Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)
specjalność: Procesy i urządzenia w ochronie środowiska
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | Inżynieria procesów w technologiach przetwórczych | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów z semestru I oraz II |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejetności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów w technologiach przetwórczych, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inzynierskich |
C-2 | Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych iej | 0 |
T-PD-2 | Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierajacej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia, które stanowi przedmiot pracy. Zestawienie przez studenta cytowanej w pracy literatury | 0 |
T-PD-3 | Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu | 0 |
T-PD-4 | W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy | 0 |
T-PD-5 | Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy. Sformułowanie przez studenta wniosków końcowych. | 0 |
T-PD-6 | Wykonanie przez studenta oprawy graficznej pracy dyplomowej. zestawienie tabel i innych załączników pracy dyplomowej. | 0 |
T-PD-7 | Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej. | 0 |
T-PD-8 | Przygotowanie się studenta do obrony pracy magisterskiej | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Zebranie i przeanalizowanie literatury przedmiotu stanowiącej przedmiot pracy magisterskiej | 60 |
A-PD-2 | W zależności od specyfiki wykonywanej pracy wykonanie pomiarów/projektu lub obliczeń | 200 |
A-PD-3 | Przeprowadzenie analizy otrzymanych wyników pracy | 90 |
A-PD-4 | Zredagowanie pracy magisterskiej | 150 |
A-PD-5 | Konsultowanie wyników pracy na poszczególnych etapach jej wykonywania z promotorem | 60 |
A-PD-6 | Przygotowanie się do obrony pracy magisterskiej | 40 |
600 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta |
M-2 | Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C06-14_W01 Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesowa na kierunku studiów inzynieria procesów w technologiach pzretwórczych | ICPN_2A_W06, ICPN_2A_W04, ICPN_2A_W01 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W04 | InzA2_W05 | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C06-14_U01 Student potrafi pozyskiwac i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | ICPN_2A_U03, ICPN_2A_U08 | T2A_U03, T2A_U08 | InzA2_U01 | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C06-14_K01 Student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | ICPN_2A_K01, ICPN_2A_K03 | T2A_K01, T2A_K03 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C06-14_W01 Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesowa na kierunku studiów inzynieria procesów w technologiach pzretwórczych | 2,0 | |
3,0 | Student posiadł wiedzę pozwalającą na opis informacyjny i elementarne opracowanie uzyskanych wyników pomairów doświadczalnych lub zawartych w wygenerowanej symulacyjnej bazie danych stanowiący treść pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C06-14_U01 Student potrafi pozyskiwac i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | 2,0 | |
3,0 | opisu informacyjego i wykonanie niezbędnych elementarnych opracowań uzyskanych wyników pomairów doświadczalnych lub zawartych w wygenerowanej symulacyjnej bazie danych, które stanowią treść pracy dyplomowej w standardowej postaci | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C06-14_K01 Student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brandt S., Analiza danych. Wydanie drugie zmienione, PWN, Warszawa, 2002
- Kukiełka L., Podstawy badań inżynierskich, PWN, Warszawa, 20021
Literatura dodatkowa
- Miodek J., łownik Ojczyzny Polszczyzny, Wydawnictwo EUROPA, Wrocław, 2002