Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N1)
specjalność: Hortiterapia i dekoracje roślinne

Sylabus przedmiotu Dekoracje okolicznościowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Dekoracje okolicznościowe
Specjalność Hortiterapia i dekoracje roślinne
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 12 1,00,30zaliczenie
laboratoriaL7 8 1,00,27zaliczenie
wykładyW7 10 1,00,43zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza na temat dekoracji roślinnych i roślin ozdobnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i wykonywania dekoarcji okolicznościowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Dekoracje okolicznościowe z okazji Adwentu i Świąt Bożego Narodzenia.1
T-A-2Dekoracje okolicznościowe z okazji Wielkanocy.1
T-A-3Dekoracje okolicznościowe żałobne.1
T-A-4Dekoracje okolicznościowe kościołów.1
T-A-5Dekoracje okolicznościowe sal konferencyjnych i koncertowych.1
T-A-6Dekoracje okolicznościowe pomieszczeń firm.1
T-A-7Zastosowanie dekoracji okolicznościowe z roślin utrwalonych.1
T-A-8Dekoracje okolicznościowe na przyjęcia i bale, dekoracje stołów.1
T-A-9Stylizacja wnętrza za pomocą roślin i dekoracji roślinnych.2
T-A-10Sposoby ekspozycji roślin pnących i epifitów. Zasady łączenie roślin doniczkowych z kwiatami ciętymi2
12
laboratoria
T-L-1Elementy dokumentacji projektowej dekoracji okolicznościowej1
T-L-2Zasady projektowania i wykonywania dekoracji okolicznościowej1
T-L-3Prezentacja projektu dekoracji okolicznościowej.1
T-L-4Zasady wykonywania dekoracji okolicznościowej.1
T-L-5Wykonywanie świątecznych dekoracji okolicznościowych z kwiatów ciętych.1
T-L-6Sporządzanie kompozycji okolicznościowych z roślin utrwalonych.1
T-L-7Wykonywanie dekoracji okolicznościowych z roślin doniczkowych i rabatowych2
8
wykłady
T-W-1Typy i rodzaje dekoracji okolicznościowych2
T-W-2Podstawowe techniki wykonywania dekoracji okolicznościowych2
T-W-3Zastosowanie narzędzi, materiałów, środków technicznych i technik do wykonania dekoracji okolicznościowych.1
T-W-4Podział dekoracji okolicznościowych według przeznaczenia.1
T-W-5Czynniki wpływające na trwałość materiału roślinnego w dekoracji roślinnej.1
T-W-6Wpływ techniki na jakość wykonania dekoracji roślinnych.1
T-W-7Rodzaj, styl i charakter dekoracji okolicznościowych.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach12
A-A-2samodzielne studiowanie treści programowych13
A-A-3konsultacje5
30
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach8
A-L-2samodzielne studiowanie treści programowych12
A-L-3konsultacje5
A-L-4przygotowanie do zaliczenia formy zajęć5
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2samodzielne studiowanie treści programowych10
A-W-3konsultacje5
A-W-4przygotowanie do zaliczenia formy zajęć5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca/wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna/ćwiczenia praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_D07-ht_W01
Student zna rodzaje dekoracji okolicznościowych i opisuje techniki ich wykonania. Ocenia przydatność materiałów do wykonania określonych dekoracji, wskazuje na cechy roślin decydujące o przydatności do wykonania określonych dekoracji.
OG_1A_W20R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1T-A-1, T-L-1, T-W-1, T-L-2, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-L-3, T-W-3, T-L-4, T-W-4, T-A-4, T-A-5, T-W-5, T-L-5, T-A-6, T-W-6, T-L-6, T-A-7, T-W-7, T-L-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_D07-ht_U01
Student umie zastosować różnorodne techniki i potrafi je dobrać adekwatne do wykonania prac. Wykonuje dekoracje okolicznościowe. Projektuje dekoracje stosowanie do okoliczności.
