacji prasowych.
T-A-2Korzystanie przez pracodawcę z portali społecznoścciowych.
T-A-3Sosób działania konsultanta PR w przypadku opanowania publicznej paniki.
Metody nauczaniaM-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania oraz posiadania wiedzy z zagadnieniami ogólnogospodarczymi regulującymi zasady komunikacji społecznej w przedsiębiorstwie. na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0