Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
specjalność: Chemia bioorganiczna
Sylabus przedmiotu Laboratorium dyplomowe I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk ścisłych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium dyplomowe I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Soroka <Jacek.Soroka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marta Sawicka <Marta.Sawicka@zut.edu.pl>, Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Spełnione kryteria rejestracji na przedostatni semestr studiów. |
W-2 | Obsługa komputera i podstawowych programów do edycji, obliczen i prezentacji wyników. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostepnych publikacji zwiazanych z tematem pracy dyplomowej inzynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli pracy laboratoryjnej |
C-3 | Przygotowanie do opracowania wyników badan i ich interpretacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Dyskusja tematu pracy dyplomowej inżynierskiej | 10 |
T-L-2 | Zapoznanie sie metodami pracy w laboratorium | 10 |
T-L-3 | Sprawdzenie poprawności funkcjonowania sprzętu i aparatury niezbednej do wykonania prac badawczych | 10 |
T-L-4 | Przeprowadzenie badań wstępnych | 90 |
120 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w pracach laboratoryjnych | 120 |
A-L-2 | Zapoznanie sią z literaturą dotyczącą pracy dyplomowej inżynierskiej | 40 |
A-L-3 | Konsultacje z promotorem | 5 |
A-L-4 | Opracowanie i analiza wyników badań. | 15 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ciagła praca ze studentem w laboratorium |
M-2 | Dyskusje merytoryczne dotyczace poprawności doboru i przeglądu literatury przedmiotu, realizowanych wstępnych prac badawczych i interpretacji uzyskanych wyników doświadczalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji załozonych badan w ramach pracy dyplomowej inzynierskiej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielnosci i aktywnosci w prowadzeniu badan |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji załozonych badan i dyskusja wyników |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C17_W01 Student ma wiedzę z zakresu chemii i nauk pokrewnych. | KCh_1A_W01, KCh_1A_W02, KCh_1A_W03, KCh_1A_W04 | X1A_W01, X1A_W02, X1A_W03, X1A_W04 | — | C-1, C-3 | T-L-1, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1 |
KCh_1A_C17_W02 Student posiada wiedze i rozumie pojecia i zasady ochrony własnosci intelektualnej. | KCh_1A_W07, KCh_1A_W08 | X1A_W07, X1A_W08 | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
KCh_1A_C17_W03 Student ma widzę na temat zasad pracy w laboratorium | KCh_1A_W06 | X1A_W01, X1A_W06 | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C17_U01 Potrafi przygotować stanowisko badawcze, wykorzystac metody analityczne do badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej, opracowac i zinterpretowac uzyskane wyniki | KCh_1A_U02, KCh_1A_U03, KCh_1A_U04, KCh_1A_U05, KCh_1A_U06 | X1A_U02, X1A_U03, X1A_U04, X1A_U05, X1A_U06 | InzA_U01, InzA_U02 | C-2, C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
KCh_1A_C17_U02 Ma umiejetnosc przygotowania w jezyku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczacej przedmiotu pracy dyplomowej inzynierskiej i pogłebienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia | KCh_1A_U07, KCh_1A_U08, KCh_1A_U09 | X1A_U07, X1A_U08, X1A_U09 | — | C-1, C-3 | T-L-1 | M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C17_K01 Jest swiadomy wpływu rzetelnej realizacji zadan własnych na koncowy wynik pracy, potrafi okreslic kolejnosc waznosci działan, przekazywac swoja wiedze innym i podejmowac dyskusje | KCh_1A_K02, KCh_1A_K03, KCh_1A_K04 | X1A_K02, X1A_K03, X1A_K04, X1A_K06 | InzA_K01 | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C17_W01 Student ma wiedzę z zakresu chemii i nauk pokrewnych. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowa wiedze z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalnosci | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
KCh_1A_C17_W02 Student posiada wiedze i rozumie pojecia i zasady ochrony własnosci intelektualnej. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowa wiedze na temat zasad ochrony własnosci intelektualnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
KCh_1A_C17_W03 Student ma widzę na temat zasad pracy w laboratorium | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat pracy laboratoryjnej i zasad BHP | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C17_U01 Potrafi przygotować stanowisko badawcze, wykorzystac metody analityczne do badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej, opracowac i zinterpretowac uzyskane wyniki | 2,0 | |
3,0 | Kierowany przez opiekuna przygotowuje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do badań zwiazanych z przedmotem pracy dyplomowej inzynierskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
KCh_1A_C17_U02 Ma umiejetnosc przygotowania w jezyku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczacej przedmiotu pracy dyplomowej inzynierskiej i pogłebienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia | 2,0 | |
3,0 | Nie potrafi samodzielnie zebrac literatury dotyczacej przedmiotu pracy dyplomowej inzynierskiej i jej przeanalizowac a prezentacje ustna w jezyku polskim i obcym przygotowuje na podstawie literatury przekazanej przez opiekuna i pod jego kierunkiem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C17_K01 Jest swiadomy wpływu rzetelnej realizacji zadan własnych na koncowy wynik pracy, potrafi okreslic kolejnosc waznosci działan, przekazywac swoja wiedze innym i podejmowac dyskusje | 2,0 | |
3,0 | Jest czesciowo swiadomy wpływu rzetelnej realizacji zadan własnych na koncowy wynik pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2013-2010, 2013
Literatura dodatkowa
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2009-2008, 2009