Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Postępy pracy doktorskiej (seminarium doktoranckie):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Postępy pracy doktorskiej (seminarium doktoranckie) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Walerian Arabczyk <Walerian.Arabczyk@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>, Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość materiału obowiązującego na drugim stopniu studiów na kierunku kształcenia technologia chemiczna lub inżynieria chemiczna i procesowa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktoranta z zasadami pracy z materiałem źródłowym |
C-2 | Ukształtowanie u doktoranta umiejętności przygotowania prezentacji przedstawiającej wyniki studiów literaturowych na temat stanowiący przedmiot doktoratu w dyscyplinie naukowej technologia chemiczna lub inżynieria chemiczna |
C-3 | Ukształtowanie u doktoranta umiejętności dyskusji w zakresie prezentacji studiów literaturowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omówienie metod poszukiwania informacji naukowych w bazach danych, czasopismach, książkach, monografiach, źródłach internetowych i patentowych. Cytowanie literatury źródłowej. Plagiaty w pracach naukowych. | 3 |
T-S-2 | Prezentacja przez doktorantów studiów literaturowych w zakresie wybranej tematyki badawczej, stanowiącej przedmiot doktoratu. Dyskusja nad tym zagadnieniem w grupie seminaryjnej | 12 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji dotyczącej studiów literaturowych w zakresie tematyki doktoratu | 8 |
A-S-3 | Przygotowanie się do dyskusji w zakresie tematyki ujętej w programie seminarium | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody praktyczne: seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie oceny prezentacji referowanego zagadnienia oraz aktywności w dyskusji na seminarium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_D03_W07 doktorant ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej w zakresie zagadnień związanych z tematyką doktoratu | TICh_3A_W07 | — | C-1, C-2 | T-S-2, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_D03_U01 doktorant potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł literaturowych w zakresie tematyki związanej z pracą doktorską | TICh_3A_U01 | — | C-2 | T-S-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_D03_K02 doktorant rozumie potrzebę przekazywania wiedzy o kierunkach rozwoju dyscypliny naukowej, w ramach której wykonuje pracę doktorską | TICh_3A_K02 | — | C-3, C-2 | T-S-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_D03_W07 doktorant ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej w zakresie zagadnień związanych z tematyką doktoratu | 2,0 | |
3,0 | doktorant jest w stanie w stopniu podstawowym scharakteryzować sktualny stan wiedzy w zakresie tematyki stanowiącej przedmiot pracy doktorskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_D03_U01 doktorant potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł literaturowych w zakresie tematyki związanej z pracą doktorską | 2,0 | |
3,0 | doktorant potrafi w stopniu podstawowym pozyskiwać informacje z różnych źródel w zakresie tematyki związanej z pracą doktorską oraz przedstawiać je w postaci ustnej prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_D03_K02 doktorant rozumie potrzebę przekazywania wiedzy o kierunkach rozwoju dyscypliny naukowej, w ramach której wykonuje pracę doktorską | 2,0 | |
3,0 | doktorant posiada podstawowe umiejętności w zakresie przekazywania informacji na temat aktualnego stanu wiedzy w zakresie tematyki pracy doktorskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- PN-ISO 690: 2002. Dokumentacja - Przypisy bibliograficzne - Zawartość, forma i struktura, 2002
- PN-ISO 690: 1999. Przypisy bibliograficzne - Dokumenty elektroniczne i ich części, 1999
- Jerzy Ważny, Etyka w pracach naukowych, Forum Akademickie, 2007, 05/24, http://www.forumakad.pl/archiwum/2007/05/24_etyka_w_pracach_naukowych.html
- Uchwała nr 113 z dnia 24.05.2003 Konferencji Rektorów Uniwersytetów Polskich w sprawie plagiatów prac naukowych
- Jerzy Błachut, Prawne konsekwencje tworzenia prac dyplomowych na zlecenie, Prokuratura i Prawo, 2005, 5, 153-162, http://www.pg.gov.pl/upload_doc/000000848.doc