Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (N2)
specjalność: technika w rolnictwie, leśnictwie i ochronie środowiska
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych. |
W-2 | Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu statystyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu ogrodnictwa. |
C-2 | Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych. |
C-3 | Zapoznanie z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych. |
C-4 | Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją. |
C-5 | Zapoznanie z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie wyników badań - tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna. | 5 |
T-S-2 | Interpretacja i dyskusja wyników badań. | 4 |
T-S-3 | Prezentacja multimedialna uzyskanych wyników badań. | 3 |
12 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego. | 2 |
T-S-2 | Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań. | 2 |
T-S-3 | Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich. | 2 |
6 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego. | 6 |
T-S-2 | Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań. | 6 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-S-2 | Konsultacje u promotora pracy | 15 |
A-S-3 | Opracowanie wyników badań i redagowanie pracy magisterskiej. | 33 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-S-2 | Konsultacje związane z tematyką badań. | 5 |
A-S-3 | Studiowanie fachopwej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej | 10 |
A-S-4 | Przygotowanie opisu metod badań i charakterystyki materiału badawczego w formie prezentacji. | 5 |
A-S-5 | Konsultacje związane z tematyką badań u promotora pracy | 4 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-S-2 | Konsultacje związane z tematyką badań. | 23 |
A-S-3 | Studiowanie fachopwej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej | 25 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie |
M-2 | Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metody programowe z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne - pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy wykonywanej pracy. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_D01_W01 ma wiedzę w zakresie metodologii pisania prac naukowych | TRL_2A_W11 | R2A_W05 | — | C-1, C-4, C-2, C-5, C-3 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-2, M-4, M-1, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_D01_U01 Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, metody badań stosowanych w pracach magisterskich i praktycznie je stosuje w wykonywanej pracy dyplomowej | TRL_2A_U02 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10 | InzA2_U03, InzA2_U05 | C-1, C-3 | T-S-3 | M-2, M-4, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_D01_K01 Student potrafi kreatywnie pracować w zespole jako osoba odpowiedzialne za końcowy wynik pracy. | TRL_2A_K01 | R2A_K08 | InzA2_K02 | C-4, C-5, C-3 | T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2 | M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_D01_W01 ma wiedzę w zakresie metodologii pisania prac naukowych | 2,0 | nie ma wiedzy w zakresie metodologii pisania prac naukowych |
3,0 | ma znikomą wiedzę w zakresie metodologii pisania prac naukowych | |
3,5 | ma wystarczającą wiedzę w zakresie metodologii pisania prac naukowych | |
4,0 | ma dobrą wiedzę w zakresie metodologii pisania prac naukowych | |
4,5 | ma rozrzerzoną wiedzę w zakresie metodologii pisania prac naukowych | |
5,0 | ma doskonałą wiedzę w zakresie metodologii pisania prac naukowych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_D01_U01 Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, metody badań stosowanych w pracach magisterskich i praktycznie je stosuje w wykonywanej pracy dyplomowej | 2,0 | Student jest niezdolny do wykonania pracy magisterskiej. |
3,0 | Student zadowalająco posiadł umiejętność opracowania pracy magisterskiej. | |
3,5 | Student zna podstawy wykonywania pracy magisterskiej, metody badań stosowanych we własnej pracy. | |
4,0 | Student dobrze opanował zasady wykonywania pracy magisterskiej i metod badań wykorzystanych we własnej pracy. | |
4,5 | Student bardzo dobrze opanował zasady wykonywania pracy magisterskiej i metody badań wekorzystywanych w pracy własnej i innych. | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanaował zasady wykonywania pracy magisterskiej, różne metody badań, które stosuje się w pracach dyplomowych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_D01_K01 Student potrafi kreatywnie pracować w zespole jako osoba odpowiedzialne za końcowy wynik pracy. | 2,0 | Student nie potrafi pracować w zespole. |
3,0 | Student biernie uczestniczy w pracy zespołowej, nie wykazuje własnej inicjatywy. | |
3,5 | Student uczestniczy w pracy zespołowej sporadycznie przejawiając własną inicjatywę. | |
4,0 | Student jest w stanie zorganizować pracę zespołową. | |
4,5 | Student z dobrym skutkiem jest w stanie zorganizować pracę zespołową. | |
5,0 | Student z bardzo dobrym skutkiem i zaangażowaniem organizuje pracę w zespole przejmując w nim rolę przywódczą. |
Literatura podstawowa
- Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplonową., Złote Myśli, 2006
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010
Literatura dodatkowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006