OG_1A_U03R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-1T-A-1, T-L-1, T-W-1, T-L-2, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-L-3, T-W-3, T-L-4, T-W-4, T-A-4, T-A-5, T-W-5, T-L-5, T-A-6, T-W-6, T-L-6, T-A-7, T-W-7, T-L-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_D07-ht_K01
Student ma świadomość szukania inspiracji i bycia kreatywnym w realizacji zadań z zakresu dekoracji roślinnych. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
OG_1A_K01R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1T-A-1, T-L-1, T-W-1, T-L-2, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-L-3, T-W-3, T-L-4, T-W-4, T-A-4, T-A-5, T-W-5, T-L-5, T-A-6, T-W-6, T-L-6, T-A-7, T-W-7, T-L-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_D07-ht_W01
Student zna rodzaje dekoracji okolicznościowych i opisuje techniki ich wykonania. Ocenia przydatność materiałów do wykonania określonych dekoracji, wskazuje na cechy roślin decydujące o przydatności do wykonania określonych dekoracji.
2,0
3,0Student zna w stopniu dostatecznym rodzaje dekoracji okolicznościowych i opisuje techniki ich wykonania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_D07-ht_U01
Student umie zastosować różnorodne techniki i potrafi je dobrać adekwatne do wykonania prac. Wykonuje dekoracje okolicznościowe. Projektuje dekoracje stosowanie do okoliczności.
2,0
3,0Student umie w stopniu podstawowym zastosować różnorodne techniki i potrafi je dobrać adekwatne do wykonania prac. Wykonuje dekoracje okolicznościowe. Projektuje dekoracje stosowanie do okoliczności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_D07-ht_K01
Student ma świadomość szukania inspiracji i bycia kreatywnym w realizacji zadań z zakresu dekoracji roślinnych. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
2,0
3,0Student w stopniu dostetecznym ma świadomość szukania inspiracji i bycia kreatywnym w realizacji zadań z zakresu dekoracji roślinnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Nizińska A., ABC Florystyki, Hortpress, Warszawa, 2008
  2. Nizińska A., Miklaszewska M., Salachna P., Florystyka ślubna, Hortpress, Warszawa, 2015
  3. Walther B., Kompozycje kwiatowe, KDC, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Nizińska A., Bukieciarstwo i dekoracje roślinne, Hortpress, Warszawa, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Dekoracje okolicznościowe z okazji Adwentu i Świąt Bożego Narodzenia.1
T-A-2Dekoracje okolicznościowe z okazji Wielkanocy.1
T-A-3Dekoracje okolicznościowe żałobne.1
T-A-4Dekoracje okolicznościowe kościołów.1
T-A-5Dekoracje okolicznościowe sal konferencyjnych i koncertowych.1
T-A-6Dekoracje okolicznościowe pomieszczeń firm.1
T-A-7Zastosowanie dekoracji okolicznościowe z roślin utrwalonych.1
T-A-8Dekoracje okolicznościowe na przyjęcia i bale, dekoracje stołów.1
T-A-9Stylizacja wnętrza za pomocą roślin i dekoracji roślinnych.2
T-A-10Sposoby ekspozycji roślin pnących i epifitów. Zasady łączenie roślin doniczkowych z kwiatami ciętymi2
12

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Elementy dokumentacji projektowej dekoracji okolicznościowej1
T-L-2Zasady projektowania i wykonywania dekoracji okolicznościowej1
T-L-3Prezentacja projektu dekoracji okolicznościowej.1
T-L-4Zasady wykonywania dekoracji okolicznościowej.1
T-L-5Wykonywanie świątecznych dekoracji okolicznościowych z kwiatów ciętych.1
T-L-6Sporządzanie kompozycji okolicznościowych z roślin utrwalonych.1
T-L-7Wykonywanie dekoracji okolicznościowych z roślin doniczkowych i rabatowych2
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Typy i rodzaje dekoracji okolicznościowych2
T-W-2Podstawowe techniki wykonywania dekoracji okolicznościowych2
T-W-3Zastosowanie narzędzi, materiałów, środków technicznych i technik do wykonania dekoracji okolicznościowych.1
T-W-4Podział dekoracji okolicznościowych według przeznaczenia.1
T-W-5Czynniki wpływające na trwałość materiału roślinnego w dekoracji roślinnej.1
T-W-6Wpływ techniki na jakość wykonania dekoracji roślinnych.1
T-W-7Rodzaj, styl i charakter dekoracji okolicznościowych.2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach12
A-A-2samodzielne studiowanie treści programowych13
A-A-3konsultacje5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach8
A-L-2samodzielne studiowanie treści programowych12
A-L-3konsultacje5
A-L-4przygotowanie do zaliczenia formy zajęć5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2samodzielne studiowanie treści programowych10
A-W-3konsultacje5
A-W-4przygotowanie do zaliczenia formy zajęć5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_D07-ht_W01Student zna rodzaje dekoracji okolicznościowych i opisuje techniki ich wykonania. Ocenia przydatność materiałów do wykonania określonych dekoracji, wskazuje na cechy roślin decydujące o przydatności do wykonania określonych dekoracji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W20student posiada wiedzę związaną z wyborem i wykorzystaniem roślin w kompozycjach służących do dekoracji wnętrz, tarasów, balkonów i werand
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i wykonywania dekoarcji okolicznościowych
Treści programoweT-A-1Dekoracje okolicznościowe z okazji Adwentu i Świąt Bożego Narodzenia.
