Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Gospodarka i Zarządzanie Środowiskiem Wodnym (S1)
Sylabus przedmiotu Przygotowanie wniosków z funduszy UE:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka i Zarządzanie Środowiskiem Wodnym | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie wniosków z funduszy UE | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Formicki <Krzysztof.Formicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Szulc <Joanna.Szulc@zut.edu.pl>, Adam Tański <Adam.Tanski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość zagadnień ekonomicznych |
W-2 | Podstawowa znajomość zagadnień z gospodarki, zarządzania, ekologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z procedurą wypełniania, składania i rozliczania wniosków na dofinansowanie lub finansowanie przedsięwzięć związanych z gospodarką szczególnie w sektorze rybactwa i akwakultury |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Możliwościami uzyskania dofinansowania w ramach Funduszy Europejskich na lata 2014-2020 Zasady realizowania projektów unijnych w ramach Nowej Perspektywy Finansowej 2014-2020 Biznes plan, analiza mikro i makrootoczenia przedsięwzięcia, konstruowanie analizy finansowej. Opracowanie streszczenia i planu wniosku projektowego Opracowanie zadań wykonanych w projekcie Opracowanie terminarza projektu Wypełnianie wniosku projektowego Analiza i ocena wniosku w aspekcie wymagań formalnych | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w wykładach | 45 |
A-L-2 | Wykonanie projektu | 30 |
A-L-3 | Uczestnictwo w konsultacjach | 10 |
A-L-4 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów | 5 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjne z wykorzystaniem środków multimedialnych połączone z metodami problemowymi i aktywizującymi (dyskusja, burza mózgów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena za przygotowanie do zajęć, ocena aktywnosci studenta na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zbiorcza ocena aktywnosci studenta na zajęciach, ocena projektu, pisemne zaliczenie ćwiczeń – 1 kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GW_1A_PO9-1_W01 Student po odbyciu kursu ma wiedzę na temat Funduszy Europejskich oraz zna zasady realizowania projektów unijnych w ramach Nowej Perspektywy Finansowej 2014-2020 | GW_1A_W03 | R1A_W02, R1A_W09 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GW_1A_PO9-1_U01 Student po odbyciu kursu umie skonstruować biznes plan, przeprowadzić analizę mikro i makrootoczenia przedsięwzięcia, skonstruować analize finansową, opracować streszczenie, plan, zadania i terminarz wniosku projektowego. | GW_1A_U03 | R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03 | InzA_U03, InzA_U05 | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GW_1A_PO9-1_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | GW_1A_K03 | R1A_K02, R1A_K08 | InzA_K01, InzA_K02 | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_1A_PO9-1_W01 Student po odbyciu kursu ma wiedzę na temat Funduszy Europejskich oraz zna zasady realizowania projektów unijnych w ramach Nowej Perspektywy Finansowej 2014-2020 | 2,0 | |
3,0 | Student po odbyciu kursu ma podstawwą wiedzę wiedzę na temat wybranych Funduszy Europejskich oraz zna niektóre zasady realizowania projektów unijnych w ramach Nowej Perspektywy Finansowej 2014-2020. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_1A_PO9-1_U01 Student po odbyciu kursu umie skonstruować biznes plan, przeprowadzić analizę mikro i makrootoczenia przedsięwzięcia, skonstruować analize finansową, opracować streszczenie, plan, zadania i terminarz wniosku projektowego. | 2,0 | |
3,0 | Student umie skonstruować podstawy biznes planu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_1A_PO9-1_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporzadkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane . | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stabryła A., Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006
- Trocki M., Gruczy B., Zarządzanie projektem europejskim, PWE, Warszawa, 2007
- A. Szymanska, Jak przygotowac dobry wniosek, czyli jak skutecznie pozyskiwac fundusze unijne 2007-2013, Wydawnictwo PLACET, Warszawa, 2008
- Musiałkowska, M. Sapała, Procedury pozyskiwania środków pomocowych Unii Europejskiej, w: Kompendium wiedzy o UE, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- Cegłowski B., Nędzi T, Pozyskiwanie kapitału. Podstawowe formy i możliwości zdobycia kapitału, Wydawnictwo One Press, Warszawa, 2005
- Babiak J. (red.), Fundusze Unii Europejskiej, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa, 2006
- Szkrzypek J., Jak korzystac z funduszy strukturalnych UE, Twigger, Warszawa, 2005