Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_1A_O11-O2_U01 | Student potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OG_1A_U06 | student ma umiejętność wyboru oraz zaplanowania technologii uprawy, przechowywania i przetwarzania, stosowanych w ogrodnictwie w celu uzyskania najlepszych efektów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem jakości produktu finalnego oraz analizy ekonomicznej przedsięwzięcia |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Zaznajomienie studenta ze wskaźnikami jakości opakowań oraz oceną skuteczności w pełnieniu funkcji ochronnej dla zawartego w nim produktu |
---|
Treści programowe | T-A-2 | Opakowania a jakość produktów żywnościowych |
---|
T-A-1 | Analiza informacji zawartych na opakowaniach różnych produktów dostępnych w handlu w świetle wymagań zawartych w przepisach |
T-L-1 | Ocena mikrobiologicznej czystości opakowań |
T-A-3 | Zanaczenie procesu pakowania dla bezpieczeństwa żywności |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | praktyczna ocena niektórych cech opakowań |
M-3 | dyskusja dydaktyczna związana z omawianym zagadnieniem |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z ćwiczeń |
---|
S-3 | Ocena formująca: ocena wykonania poleconych zadań |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student dostatecznie potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |