Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)
specjalność: Eksploatacja biologicznych zasobów mórz i oceanów

Sylabus przedmiotu Budowa obiektów oceanotechnicznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja mórz i oceanów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budowa obiektów oceanotechnicznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Bortnowska <Monika.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL4 30 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zakres szkoły średniej, elementy matematyki, fizyki. Podstawy oceanotechniki, Informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami, właściwościami i specjalistycznym wyposażeniem róznych typów jednostek oceanotechnicznych.
C-2Zapoznanie studentów z zasadami i technologią budowy różnych typów jednostek oceanoetchnicznych
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu czytania ze zrozumieniem dokumentacji technicznej wraz z umiejętnością tworzenia projektu wybranego typu obiektu oceanotechnicznego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przeszkolenie stanowiskowe1
T-L-2Treśc zajęc wynika z zakresu prowadzonych wykładów26
T-L-3Kolokwium 11
T-L-4Kolokwium 21
T-L-5Zaliczenie przedmiotu1
30
wykłady
T-W-1Podstawowe wiadomości o typach, konstrukcji, podstawowych funkcjach jednostek oceanotechnicznych, m.in: statkach naukowo- badawczych, statkach i platformach wiertniczych, statkach sejsmicznych, pływających obiektach przemysłowych, zaopatrzeniowych platform wiertniczych5
T-W-2Zdefiniowanie środowiska oceanicznego: podstawowe pojęcia, główne czynniki dominujące przebieg procesów i zjawisk w tym środowisku2
T-W-3Kryteria projektowe dla jednostek oceanotechnicznych z elementami projektowania wstępngo, m.in.: oszacowanie wymiarów głównych i ważniejszych parametrów tych obiektów4
T-W-4Rozwój struktury obiektów oceanotechnicznych i jej wpływ na proces budowy. Podstawowe metody budowy obiektów oceanotechnicznych. Proces technologiczny.3
T-W-5Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.29
A-L-2Udział w zaliczeniu1
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach14
A-W-2Studiowanie literatury7
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia8
A-W-4Udział w zaliczeniu1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych ( tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy)
M-2Metody praktyczne: cwiczenia laboratoryjne
M-3Metody programowane: z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta oraz ocen cząstkowych z przeprowadzonych kolokwiów.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie zaliczenia w formie pisemnej i /lub ustnej.
S-3Ocena formująca: Ocena ciągła

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_K03_W01
Student ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobów mórz i oceanów oraz wiedzę związaną z pozyskiwaniem zasobów energetycznych mórz i oceanów.
EMO_1A_W12, EMO_1A_W15R1A_W04, R1A_W05, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1, C-2T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_K03_U01
Student potrafi pozyskiwać i interpretować informacje z literatury, przepisów i norm także w języku obcym w zakresie dotyczącym środowiska morskiego, dokumentacji technicznej i innych dokumentach dotyczących budowy obiektów oceanoetchnicznych
EMO_1A_U09, EMO_1A_U05R1A_U01, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U07C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-2, M-3S-2, S-3
EMO_1A_K03_U02
Student potrafi eksplorować zasoby surowców pochodzenia morskiego oraz określić sposób ich pozyskiwania. Umie dokonać analizy czynników wpływających na efektywność ich eksploatacji oraz potrafi dokonac krytycznej analizy funkcjonowania rozwiązania technicznego w zakresie budowy obiektów oceanotechnicznych
EMO_1A_U11, EMO_1A_U21R1A_U01, R1A_U05, R1A_U06, T1A_U12, T1A_U13InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_K03_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
EMO_1A_K01R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01, T1A_K07C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_K03_W01
Student ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobów mórz i oceanów oraz wiedzę związaną z pozyskiwaniem zasobów energetycznych mórz i oceanów.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu budowy obiektów oceanotechnicznych
3,0Student posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych
3,5Student posiada podstawową i z niewielkimi brakami wiedzę na temat budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych
4,0Student posiada znaczną wiedzę i potrafi wykorzystac podstawowe narzędzia w zakresie budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych
4,5Student posiada wiedzę w stopniu zaawansowanym, potrafi wykorzystac wszystkie zaproponowane w trakcie zajęc narzędzia w zakresie budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych
5,0Student posiada bardzo szeroką wiedzę, potrafi wykorzystac wszystkie zaproponowane w trakcie zajęc narzędzia w zakresie budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_K03_U01
Student potrafi pozyskiwać i interpretować informacje z literatury, przepisów i norm także w języku obcym w zakresie dotyczącym środowiska morskiego, dokumentacji technicznej i innych dokumentach dotyczących budowy obiektów oceanoetchnicznych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności z pewnymi brakami w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student posiada umiejętności na dobrym poziomie w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student posiada umiejętności w stopniu wysoce zaawansowanym i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student posiada umiejętności na najwyższym poziomie, wykorzystuje je do rozwiązywania problemu oraz potrafi zaproponowac pewne modyfikacje rozwiązań.
EMO_1A_K03_U02
Student potrafi eksplorować zasoby surowców pochodzenia morskiego oraz określić sposób ich pozyskiwania. Umie dokonać analizy czynników wpływających na efektywność ich eksploatacji oraz potrafi dokonac krytycznej analizy funkcjonowania rozwiązania technicznego w zakresie budowy obiektów oceanotechnicznych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności z pewnymi brakami w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student posiada umiejętności na dobrym poziomie w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student posiada umiejętności w stopniu wysoce zaawansowanym i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student posiada umiejętności na najwyższym poziomie, wykorzystuje je do rozwiązywania problemu oraz potrafi zaproponowac pewne modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_K03_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
2,0Student nie potrafi współpracowac i realizowac zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych.
3,0Student z wieloma brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma niewielką świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych.
3,5Student z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych.
4,0Student dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma znaczną świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych.
4,5Student bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych.
5,0Student współpracuje i realizuje zadania w grupie na najwyższym poziomioe, ma bardzo dużą świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych.

Literatura podstawowa

  1. M. Thierry, Projektowanie obiektów oceanotechniki, skrypt PS, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1986
  2. I. Semenov, A.S. Portnoj, Techniceskije sredstva oswoenija resursov morskogo okeana, skrypt MUT, St. Petersburg, 1995
  3. I. Semenov, A.S. Portnoj, Osnovy mezdunarodnego prava ocvoenija mirovogo okeana, skrypt MUT, St. Petersburg, 1994
  4. S. Karlic, Zarys górnictwa morskiego, Wydawnictwo Śląsk, Katowice, 1983
  5. W. Chądzyński, Podstawy oceanotechniki, skrypt PS, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1991

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przeszkolenie stanowiskowe1
T-L-2Treśc zajęc wynika z zakresu prowadzonych wykładów26
T-L-3Kolokwium 11
T-L-4Kolokwium 21
T-L-5Zaliczenie przedmiotu1
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe wiadomości o typach, konstrukcji, podstawowych funkcjach jednostek oceanotechnicznych, m.in: statkach naukowo- badawczych, statkach i platformach wiertniczych, statkach sejsmicznych, pływających obiektach przemysłowych, zaopatrzeniowych platform wiertniczych5
T-W-2Zdefiniowanie środowiska oceanicznego: podstawowe pojęcia, główne czynniki dominujące przebieg procesów i zjawisk w tym środowisku2
T-W-3Kryteria projektowe dla jednostek oceanotechnicznych z elementami projektowania wstępngo, m.in.: oszacowanie wymiarów głównych i ważniejszych parametrów tych obiektów4
T-W-4Rozwój struktury obiektów oceanotechnicznych i jej wpływ na proces budowy. Podstawowe metody budowy obiektów oceanotechnicznych. Proces technologiczny.3
T-W-5Zaliczenie1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.29
A-L-2Udział w zaliczeniu1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach14
A-W-2Studiowanie literatury7
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia8
A-W-4Udział w zaliczeniu1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_K03_W01Student ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobów mórz i oceanów oraz wiedzę związaną z pozyskiwaniem zasobów energetycznych mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W12Ma uporządkowaną i szczegółową wiedzę związaną z pozyskiwaniem zasobów energetycznych mórz i oceanów.
EMO_1A_W15Ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobów mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami, właściwościami i specjalistycznym wyposażeniem róznych typów jednostek oceanotechnicznych.