T-L-1Elementy dokumentacji projektowej dekoracji okolicznościowej
T-W-1Typy i rodzaje dekoracji okolicznościowych
T-L-2Zasady projektowania i wykonywania dekoracji okolicznościowej
T-W-2Podstawowe techniki wykonywania dekoracji okolicznościowych
T-A-2Dekoracje okolicznościowe z okazji Wielkanocy.
T-A-3Dekoracje okolicznościowe żałobne.
T-L-3Prezentacja projektu dekoracji okolicznościowej.
T-W-3Zastosowanie narzędzi, materiałów, środków technicznych i technik do wykonania dekoracji okolicznościowych.
T-L-4Zasady wykonywania dekoracji okolicznościowej.
T-W-4Podział dekoracji okolicznościowych według przeznaczenia.
T-A-4Dekoracje okolicznościowe kościołów.
T-A-5Dekoracje okolicznościowe sal konferencyjnych i koncertowych.
T-W-5Czynniki wpływające na trwałość materiału roślinnego w dekoracji roślinnej.
T-L-5Wykonywanie świątecznych dekoracji okolicznościowych z kwiatów ciętych.
T-A-6Dekoracje okolicznościowe pomieszczeń firm.
T-W-6Wpływ techniki na jakość wykonania dekoracji roślinnych.
T-L-6Sporządzanie kompozycji okolicznościowych z roślin utrwalonych.
T-A-7Zastosowanie dekoracji okolicznościowe z roślin utrwalonych.
T-W-7Rodzaj, styl i charakter dekoracji okolicznościowych.
T-L-7Wykonywanie dekoracji okolicznościowych z roślin doniczkowych i rabatowych
T-A-8Dekoracje okolicznościowe na przyjęcia i bale, dekoracje stołów.
T-A-9Stylizacja wnętrza za pomocą roślin i dekoracji roślinnych.
T-A-10Sposoby ekspozycji roślin pnących i epifitów. Zasady łączenie roślin doniczkowych z kwiatami ciętymi
Metody nauczaniaM-1metoda podająca/wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna/ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna w stopniu dostatecznym rodzaje dekoracji okolicznościowych i opisuje techniki ich wykonania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_D07-ht_U01Student umie zastosować różnorodne techniki i potrafi je dobrać adekwatne do wykonania prac. Wykonuje dekoracje okolicznościowe. Projektuje dekoracje stosowanie do okoliczności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U03student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i wykonywania dekoarcji okolicznościowych
Treści programoweT-A-1Dekoracje okolicznościowe z okazji Adwentu i Świąt Bożego Narodzenia.
T-L-1Elementy dokumentacji projektowej dekoracji okolicznościowej
T-W-1Typy i rodzaje dekoracji okolicznościowych
T-L-2Zasady projektowania i wykonywania dekoracji okolicznościowej
T-W-2Podstawowe techniki wykonywania dekoracji okolicznościowych
T-A-2Dekoracje okolicznościowe z okazji Wielkanocy.
T-A-3Dekoracje okolicznościowe żałobne.
T-L-3Prezentacja projektu dekoracji okolicznościowej.
T-W-3Zastosowanie narzędzi, materiałów, środków technicznych i technik do wykonania dekoracji okolicznościowych.
