Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika inżynierska 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>, Rafał Nowowiejski <Rafal.Nowowiejski@zut.edu.pl>, Paweł Sędłak <Pawel.Sedlak@zut.edu.pl>, Józef Wasilewski <Jozef.Wasilewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 3,00,44zaliczenie
wykładyW2 15 2,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu geometrii euklidesowej oraz podstawowa umiejętność obsługi komputera

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznanie normalizacji dotyczącej wykonywania rysunków technicznych, nabycie umiejetności czytania rysunków technicznych, opanowanie umiejętności odręcznego wykonywania rysunków oraz z zastosowaniem programu komputerowego
C-2poznanie zasad wykonywania rysunków technicznych i zakresu ich zastosowania
C-3nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych
C-4opanowanie podstawowych umiejetności wykonywania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
C-5poszerzenie wyobraźni przestrzennej
C-6wyczulenie na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na częste zmiany zachodzące w normalizacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych2
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego2
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki4
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje5
T-L-5rysunek wykonawczy obiektu2
T-L-6wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD15
30
wykłady
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym3
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje3
T-W-3rzutowanie aksonometryczne1
T-W-4elementy rysunku budowlanego2
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny3
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do ćwiczeń i sporządzanie rysunków przewidzianych do samodzielnego wykonania45
A-L-3konsultacje15
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2przygotowanie do wykładów8
A-W-3konsultacje12
A-W-4przygotowanie opracowania z wybranych zagadnień dotyczących normalizacji w rysunku technicznym17
A-W-5studiowanie literatury8
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych
M-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena opracowań wykonanych samodzielnie przez studentów
S-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
S-3Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_B06_W01
poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
TRL_1A_W12R1A_W03, R1A_W04InzA_W02, InzA_W05C-2T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_B06_U01
umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
TRL_1A_U04, TRL_1A_U11, TRL_1A_U29, TRL_1A_U01R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U06InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-4, C-3T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-6, T-L-2M-2S-2
TRL_1A_B06_U02
poszerzenie wyobraźni przestrzennej
TRL_1A_U04, TRL_1A_U11, TRL_1A_U29, TRL_1A_U01R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U06InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-5T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-6, T-L-2M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_B06_K01
świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
TRL_1A_K03R1A_K05InzA_K01C-6T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-6, T-L-2M-1S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_B06_W01
poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
2,0
3,0student uczestniczył w wykładach i rozpoznaje zasadnicze elementy normalizacji z zakresu rysunku technicznego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_B06_U01
umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
2,0s
3,0student uczestniczył w zajęciach, ale oddane prace rysunkowe charakteryzują się wzglednie dużą liczbą błędów merytorycznych i niskim poziomem estetyki
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_B06_U02
poszerzenie wyobraźni przestrzennej
2,0
3,0rysunki studenta charakteryzują się względnie dużą liczbą błędów związanych z odwzorowaniem obiektów przestrzennych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_B06_K01
świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
2,0
3,0student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Tadeusz Dorzański, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2010, 24
  2. Miśniakiewicz Elżbieta, Skowroński Wojciech, Rysunek techniczny budowlany, Arkady, Warszawa, 2011, 2
  3. Instrukcja programu AutoCAD, 2011
  4. Andrzej Pikoń, AutoCAD 2002 PL, Helion, Gliwice, 2002

Literatura dodatkowa

  1. www.cad.pl
  2. Bartosz Czarnecki, Rysunek techniczny i planistyczny, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok, 2003, 2
  3. Polski Komitet Normalizacyjny, normy przedmiotowe - między innymi: PN-EN ISO 7519:1999, PN-B-01025:2004, PN-B-01030:2000, PN-ISO 4049:1999, PN-ISO 129:1996, PN-B-01029:2000, PN-EN ISO 11091:2001, PN-B-01027:2002, Wydawnictwo Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Warszawa

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych2
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego2
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki4
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje5
T-L-5rysunek wykonawczy obiektu2
T-L-6wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD15
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym3
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje3
T-W-3rzutowanie aksonometryczne1
T-W-4elementy rysunku budowlanego2
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny3
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do ćwiczeń i sporządzanie rysunków przewidzianych do samodzielnego wykonania45
A-L-3konsultacje15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2przygotowanie do wykładów8
A-W-3konsultacje12
A-W-4przygotowanie opracowania z wybranych zagadnień dotyczących normalizacji w rysunku technicznym17
A-W-5studiowanie literatury8
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_B06_W01poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W12ma wiedzę z zakresu grafiki inżynierskiej, obejmującą sposoby odwzorowania obiektów, wymiarowanie i tolerowanie, oznaczenia chropowatości powierzchni, zasady tworzenia schematów układów technicznych, system komputerowego wspomagania projektowania CAD, niezbędną np. do: 1) czytania rysunków technicznych, 2) samodzielnego odwzorowywania i wymiarowania elementów maszyn, 3)tworzenia schematów układów technicznych, 4) posługiwania się programami CAD do zapisu konstrukcji;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2poznanie zasad wykonywania rysunków technicznych i zakresu ich zastosowania
Treści programoweT-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje
T-W-3rzutowanie aksonometryczne
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena opracowań wykonanych samodzielnie przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student uczestniczył w wykładach i rozpoznaje zasadnicze elementy normalizacji z zakresu rysunku technicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_B06_U01umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U04potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu;
TRL_1A_U11umie czytać rysunki techniczne, odwzorowywać i wymiarować elementy ma-szyn, tworzyć schematy układów technicznych oraz posługuje się programem CAD do zapisu konstrukcji;
TRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
TRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4opanowanie podstawowych umiejetności wykonywania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
C-3nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych
Treści programoweT-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje
T-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-L-5rysunek wykonawczy obiektu
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki
T-L-6wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego
Metody nauczaniaM-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0s
3,0student uczestniczył w zajęciach, ale oddane prace rysunkowe charakteryzują się wzglednie dużą liczbą błędów merytorycznych i niskim poziomem estetyki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_B06_U02poszerzenie wyobraźni przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U04potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu;
TRL_1A_U11umie czytać rysunki techniczne, odwzorowywać i wymiarować elementy ma-szyn, tworzyć schematy układów technicznych oraz posługuje się programem CAD do zapisu konstrukcji;
TRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
TRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-5poszerzenie wyobraźni przestrzennej
Treści programoweT-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje
T-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-L-5rysunek wykonawczy obiektu
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki
T-L-6wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego
Metody nauczaniaM-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rysunki studenta charakteryzują się względnie dużą liczbą błędów związanych z odwzorowaniem obiektów przestrzennych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_B06_K01świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K03rozumie potrzebę przedstawiania w sposób prosty zagadnień inżynierii rolniczej na szerokim forum społecznym;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-6wyczulenie na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na częste zmiany zachodzące w normalizacji
Treści programoweT-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje
T-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-L-5rysunek wykonawczy obiektu
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki
T-L-6wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0