C-2Zapoznanie studentów z zasadami i technologią budowy różnych typów jednostek oceanoetchnicznych
Treści programoweT-W-3Kryteria projektowe dla jednostek oceanotechnicznych z elementami projektowania wstępngo, m.in.: oszacowanie wymiarów głównych i ważniejszych parametrów tych obiektów
T-W-2Zdefiniowanie środowiska oceanicznego: podstawowe pojęcia, główne czynniki dominujące przebieg procesów i zjawisk w tym środowisku
T-W-4Rozwój struktury obiektów oceanotechnicznych i jej wpływ na proces budowy. Podstawowe metody budowy obiektów oceanotechnicznych. Proces technologiczny.
T-W-1Podstawowe wiadomości o typach, konstrukcji, podstawowych funkcjach jednostek oceanotechnicznych, m.in: statkach naukowo- badawczych, statkach i platformach wiertniczych, statkach sejsmicznych, pływających obiektach przemysłowych, zaopatrzeniowych platform wiertniczych
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych ( tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy)
M-2Metody praktyczne: cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie zaliczenia w formie pisemnej i /lub ustnej.
S-3Ocena formująca: Ocena ciągła
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu budowy obiektów oceanotechnicznych
3,0Student posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych
3,5Student posiada podstawową i z niewielkimi brakami wiedzę na temat budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych
4,0Student posiada znaczną wiedzę i potrafi wykorzystac podstawowe narzędzia w zakresie budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych
4,5Student posiada wiedzę w stopniu zaawansowanym, potrafi wykorzystac wszystkie zaproponowane w trakcie zajęc narzędzia w zakresie budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych
5,0Student posiada bardzo szeroką wiedzę, potrafi wykorzystac wszystkie zaproponowane w trakcie zajęc narzędzia w zakresie budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_K03_U01Student potrafi pozyskiwać i interpretować informacje z literatury, przepisów i norm także w języku obcym w zakresie dotyczącym środowiska morskiego, dokumentacji technicznej i innych dokumentach dotyczących budowy obiektów oceanoetchnicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U09Potrafi posługiwać się poprawną nomenklaturą w zakresie biologii, oceanologii, ekologii morza i oceanotechniki.
EMO_1A_U05Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumieniem publikacji naukowych w zakresie środowiska morskiego, dokumentacji technologicznej, technicznej oraz podobnych dokumentów stosowanych w rybactwie i eksploatacji statków i urządzeń morskich.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami, właściwościami i specjalistycznym wyposażeniem róznych typów jednostek oceanotechnicznych.
C-2Zapoznanie studentów z zasadami i technologią budowy różnych typów jednostek oceanoetchnicznych
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu czytania ze zrozumieniem dokumentacji technicznej wraz z umiejętnością tworzenia projektu wybranego typu obiektu oceanotechnicznego.
Treści programoweT-W-3Kryteria projektowe dla jednostek oceanotechnicznych z elementami projektowania wstępngo, m.in.: oszacowanie wymiarów głównych i ważniejszych parametrów tych obiektów
T-W-2Zdefiniowanie środowiska oceanicznego: podstawowe pojęcia, główne czynniki dominujące przebieg procesów i zjawisk w tym środowisku
T-W-4Rozwój struktury obiektów oceanotechnicznych i jej wpływ na proces budowy. Podstawowe metody budowy obiektów oceanotechnicznych. Proces technologiczny.
T-W-1Podstawowe wiadomości o typach, konstrukcji, podstawowych funkcjach jednostek oceanotechnicznych, m.in: statkach naukowo- badawczych, statkach i platformach wiertniczych, statkach sejsmicznych, pływających obiektach przemysłowych, zaopatrzeniowych platform wiertniczych
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: cwiczenia laboratoryjne
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie zaliczenia w formie pisemnej i /lub ustnej.
