Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)
specjalność: Hortiterapia i dekoracje roślinne

Sylabus przedmiotu Tereny zieleni - historia i projektowanie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł Tereny zieleni - historia i pielęgnacja
Przedmiot Tereny zieleni - historia i projektowanie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Urszula Nawrocka-Grześkowiak <Urszula.Nawrocka-Grzeskowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Urszula Nawrocka-Grześkowiak <Urszula.Nawrocka-Grzeskowiak@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>, Małgorzata Nowakowska <Malgorzata.Nowakowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 15 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 0,70,67zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 5 0,30,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu dendrologii i historii sztuki ogrodowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy z zakresu powstania i budowy ogrodów różnych epok
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu zagospodarowania ogrodów różnych epok
C-3Przekazanie wiedzy na temat kategorii zieleni w mieście
C-4Przekazanie wiedzy o warunkach i wykonaniu projektów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wykonanie projektu5
5
wykłady
T-W-1Podstawy z historii – okres powstawania poszczególnych stylów ogrodów3
T-W-2Powstanie i zagospodarowania ogrodów w różnych epokach4
T-W-3Przegląd podstawowych kategorii zieleni w miastach z podaniem najważniejszych gatunków i odmian drzew i krzewów3
T-W-4Przegląd czynników i elementów kompozycji3
T-W-5Przegląd poszczególnych części projektu2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Przygotowanie do ćwiczeń i kolokwiów4
A-A-2Udział w ćwiczeniach audytoryjnych5
9
wykłady
A-W-1Przygotowanie do kolokwium3
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia i obecność na zaliczeniu3
A-W-3Udział w wykładach15
21

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny
M-2Zajęcia audytoryjne - wykonanie projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Formująca - sprawdzian
S-2Ocena formująca: Podsumowująca - kolokwium i zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O08-T2_W01
Ma wiedzę umożliwiającą zaprojektowanie ogrodu w stylu dla odpowiedniej epoki i wykonania prawidłowej dokumentacji projektowej
OG_1A_W10, OG_1A_W15, OG_1A_W20R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2, C-3, C-4T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O08-T2_U01
Wykorzystuje umiejętność organizacji rewaloryzacji zabytkowego parku dla epoki
OG_1A_U03, OG_1A_U09R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2, C-3, C-4T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O08-T2_K01
Świadomie ocenia walory roślin stosowanych w kompozycjach różnych epok i dokształca się w zakresie projektowania i dendrologii
OG_1A_K01, OG_1A_K04R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2, C-3, C-4T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O08-T2_W01
Ma wiedzę umożliwiającą zaprojektowanie ogrodu w stylu dla odpowiedniej epoki i wykonania prawidłowej dokumentacji projektowej
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem
3,5student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady
4,0zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym
4,5zna zakres przedmiotu obowiązujący i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski
5,0zna przedmiot biegle i podaje przykłady z dodatkowej literatury

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O08-T2_U01
Wykorzystuje umiejętność organizacji rewaloryzacji zabytkowego parku dla epoki
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0powinien umieć podstawowe zagadnienia z zakresu dendrologii oraz historii ogrodów
3,5zna historię rozwoju ogrodów i gatunki drzew i krzewów w stopniu rozszerzonym
4,0wykorzystuje znajomość roślin i ocenia ich dobór dla odpowiedniego stylu zabytkowego parku
4,5analizuje znajomość roślin, stylu parku i potrafi to zastosować w projekcie
5,0Potrafi opracować dokładną dokumentację projektową rewaloryzacji zabytkowego parku

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O08-T2_K01
Świadomie ocenia walory roślin stosowanych w kompozycjach różnych epok i dokształca się w zakresie projektowania i dendrologii
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0poprawnie wykorzystuje podstawowe wiadomości odnośnie przedmiotu
3,5umiejętnie stosuje wiedzę w
4,0wykorzystuje znajomość podstawowe gatunków drzew i krzewów, ich pielęgnację w zależności od stylu ogrodu
4,5potrafi prawidłowo ocenić wartość wykonanej pracy związanej z rewaloryzacją zabytkowego parku
5,0prawidłowo rozróżnia style zabytkowych parków i dokształca się w zakresie dendrologii – zna rozszerzona listę roślin

Literatura podstawowa

  1. Bugała W., Drzewa i krzewy dla terenów zieleni, PWRiL, Warszawa, 1991
  2. Bugała W., Drzewa i krzewy iglaste, PWRiL, Warszawa, 2000
  3. Hobhouse P., Historia ogrodów, Arkady, 2005
  4. Majdecki L., Historia ogrodów t. 1, WN PWN, 2007
  5. Majdecki L., Historia ogrodów t. 2, WN PWN, 2008
  6. Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, WN PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Architektura Krajobrazu, czasopismo - kwartalnik

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wykonanie projektu5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy z historii – okres powstawania poszczególnych stylów ogrodów3
T-W-2Powstanie i zagospodarowania ogrodów w różnych epokach4
T-W-3Przegląd podstawowych kategorii zieleni w miastach z podaniem najważniejszych gatunków i odmian drzew i krzewów3
T-W-4Przegląd czynników i elementów kompozycji3
T-W-5Przegląd poszczególnych części projektu2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Przygotowanie do ćwiczeń i kolokwiów4
A-A-2Udział w ćwiczeniach audytoryjnych5
9
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do kolokwium3
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia i obecność na zaliczeniu3
A-W-3Udział w wykładach15
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O08-T2_W01Ma wiedzę umożliwiającą zaprojektowanie ogrodu w stylu dla odpowiedniej epoki i wykonania prawidłowej dokumentacji projektowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W10student ma elementarną wiedzę z zakresu ekologii, ochrony środowiska i przyrody, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia funkcjonowania naturalnych układów ekologicznych
OG_1A_W15student posiada wiedzę z zakresu dendrologii i zagospodarowania terenów zieleni niezbędną do ich projektowania i eksploatacji
OG_1A_W20student posiada wiedzę związaną z wyborem i wykorzystaniem roślin w kompozycjach służących do dekoracji wnętrz, tarasów, balkonów i werand
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu powstania i budowy ogrodów różnych epok
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu zagospodarowania ogrodów różnych epok
C-3Przekazanie wiedzy na temat kategorii zieleni w mieście
C-4Przekazanie wiedzy o warunkach i wykonaniu projektów
Treści programoweT-W-5Przegląd poszczególnych części projektu
T-W-3Przegląd podstawowych kategorii zieleni w miastach z podaniem najważniejszych gatunków i odmian drzew i krzewów
T-W-1Podstawy z historii – okres powstawania poszczególnych stylów ogrodów
T-W-2Powstanie i zagospodarowania ogrodów w różnych epokach
T-W-4Przegląd czynników i elementów kompozycji
T-A-1Wykonanie projektu
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny
M-2Zajęcia audytoryjne - wykonanie projektu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Formująca - sprawdzian
S-2Ocena formująca: Podsumowująca - kolokwium i zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem
3,5student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady
4,0zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym
4,5zna zakres przedmiotu obowiązujący i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski
5,0zna przedmiot biegle i podaje przykłady z dodatkowej literatury
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O08-T2_U01Wykorzystuje umiejętność organizacji rewaloryzacji zabytkowego parku dla epoki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U03student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz
OG_1A_U09student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu ogrodnictwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami, odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu powstania i budowy ogrodów różnych epok
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu zagospodarowania ogrodów różnych epok
C-3Przekazanie wiedzy na temat kategorii zieleni w mieście
C-4Przekazanie wiedzy o warunkach i wykonaniu projektów
Treści programoweT-W-5Przegląd poszczególnych części projektu
T-W-3Przegląd podstawowych kategorii zieleni w miastach z podaniem najważniejszych gatunków i odmian drzew i krzewów
T-W-1Podstawy z historii – okres powstawania poszczególnych stylów ogrodów
T-W-2Powstanie i zagospodarowania ogrodów w różnych epokach
T-W-4Przegląd czynników i elementów kompozycji
T-A-1Wykonanie projektu
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny
M-2Zajęcia audytoryjne - wykonanie projektu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Formująca - sprawdzian
S-2Ocena formująca: Podsumowująca - kolokwium i zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0powinien umieć podstawowe zagadnienia z zakresu dendrologii oraz historii ogrodów
3,5zna historię rozwoju ogrodów i gatunki drzew i krzewów w stopniu rozszerzonym
4,0wykorzystuje znajomość roślin i ocenia ich dobór dla odpowiedniego stylu zabytkowego parku
4,5analizuje znajomość roślin, stylu parku i potrafi to zastosować w projekcie
5,0Potrafi opracować dokładną dokumentację projektową rewaloryzacji zabytkowego parku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O08-T2_K01Świadomie ocenia walory roślin stosowanych w kompozycjach różnych epok i dokształca się w zakresie projektowania i dendrologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów
OG_1A_K04student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego ogrodnictwa z uwzględnieniem jego wpływu na środowisko, a także odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu powstania i budowy ogrodów różnych epok
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu zagospodarowania ogrodów różnych epok
C-3Przekazanie wiedzy na temat kategorii zieleni w mieście
C-4Przekazanie wiedzy o warunkach i wykonaniu projektów
Treści programoweT-W-5Przegląd poszczególnych części projektu
T-W-3Przegląd podstawowych kategorii zieleni w miastach z podaniem najważniejszych gatunków i odmian drzew i krzewów
T-W-1Podstawy z historii – okres powstawania poszczególnych stylów ogrodów
T-W-2Powstanie i zagospodarowania ogrodów w różnych epokach
T-W-4Przegląd czynników i elementów kompozycji
T-A-1Wykonanie projektu
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny
M-2Zajęcia audytoryjne - wykonanie projektu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Formująca - sprawdzian
S-2Ocena formująca: Podsumowująca - kolokwium i zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0poprawnie wykorzystuje podstawowe wiadomości odnośnie przedmiotu
3,5umiejętnie stosuje wiedzę w
4,0wykorzystuje znajomość podstawowe gatunków drzew i krzewów, ich pielęgnację w zależności od stylu ogrodu
4,5potrafi prawidłowo ocenić wartość wykonanej pracy związanej z rewaloryzacją zabytkowego parku
5,0prawidłowo rozróżnia style zabytkowych parków i dokształca się w zakresie dendrologii – zna rozszerzona listę roślin