Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka z uz (S2)
specjalność: żywienie człowieka

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka z uz
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Mięsa
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Sobczak <Malgorzata.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 15 1,01,00zaliczenie
seminariaS3 15 1,01,00zaliczenie
seminariaS4 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość systemu operacyjnego Windows

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne).2
T-S-2Zasady wykorzystania materiałów źródłowych4
T-S-3Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej9
15
seminaria
T-S-1Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej8
T-S-2Krytyczna analiza materiałów źródłowych7
15
seminaria
T-S-1Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej22
T-S-2Krytyczna analiza materiałów źródłowych23
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium15
A-S-2Przygotowanie do zajęć14
A-S-3Zaliczenie seminarium1
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium15
A-S-2Przygotowanie do zajęć14
A-S-3Zaliczenie seminarium1
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium45
A-S-2Przygotowanie do zajęć43
A-S-3Zaliczenie seminarium2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_A1_W01
Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych
TZiZu_2A_W02R2A_W01InzA2_W02C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_A1_U01
Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytowć materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami
TZiZu_2A_U01, TZiZu_2A_U05, TZiZu_2A_U04R2A_U01, R2A_U03, R2A_U07, R2A_U10C-1T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_A1_K01
Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
TZiZu_2A_K01, TZiZu_2A_K02, TZiZu_2A_K04R2A_K01, R2A_K04, R2A_K05, R2A_K06, R2A_K07, R2A_K08InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_A1_W01
Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych
2,0
3,0Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_A1_U01
Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytowć materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami
2,0
3,0Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytowć materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_A1_K01
Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
2,0
3,0Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu, Warszawa, 2009
  2. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne).2
T-S-2Zasady wykorzystania materiałów źródłowych4
T-S-3Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej9
15

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej8
T-S-2Krytyczna analiza materiałów źródłowych7
15

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej22
T-S-2Krytyczna analiza materiałów źródłowych23
45

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium15
A-S-2Przygotowanie do zajęć14
A-S-3Zaliczenie seminarium1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium15
A-S-2Przygotowanie do zajęć14
A-S-3Zaliczenie seminarium1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium45
A-S-2Przygotowanie do zajęć43
A-S-3Zaliczenie seminarium2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_A1_W01Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_W02Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie zastosowania technik informatycznych w przemyśle spożywczym.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury
Treści programoweT-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne).
T-S-2Zasady wykorzystania materiałów źródłowych
T-S-3Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
T-S-2Krytyczna analiza materiałów źródłowych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_A1_U01Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytowć materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZiZu_2A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZiZu_2A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury
Treści programoweT-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne).
T-S-2Zasady wykorzystania materiałów źródłowych
T-S-1Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
T-S-2Krytyczna analiza materiałów źródłowych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytowć materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_A1_K01Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZiZu_2A_K02Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących szerokorozumianej problematyki żywieniowej i innych aspektów działalności inżyniera technologii żywności.
TZiZu_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury
Treści programoweT-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne).
T-S-2Zasady wykorzystania materiałów źródłowych
T-S-3Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
T-S-2Krytyczna analiza materiałów źródłowych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0