Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)
specjalność: Eksploatacja biologicznych zasobów mórz i oceanów

Sylabus przedmiotu Morskie farmy wiatrowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja mórz i oceanów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Morskie farmy wiatrowe
Specjalność Eksploatacja zasobów energetycznych
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 4,00,34egzamin
ćwiczenia audytoryjneA6 30 4,00,33zaliczenie
laboratoriaL6 15 2,00,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu mechaniki i elektrotechniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzya o budowie, teoretycznych podstawach działania, zagrożeniach środowiskowych i eksploatacji turbin wiatrowych w elektrowniach wiatrowych offshore.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zadania obliczeniowe z treści realizowanych na wykładzie28
T-A-2Zaliczenie ćwiczeń2
30
laboratoria
T-L-1Analiza pracy siłowni wiatrowej na podstawie monitoringu dostępnego w zasobach internetowych2
T-L-2Badania anemometru czaszowego2
T-L-3Budowa kartonowego modelu turbiny wiatrowej6
T-L-4Badania różnych sposobów regulacji obrotów wirnika na wykonanych modelach4
T-L-5Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Źródła energii i jej zasoby1
T-W-2Charakterystyka wiatru. Energia wiatru i jej zasoby.3
T-W-3Zasady lokalizacji farm wiatrowych2
T-W-4Podstawy teoretyczne pracy silników wiatrowych.4
T-W-5Modele turbiny Betza i Schmitza4
T-W-6Budowa elektrowni wiatrowej.2
T-W-7Charakterystyki turbin wiatrowych2
T-W-8Fundamenty i wieże farm na wodach głębokich i płytkich.2
T-W-9Farmy szelfowe pływające.2
T-W-10Genertatory prądy stosowane w siłownich wiatrowych2
T-W-11Przesył energii elektrycznej na ląd.2
T-W-12Jednostki do budowy i obsługi farm.2
T-W-13Bezpieczeństwo pracy farm.1
T-W-14Oddziaływanie farm na środowisko morskie.1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań24
A-A-3Studiowanie literatury30
A-A-4Studiowanie źródeł internetowych30
A-A-5Przygotowanie do zaliczenia6
120
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Zorganizowanie materiałów do wykonania modelu8
A-L-3Studiowanie literatury14
A-L-4Studiowanie źródeł internetowych14
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia8
59
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury40
A-W-3Studiowanie źródeł internetowych40
A-W-4Przygotowanie do egzaminu10
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S16_W01
Ma wiedzę na temat farm wiatrowych offshore w tym sposobów posadawiania i fundamentów morskich siłowni wiatrowych a także ogólną wiedzę dotyczącą podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków do obsługi farm wiatrowych.
EMO_1A_W06, EMO_1A_W15R1A_W04, R1A_W05, T1A_W03InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S16_U01
Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji na temat morskich farm wiatrowychi i potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski, określać sposób pozyskiwania energii wiatru oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów w aspekcie ich budowy i eksploatacji
EMO_1A_U01, EMO_1A_U04, EMO_1A_U11R1A_U01, R1A_U03, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U12InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1T-W-13, T-W-14, T-A-1, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S16_K01
Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w środowisku oceanotechników i ma świadomość ryzyka oraz potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie związanym z budową i eksploatacją morskich farm wiatrowych.
