Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IB_1A_D1-14_U01 | Realizując projekt o charakterze praktycznym student pozyskuje niezbędne informacje z literatury i innych baz danych. Na jej podstawie potrafi wyciągać opinie i formułować wnioski. Wykorzystuje przy tym techniki informacyjno-komunikacyjne, metody i narzędzia właściwe do rozwiązania danego problemu. Jako podsumowanie projektu potrafi przygotować zwięzłą prezentację i zaprezentować ją. Potrafi przekazywać informacje techniczne związane z zagrożeniami towarzyszącymi ewakuacji. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IB_1A_U05 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii bezpieczeństwa |
---|
IB_1A_U08 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi dla realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
IB_1A_U03 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa; potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych |
IB_1A_U04 | potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania |
IB_1A_U15 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa |
IB_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski |
IB_1A_U16 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu |
IB_1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, urządzenia, obiekty, systemy, podstawowe procesy technologiczne i produkcyjne, zastosowane metody eksploatacji, rózne rodzaje usług - zwłaszcza w powiązaniu z kryteriami stosowanymi w inżynierii bezpieczeństwa. |
IB_1A_U17 | potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-4 | Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczących bezpiecznej ewakuacji obiektów |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Ocena stanu zabezpieczeń podczas ewakuacji; dobór systemu zabezpieczającego. Określanie czynników zwiększających ryzyko podczas ewakuacji. Konstruowanie rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo ewakuacji. |
---|
Metody nauczania | M-2 | Objaśnienie |
---|
M-3 | Dyskusja |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Projekt: Ocenie podlega pisemne opracowanie projektu oraz jego zreferowanie. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zrealizować projektu o charakterze praktycznym. Nie potrafi pozyskiwać niezbędnych informacji z literatury oraz innych baz danych. Nie potrafi również przygotować zwięzłej prezentacji dotyczącej powierzonego problemu. Student nie potrafi przekazywać informacji technicznych związanych z zagrożeniami towarzyszącymi ewakuacji. |
3,0 | Realizując projekt o charakterze praktycznym student pozyskuje podstawowe informacje z literatury i innych baz danych. Na jej podstawie potrafi wyciągać opinie i formułować proste wnioski, popełnia przy tym drobne błędy. Wykorzystuje podstawowe techniki informacyjno-komunikacyjne, proste metody i narzędzia właściwe do rozwiązania danego problemu. Jako podsumowanie projektu potrafi przygotować zwięzłą prezentację i zaprezentować ją, popełniając przy tym drobne błędy. Potrafi w prosty sposób przekazywać informacje techniczne związane z zagrożeniami towarzyszącymi ewakuacji. |
3,5 | Realizując projekt o charakterze praktycznym student pozyskuje podstawowe informacje z literatury i innych baz danych. Na jej podstawie potrafi wyciągać opinie i formułować proste wnioski. Wykorzystuje podstawowe techniki informacyjno-komunikacyjne, proste metody i narzędzia właściwe do rozwiązania danego problemu. Jako podsumowanie projektu potrafi przygotować zwięzłą prezentację i zaprezentować ją. Potrafi w prosty sposób przekazywać informacje techniczne związane z zagrożeniami towarzyszącymi ewakuacji. |
4,0 | Realizując projekt o charakterze praktycznym student pozyskuje informacje z literatury i innych baz danych. Na jej podstawie potrafi wyciągać opinie i formułować poszerzone wnioski, popełnia przy tym drobne błędy. Wykorzystuje techniki informacyjno-komunikacyjne, metody i narzędzia właściwe do rozwiązania danego problemu. Jako podsumowanie projektu potrafi przygotować zwięzłą prezentację i zaprezentować ją. Potrafi w jasny i przejrzysty sposób przekazywać informacje techniczne związane z zagrożeniami towarzyszącymi ewakuacji, popełnia przy tym drobne błędy. |
4,5 | Realizując projekt o charakterze praktycznym student pozyskuje właściwe informacje z literatury i innych baz danych. Na jej podstawie potrafi wyciągać opinie i formułować poszerzone wnioski. Wykorzystuje techniki informacyjno-komunikacyjne, metody i narzędzia właściwe do rozwiązania danego problemu. Jako podsumowanie projektu potrafi przygotować zwięzłą prezentację i zaprezentować ją. Potrafi w jasny i przejrzysty sposób przekazywać informacje techniczne związane z zagrożeniami towarzyszącymi ewakuacji. |
5,0 | Realizując projekt o charakterze praktycznym student pozyskuje właściwe informacje z literatury i innych baz danych. Na jej podstawie potrafi wyciągać opinie i formułować złożone wnioski. Wykorzystuje przy tym techniki informacyjno-komunikacyjne, metody i narzędzia właściwe do rozwiązania danego problemu. Jako podsumowanie projektu potrafi przygotować zwięzłą prezentację i zaprezentować ją. Potrafi w jasny i przejrzysty sposób przekazywać informacje techniczne związane z zagrożeniami towarzyszącymi ewakuacji. |