Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_D4-12_U01 | Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także w sposób zrozumiały przekazywać informacje techniczne, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu żywności. Student posiada podstawowe umiejętności do przygotowania i prowadzenia badań w chłodnictwie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
TR_2A_U02 | posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów |
TR_2A_U03 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego |
TR_2A_U04 | potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych |
TR_2A_U05 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu |
TR_2A_U06 | ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych |
TR_2A_U08 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
TR_2A_U12 | umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go |
TR_2A_U20 | potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej, potrafi dokonać oceny możliwości ochrony własności intelektualnej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych, przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego |
---|
Treści programowe | T-S-7 | Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami. |
---|
T-S-4 | Metody prowadzenia badań, charakterystyka podstawowych metod badawczych w chłodnictwie. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: prelekcja, objaśnienie lub wyjaśnienie |
---|
M-2 | Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa |
M-3 | Metody aktywizujace: seminarium, dyskusja |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniona prezentacja pracy dyplomowej lub jej fragmentu (nie mniej niż 25% całego zakresu) oraz przedstawienie wydruku fragmentu pracy (nie mniej niż 25% całej jej objętości) zgodnie z wymaganiami edycyjnymi z uwględnieniem aktywności studenta podczas dyskusji nad prezentacjami |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
4,0 | Student prezentuje pełnie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
4,5 | Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
5,0 | Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikację rozwiązań |