Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ICHP_2A_C08-09_K01 | Student posiadł elementarna widzę z teorii odnowy i powinien byc w stanie współpracować w jednostkach zajmujących się problemami optymalnego utrzymania bazy funkcjonujących środków technicznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ICHP_2A_K01 | posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
ICHP_2A_K02 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Sudent zapoznana się z problemami opisu i analizy matematycznej procesowego zachowania zbiorowości środków technicznych oraz zrozumie funkcjonowanie przedsięwzięć zabezpieczających ciągłości ich funkcjonowania. |
---|
C-2 | Student osiągnie zdolności stosowania zależnosci teoretycznych do konkretnych wartości z przyjętej bazy danych (interpretacja rachunkowa konkretnych nproblemów teoretycznych opisanych zależnościami matematycznymi w teorii odnowy). |
Treści programowe | T-A-2 | Rozkład zbiorowości według wieku. Oczekiwana liczba odnowień. |
---|
T-A-3 | Średni czas trwania środka trwałego. Rozwiązanie równania odnowy. |
T-A-7 | Analiza modeli odnowy niejednorodnej. |
T-A-8 | Wybór optymalnej struktury odnowy. |
T-A-1 | Obliczenie składowych macierzy przejścia stanów. Tworzenie macierzy. |
T-A-4 | Tworzenie tablicy odnowy. Określenie liczby obiektów wprowadzonych do zbiorowościw różnych okresach i oczekiwanej liczbności zbiorowości. |
T-A-6 | Określenie liczby nowych obiektów wprowadzonych do zbiorowosci dla różnych współczynników struktur. |
T-A-5 | Szacowanie macierzy przejścia stanów w oparciu o symulacyjną bazę danych. |
T-W-8 | Optymalna struktura odnowy. |
T-W-9 | Optymalny wiek eksploatacji obiektu technicznego. |
T-W-10 | Ekonomiczne aspekty odnowy. |
T-W-11 | Problemy odnowy kompleksowej. |
T-W-12 | Planowanie procesu odnowy. |
T-W-13 | Odnowa obiektu wielostopniowego. |
T-W-14 | Odnowa okresowa. |
T-W-15 | Wskaźniki w teorii odnowy. System wskaźników. |
T-W-1 | Ogólna polityka odnowy. Typy odnowy. Czas eksploatacji środków technicznych. |
T-W-2 | Macierz prawdopodobieństwa przejścia stanów. Prawdopodobieństwo śmierci i przetrwania. |
T-W-4 | Wektorowy model. Inwestycje. Równanie odnowy. Równanie charakterystyczne. |
T-W-3 | Macierz odnowy prostej obiektami nowymi. Elementy macierzy. Tabela odnowy prostej. |
T-W-5 | Równanie charakterystyczne. Odnowa obiektami częściowo zużytymi. Równanie odnowy. |
T-W-6 | Macierz przejścia stanów. Rozkład obiektów według wieku. Liczebność obiektów. Liczba obiektów wprowadzonych do eksploatacji. |
T-W-7 | Niejednorodna odnowa prosta. Macierz przejścia stanów. Struktura odnowy. Model odnowy. |
T-P-3 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne). Tworzenie tablicy odnowy prostej. |
T-P-1 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne ). Omówienie możliwości zrealizowania projektu odnowy urządzeń technicznych. Wybór symulacyjnej bazy danych. |
T-P-5 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje). Obliczanie oczekiwanego rozkładu zbiorowości według wieku dla momentów trwania zbiorowości. |
T-P-7 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje). Formułowanie równania odnowy i równania charakterystycznego. Zagadnienie graniczne przy prognozowaniu. |
T-P-9 | Analiza projektu poprawionego. |
T-P-2 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne). Obliczenie prawdoppodobieństwa przetrwania i śmierci obiektu technicznego, formułowanie macierzy przejścia stanów oraz macierzy śmierci i przetrwania. |
T-P-8 | Analiza poprawności projektów. Zaliczenie projektu lub konieczność poprawienia. |
T-P-4 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje). Wybór typu inwestycji oraz współczynników rozdziały strukturalnego. |
T-P-6 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje). Obliczanie przeciętnego czasu eksploatacji zbiorowości obiektów technicznych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Zajęcia audytoryjne. |
M-3 | Projekt odpnowy zbiorowości urządzeń technicznych (baza infomacyjna do wykonania projektu i wszystkie problemy są realizowane praktycznie na zajęciach audytoryjnych). |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnego sprawdzdianu na zakończenie semestu o treści teoretycznej. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie zajęć audytoryjnych w formie pisemnego sprawdzdianu na zakończenie semestu o treści obliczeniowej. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu w oparciu o sprawozdanie zawierające obliczenia cyfrowe dotyczace określinego typu i strategii procesu odnowy. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa za przedmiot jest oceną średnią ważoną z ocen wszystkich form zajęć. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; nie jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
3,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
3,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; jest chętny do samodzielnego formułowania problemów badawczych, projektowych i obliczeniowych. |
4,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe. |
4,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu. |
5,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu; postępuje zgodnie z zasadami etyki oraz wykazuje zdolność do kierowania zespołem zdeterminowanym do osiągnięcia założonego celu. |