T-L-4Zasady wykonywania dekoracji okolicznościowej.
T-W-4Podział dekoracji okolicznościowych według przeznaczenia.
T-A-4Dekoracje okolicznościowe kościołów.
T-A-5Dekoracje okolicznościowe sal konferencyjnych i koncertowych.
T-W-5Czynniki wpływające na trwałość materiału roślinnego w dekoracji roślinnej.
T-L-5Wykonywanie świątecznych dekoracji okolicznościowych z kwiatów ciętych.
T-A-6Dekoracje okolicznościowe pomieszczeń firm.
T-W-6Wpływ techniki na jakość wykonania dekoracji roślinnych.
T-L-6Sporządzanie kompozycji okolicznościowych z roślin utrwalonych.
T-A-7Zastosowanie dekoracji okolicznościowe z roślin utrwalonych.
T-W-7Rodzaj, styl i charakter dekoracji okolicznościowych.
T-L-7Wykonywanie dekoracji okolicznościowych z roślin doniczkowych i rabatowych
T-A-8Dekoracje okolicznościowe na przyjęcia i bale, dekoracje stołów.
T-A-9Stylizacja wnętrza za pomocą roślin i dekoracji roślinnych.
T-A-10Sposoby ekspozycji roślin pnących i epifitów. Zasady łączenie roślin doniczkowych z kwiatami ciętymi
Metody nauczaniaM-1metoda podająca/wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna/ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie w stopniu podstawowym zastosować różnorodne techniki i potrafi je dobrać adekwatne do wykonania prac. Wykonuje dekoracje okolicznościowe. Projektuje dekoracje stosowanie do okoliczności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_D07-ht_K01Student ma świadomość szukania inspiracji i bycia kreatywnym w realizacji zadań z zakresu dekoracji roślinnych. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i wykonywania dekoarcji okolicznościowych
Treści programoweT-A-1Dekoracje okolicznościowe z okazji Adwentu i Świąt Bożego Narodzenia.
T-L-1Elementy dokumentacji projektowej dekoracji okolicznościowej
T-W-1Typy i rodzaje dekoracji okolicznościowych
T-L-2Zasady projektowania i wykonywania dekoracji okolicznościowej
T-W-2Podstawowe techniki wykonywania dekoracji okolicznościowych
T-A-2Dekoracje okolicznościowe z okazji Wielkanocy.
T-A-3Dekoracje okolicznościowe żałobne.
T-L-3Prezentacja projektu dekoracji okolicznościowej.
T-W-3Zastosowanie narzędzi, materiałów, środków technicznych i technik do wykonania dekoracji okolicznościowych.
T-L-4Zasady wykonywania dekoracji okolicznościowej.
T-W-4Podział dekoracji okolicznościowych według przeznaczenia.
T-A-4Dekoracje okolicznościowe kościołów.
T-A-5Dekoracje okolicznościowe sal konferencyjnych i koncertowych.
T-W-5Czynniki wpływające na trwałość materiału roślinnego w dekoracji roślinnej.
T-L-5Wykonywanie świątecznych dekoracji okolicznościowych z kwiatów ciętych.
T-A-6Dekoracje okolicznościowe pomieszczeń firm.
T-W-6Wpływ techniki na jakość wykonania dekoracji roślinnych.
T-L-6Sporządzanie kompozycji okolicznościowych z roślin utrwalonych.
T-A-7Zastosowanie dekoracji okolicznościowe z roślin utrwalonych.
T-W-7Rodzaj, styl i charakter dekoracji okolicznościowych.
T-L-7Wykonywanie dekoracji okolicznościowych z roślin doniczkowych i rabatowych
T-A-8Dekoracje okolicznościowe na przyjęcia i bale, dekoracje stołów.
T-A-9Stylizacja wnętrza za pomocą roślin i dekoracji roślinnych.
T-A-10Sposoby ekspozycji roślin pnących i epifitów. Zasady łączenie roślin doniczkowych z kwiatami ciętymi
Metody nauczaniaM-1metoda podająca/wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna/ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostetecznym ma świadomość szukania inspiracji i bycia kreatywnym w realizacji zadań z zakresu dekoracji roślinnych.
3,5
4,0
4,5
5,0