Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IB_1A_A05-1_U01 | posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B2 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IB_1A_U05 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii bezpieczeństwa |
---|
IB_1A_U07 | ma umiejętności językowe w zakresie obszaru nauk technicznych, z zawężeniem do dyscyplin nauk technicznych i kierunków kształcenia pokrewnych w stosunku do inżynierii bezpieczeństwa, oraz szerzej w zakresie terminologii i pojęć typowych dla inżynierii bezpieczeństwa, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
IB_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski |
IB_1A_U02 | posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji bezpieczeństwa, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych, instrukcji obsługi i opisów schematów urządzeń, kart charakterystyk niebezpiecznych substancji i materiałów, komunikatów ostrzegawczych itp. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Cel przedmiotu | C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i
słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
---|
Treści programowe | T-LK-1 | Jednostka i społeczeństwo. Człowiek jako element struktury społecznej. Present Simple, Present Continuous, Present Perfect Simple, Past Simple (Phrasal verbs). Czasowniki posiłkowe (do/ be/ have). |
---|
T-LK-2 | Media we współczesnym świecie. Strona bierna.
Zdania względne. Simple Past/ Past Continuous. |
T-LK-3 | Styl życia w zależności od miejsca zamieszkania. Formy czasu przyszłego (going to; will; Present Continuous do wyrażania przyszłości; czasowniki modalne wyrażające przyszłość). Stopniowanie przymiotników |
T-LK-4 | Rola jednostki w procesach gospodarczych. Pierwszy okres warunkowy i zdania czasowe. Czasowniki modalne (must; have to; mustn’t; should; shouldn’t). Struktura – question tags |
T-LK-5 | Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. |
Metody nauczania | M-1 | zajęcia praktyczne |
---|
M-2 | praca w grupach |
M-4 | dyskusja |
M-7 | pisanie listów formalnych |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |