Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Inżynieria ruchu w transporcie
Sylabus przedmiotu Współczesne technologie w transporcie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne technologie w transporcie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie wiedzy dotyczącej mechanizmów funkcjonowania transportu oraz technologii przewozowych i ich znaczenia w łańcuchach dostaw |
C-2 | Uzyskanie umiejetnosci analizy i zastosowania określonych technologii procesów -przewozowego i ładunkowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Gospodarowanie w poszczególnych gałęziach transportu | 3 |
T-A-2 | Czynniki warunkujące stosowanie określonych technologii przewozowych i przeładunkowych | 3 |
T-A-3 | Ekonomiczne aspekty przewozu ładunków i pasażerów | 2 |
T-A-4 | Uwarunkowania technologiczne rozwoju systemu transportowego | 2 |
T-A-5 | Zintegrowany łańcuch dostaw | 3 |
T-A-6 | Kolokwia zaliczeniowe | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja i formy organizacyjne transportu | 2 |
T-W-2 | Potrzeby i usługi transportowe | 1 |
T-W-3 | Procesy produkcyjne w transporcie | 2 |
T-W-4 | Pojęcie technologii i procesu technologicznego | 2 |
T-W-5 | Technologie procesów przewozowych | 3 |
T-W-6 | Technologie procesów ładunkowych | 3 |
T-W-7 | Techniczno-funkcjonalne aspekty transportu lądowego i wodnego. | 3 |
T-W-8 | Organizacyjno-prawne aspekty transportu lądowego i wodnego. | 3 |
T-W-9 | Udział poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ruchu towarowego i pasażerskiego. | 2 |
T-W-10 | Problematyka funkcjonowania i kierunki rozwoju transportu w Unii Europejskiej | 2 |
T-W-11 | Innowacyjne rozwiązania w transporcie | 3 |
T-W-12 | Wybrane technologie przewozu i przeładunku w transporcie zintegrowanym. | 3 |
T-W-13 | Zaliczenie formy zajęć | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do kolokwiów | 3 |
A-A-3 | Studiowanie literatury | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 1 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treśći wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwia z danej partii materiału |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_B12_W01 Student ma wiedzę dotyczącą współczesnych technologii procesów ładunkowych i przewozowych w poszczególnych gałęziach transportu | TR_1A_W05, TR_1A_W06, TR_1A_W08, TR_1A_W07 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08 | InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05 | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-9, T-W-10, T-W-4, T-W-12, T-W-6, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-11 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_B12_U01 Student potrafi określić czynniki warunkujące stosowanie określonych technologii w transporcie | TR_1A_U13 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-2 | T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_B12_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie transportu | TR_1A_K02 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-2 | T-A-3, T-A-2, T-A-4 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_B12_W01 Student ma wiedzę dotyczącą współczesnych technologii procesów ładunkowych i przewozowych w poszczególnych gałęziach transportu | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_B12_U01 Student potrafi określić czynniki warunkujące stosowanie określonych technologii w transporcie | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_B12_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie transportu | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. |
Literatura podstawowa
- Mindur L., Technologie transportowe, ITeE-PIB, Warszawa-Radom, 2014
- Filina-Dawidowicz L., Kaup M., Wiktorowska-Jasik A., Zintegrowany transport wodny i lądowy, ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2014
- Mendyk E., Ekonomika transportu, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2009
- Prochowski L., Żuchowski A., Technika transportu ładunków, Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009
- Koźlak A., Ekonomika transportu Teoria i praktyka gospodarcza, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2008
- Długosz J., Nowoczesne technologie w logistyce, PWE, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Kujawa J., Organizacja i technika transportu morskiego, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2005
- Ficoń K., Logistyka morska Statki, porty, spedycja, Bel Studio Sp. z o.o., Warszawa, 2010
- Tomanek R., Funkcjonownaie transportu, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice, 2004
- Zalewski P. i inni, Technologia transportu kolejowego, WKŁ, Warszawa, 2004
- Kulczyk J., Winter J., Śródladowy transport wodny, OWPW, Wrocław, 2003