S-3Ocena formująca: Ocena ciągła
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności z pewnymi brakami w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student posiada umiejętności na dobrym poziomie w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student posiada umiejętności w stopniu wysoce zaawansowanym i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student posiada umiejętności na najwyższym poziomie, wykorzystuje je do rozwiązywania problemu oraz potrafi zaproponowac pewne modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_K03_U02Student potrafi eksplorować zasoby surowców pochodzenia morskiego oraz określić sposób ich pozyskiwania. Umie dokonać analizy czynników wpływających na efektywność ich eksploatacji oraz potrafi dokonac krytycznej analizy funkcjonowania rozwiązania technicznego w zakresie budowy obiektów oceanotechnicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U11Potrafi eksplorować zasoby surowców pochodzenia morskiego oraz określić sposób ich pozyskiwania. Umie dokonać analizy czynników wpływających na efektywność ich eksploatacji.
EMO_1A_U21Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w pozyskiwaniu zasobów morskich.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami, właściwościami i specjalistycznym wyposażeniem róznych typów jednostek oceanotechnicznych.
C-2Zapoznanie studentów z zasadami i technologią budowy różnych typów jednostek oceanoetchnicznych
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu czytania ze zrozumieniem dokumentacji technicznej wraz z umiejętnością tworzenia projektu wybranego typu obiektu oceanotechnicznego.
Treści programoweT-W-3Kryteria projektowe dla jednostek oceanotechnicznych z elementami projektowania wstępngo, m.in.: oszacowanie wymiarów głównych i ważniejszych parametrów tych obiektów
T-W-2Zdefiniowanie środowiska oceanicznego: podstawowe pojęcia, główne czynniki dominujące przebieg procesów i zjawisk w tym środowisku
T-W-4Rozwój struktury obiektów oceanotechnicznych i jej wpływ na proces budowy. Podstawowe metody budowy obiektów oceanotechnicznych. Proces technologiczny.
T-W-1Podstawowe wiadomości o typach, konstrukcji, podstawowych funkcjach jednostek oceanotechnicznych, m.in: statkach naukowo- badawczych, statkach i platformach wiertniczych, statkach sejsmicznych, pływających obiektach przemysłowych, zaopatrzeniowych platform wiertniczych
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: cwiczenia laboratoryjne
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie zaliczenia w formie pisemnej i /lub ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności z pewnymi brakami w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student posiada umiejętności na dobrym poziomie w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student posiada umiejętności w stopniu wysoce zaawansowanym i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student posiada umiejętności na najwyższym poziomie, wykorzystuje je do rozwiązywania problemu oraz potrafi zaproponowac pewne modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_K03_K01Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi funkcjami, właściwościami i specjalistycznym wyposażeniem róznych typów jednostek oceanotechnicznych.
C-2Zapoznanie studentów z zasadami i technologią budowy różnych typów jednostek oceanoetchnicznych
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu czytania ze zrozumieniem dokumentacji technicznej wraz z umiejętnością tworzenia projektu wybranego typu obiektu oceanotechnicznego.
Treści programoweT-W-3Kryteria projektowe dla jednostek oceanotechnicznych z elementami projektowania wstępngo, m.in.: oszacowanie wymiarów głównych i ważniejszych parametrów tych obiektów
T-W-2Zdefiniowanie środowiska oceanicznego: podstawowe pojęcia, główne czynniki dominujące przebieg procesów i zjawisk w tym środowisku
T-W-4Rozwój struktury obiektów oceanotechnicznych i jej wpływ na proces budowy. Podstawowe metody budowy obiektów oceanotechnicznych. Proces technologiczny.
T-W-1Podstawowe wiadomości o typach, konstrukcji, podstawowych funkcjach jednostek oceanotechnicznych, m.in: statkach naukowo- badawczych, statkach i platformach wiertniczych, statkach sejsmicznych, pływających obiektach przemysłowych, zaopatrzeniowych platform wiertniczych
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych ( tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy)
M-2Metody praktyczne: cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta w trakcie zaliczenia w formie pisemnej i /lub ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi współpracowac i realizowac zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych.
3,0Student z wieloma brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma niewielką świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych.
3,5Student z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych.
4,0Student dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma znaczną świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych.
4,5Student bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych.
5,0Student współpracuje i realizuje zadania w grupie na najwyższym poziomioe, ma bardzo dużą świadomośc konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas procesu budowy różnych obiektów oceanotechnicznych.