EMO_1A_K02, EMO_1A_K04R1A_K04, R1A_K06, T1A_K04, T1A_K05InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-13M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S16_W01
Ma wiedzę na temat farm wiatrowych offshore w tym sposobów posadawiania i fundamentów morskich siłowni wiatrowych a także ogólną wiedzę dotyczącą podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków do obsługi farm wiatrowych.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S16_U01
Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji na temat morskich farm wiatrowychi i potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski, określać sposób pozyskiwania energii wiatru oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów w aspekcie ich budowy i eksploatacji
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S16_K01
Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w środowisku oceanotechników i ma świadomość ryzyka oraz potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie związanym z budową i eksploatacją morskich farm wiatrowych.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Chmielniak T.J., Technologie energetyczne., WNT, Warszawa, 2008
  2. Lewandowski W., Proekologiczne odnawialne źródła energii., WNT, Warszawa, 2006
  3. Boczar T., Energetyka wiatrowa, Aktualne możliwości wykorzystania., Wydawnictwo Pomiary Automatyka Kontrola, Warszawa, 2007
  4. Boczar T., Wykorzystanie energii wiatru, PAK, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Gasch R., Twele, Wind Power Plants, Solarpraxis. AG Germany with James &James Ltd UK, Berlin, 2002
  2. Boyle Godfrey, Renewable Energy, Oxford University Press, Oxford, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zadania obliczeniowe z treści realizowanych na wykładzie28
T-A-2Zaliczenie ćwiczeń2
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza pracy siłowni wiatrowej na podstawie monitoringu dostępnego w zasobach internetowych2
T-L-2Badania anemometru czaszowego2
T-L-3Budowa kartonowego modelu turbiny wiatrowej6
T-L-4Badania różnych sposobów regulacji obrotów wirnika na wykonanych modelach4
T-L-5Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Źródła energii i jej zasoby1
T-W-2Charakterystyka wiatru. Energia wiatru i jej zasoby.3
T-W-3Zasady lokalizacji farm wiatrowych2
T-W-4Podstawy teoretyczne pracy silników wiatrowych.4
T-W-5Modele turbiny Betza i Schmitza4
T-W-6Budowa elektrowni wiatrowej.2
T-W-7Charakterystyki turbin wiatrowych2
T-W-8Fundamenty i wieże farm na wodach głębokich i płytkich.2
T-W-9Farmy szelfowe pływające.2
T-W-10Genertatory prądy stosowane w siłownich wiatrowych2
T-W-11Przesył energii elektrycznej na ląd.2
T-W-12Jednostki do budowy i obsługi farm.2
T-W-13Bezpieczeństwo pracy farm.1
T-W-14Oddziaływanie farm na środowisko morskie.1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań24
A-A-3Studiowanie literatury30
A-A-4Studiowanie źródeł internetowych30
A-A-5Przygotowanie do zaliczenia6
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Zorganizowanie materiałów do wykonania modelu8
A-L-3Studiowanie literatury14
A-L-4Studiowanie źródeł internetowych14
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia8
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury40
A-W-3Studiowanie źródeł internetowych40
A-W-4Przygotowanie do egzaminu10
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S16_W01Ma wiedzę na temat farm wiatrowych offshore w tym sposobów posadawiania i fundamentów morskich siłowni wiatrowych a także ogólną wiedzę dotyczącą podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków do obsługi farm wiatrowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W06Ma podstawową wiedzę na temat systemów energetycznych w oceanotechnice.
EMO_1A_W15Ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobów mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzya o budowie, teoretycznych podstawach działania, zagrożeniach środowiskowych i eksploatacji turbin wiatrowych w elektrowniach wiatrowych offshore.
Treści programoweT-W-1Źródła energii i jej zasoby
T-W-3Zasady lokalizacji farm wiatrowych
T-W-2Charakterystyka wiatru. Energia wiatru i jej zasoby.
T-W-4Podstawy teoretyczne pracy silników wiatrowych.
T-W-6Budowa elektrowni wiatrowej.
T-W-5Modele turbiny Betza i Schmitza
T-W-9Farmy szelfowe pływające.
T-W-7Charakterystyki turbin wiatrowych
T-W-10Genertatory prądy stosowane w siłownich wiatrowych
T-W-11Przesył energii elektrycznej na ląd.
T-W-12Jednostki do budowy i obsługi farm.
T-W-8Fundamenty i wieże farm na wodach głębokich i płytkich.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S16_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji na temat morskich farm wiatrowychi i potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski, określać sposób pozyskiwania energii wiatru oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów w aspekcie ich budowy i eksploatacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów.
EMO_1A_U04Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
EMO_1A_U11Potrafi eksplorować zasoby surowców pochodzenia morskiego oraz określić sposób ich pozyskiwania. Umie dokonać analizy czynników wpływających na efektywność ich eksploatacji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzya o budowie, teoretycznych podstawach działania, zagrożeniach środowiskowych i eksploatacji turbin wiatrowych w elektrowniach wiatrowych offshore.
Treści programoweT-W-13Bezpieczeństwo pracy farm.
T-W-14Oddziaływanie farm na środowisko morskie.
T-A-1Zadania obliczeniowe z treści realizowanych na wykładzie
T-L-2Badania anemometru czaszowego
T-L-3Budowa kartonowego modelu turbiny wiatrowej
T-L-1Analiza pracy siłowni wiatrowej na podstawie monitoringu dostępnego w zasobach internetowych
T-L-4Badania różnych sposobów regulacji obrotów wirnika na wykonanych modelach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S16_K01Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w środowisku oceanotechników i ma świadomość ryzyka oraz potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie związanym z budową i eksploatacją morskich farm wiatrowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
EMO_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzya o budowie, teoretycznych podstawach działania, zagrożeniach środowiskowych i eksploatacji turbin wiatrowych w elektrowniach wiatrowych offshore.
Treści programoweT-W-13Bezpieczeństwo pracy farm.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli