Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IB_1A_A05-4_U01 | posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B2 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IB_1A_U05 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii bezpieczeństwa |
---|
IB_1A_U07 | ma umiejętności językowe w zakresie obszaru nauk technicznych, z zawężeniem do dyscyplin nauk technicznych i kierunków kształcenia pokrewnych w stosunku do inżynierii bezpieczeństwa, oraz szerzej w zakresie terminologii i pojęć typowych dla inżynierii bezpieczeństwa, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
IB_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski |
IB_1A_U02 | posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji bezpieczeństwa, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych, instrukcji obsługi i opisów schematów urządzeń, kart charakterystyk niebezpiecznych substancji i materiałów, komunikatów ostrzegawczych itp. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Cel przedmiotu | C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i
słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
---|
Treści programowe | T-LK-1 | T1. Człowiek (charakterystyka ogólna, wygląd, relacje międzyludzkie, kultura osobista, struktury społeczne). Rodzina (wiek, dorosłość, pokrewieństwo). Znajomość. Społeczeństwo. Formy gramatyczne nazwisk, imion, narodowości. Zwroty grzecznościowe „Poznajmy się”. Znaczenie –ся w czasownikach. Stopniowanie przymiotników. Krótka forma przymiotnika. |
---|
T-LK-2 | T2. Dom, mieszkanie, życie codzienne. Opisywanie przedmiotów, procesów, zjawisk. Czasowniki singularia tantum (обувь, посуда) i pluralia tantum (часы, каникулы). Liczebniki złożone. Czasowniki zwrotne nie mające odpowiedników w języku polskim. |
T-LK-3 | T3. Szkoła, wyższa uczelnia, wykształcenie. (Przybory i pomoce szkolne. Lekcja, wykład. Typy szkół wyższych, struktura uczelni, rok akademicki, student, studiowanie). Zdania złożone. Formy gramatyczne rzeczowników w tym odmiennych rodzajowo w j. polskim typu класс, программа. Liczebniki porządkowe. |
T-LK-4 | T4. Zjawiska przyrody. Pogoda i klimat. Katastrofy naturalne, ochrona środowiska. Przymiotniki złożone. Formy bezosobowe czasowników typu придется, хочется, собираться. |
T-LK-5 | T 11. Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. |
Metody nauczania | M-1 | zajęcia praktyczne |
---|
M-3 | prezentacja |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |