Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Nanomateriały funkcjonalne

Sylabus przedmiotu Nanotechnologia i zastosowanie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nanotechnologia i zastosowanie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Bez wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z aktualnym stanem wiedzy o nanotechnologii i jej zastosowaniem

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii2
T-W-2Klasyfikacje nanocząstek według kształtu, materiału, struktury, metod wytwarzania, właściwości i zastosowań3
T-W-3Metody wytwarzania - metody bottom up i top down4
T-W-4Struktury zero-wymiarowe - nanocząstki2
T-W-5Struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki2
T-W-6Struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy2
T-W-7Wybrane działy nanotechnologii: zastosowania w medycynie, elektronice, biologii, ochronie środowiska (biosensory, elementy elektroniczne, opto-elektroniczne i optyczne).3
T-W-8Nanomedycyna - definicja i zakres. Nanomateriały i nanotechnologie w medycynie. Skala wielkości układów biologicznych i jej powiązanie ze skalą wielkości nanomateriałów. Nanocząstki i nanożele w diagnostyce i jako nośniki leków. Inżynieria tkankowa. Imprinting molekularny w polimerach i jego zastosowania w medycynie. Mikrochipy w diagnostyce i terapii. Nanochirurgia. Przyszłość nanomedycyny: nanourządzenia, nanoroboty.5
T-W-9Nanokompozyty polimerowe, nanonapełniacze i nanoproszki w technologii polimerów, sadza, krzemionka, tlenki metali, pigmenty, minerały warstwowe, metody otrzymywania i właściwości nanokompozytów, nanokompozyty inteligentne4
T-W-10Nanotechnologie a bezpieczeństwo.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Zaliczenie wykładów15
A-W-3Zapoznanie się z literaturą przedmiotu15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja multimedialna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_C01_W01
Rozróżnianie struktury i mechanizmów tworzenia nanomateriałów oraz wskazywanie ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
Nano_1A_W04, Nano_1A_W08T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-8, T-W-10, T-W-2, T-W-7, T-W-9M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_C01_U01
Wyszukiwanie i zastosowanie różnego typu żródel informacji w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmiotu i ich wykorzystanie w dalszej nauce
Nano_1A_U01T1A_U01, T1A_U05, T1A_U07C-1T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-8, T-W-10, T-W-2, T-W-7, T-W-9M-1S-1, S-2
Nano_1A_C01_U02
Objasnianie podstawowych procesów fizyczno-chemicznych wystepujacych w nanotechnologii
Nano_1A_U09T1A_U08, T1A_U09InzA_U01, InzA_U02C-1T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-8, T-W-10, T-W-9M-1S-1, S-2
Nano_1A_C01_U03
Posługiwanie sie sprzetem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału, odpowiedni jego dobór a takze umiejetnosc interpretacji otrzymanych wyników
Nano_1A_U10, Nano_1A_U14T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06C-1T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-8, T-W-10, T-W-2, T-W-9M-1S-1, S-2
Nano_1A_C01_U04
Oceniane zagrozenia bedacego efektem uzywania odpowiednich produktów i zwiazków chemicznych i przestrzeganie przepisów BHP
Nano_1A_U13T1A_U11InzA_U05C-1T-W-5, T-W-4, T-W-8, T-W-10, T-W-9M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_C01_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
Nano_1A_K01, Nano_1A_K07T1A_K01, T1A_K07C-1T-W-1, T-W-3, T-W-8, T-W-10, T-W-7, T-W-9M-1S-1, S-2
Nano_1A_C01_K02
Ocenianie wpływu nanotechnologi na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczenstwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
Nano_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-8, T-W-10, T-W-2, T-W-7, T-W-9M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_C01_W01
Rozróżnianie struktury i mechanizmów tworzenia nanomateriałów oraz wskazywanie ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
2,0nie potrafi wcale rozróżniać struktury i mechanizmów tworzenia nanomateriałów oraz wskazywać ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
3,0w co najmniej 51% potrafi rozróżniać struktury i mechanizmy tworzenia nanomateriałów oraz wskazywać ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
3,5w co najmniej 61% potrafi i rozróżniać struktury i mechanizmy tworzenia nanomateriałów oraz wskazywać ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
4,0w co najmniej 71% potrafii rozróżniać struktury i mechanizmy tworzenia nanomateriałów oraz wskazywać ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
4,5w co najmniej 81% potrafii rozróżniać struktury i mechanizmy tworzenia nanomateriałów oraz wskazywać ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
5,0w co najmniej 91% potrafii rozróżniać struktury i mechanizmy tworzenia nanomateriałów oraz wskazywać ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_C01_U01
Wyszukiwanie i zastosowanie różnego typu żródel informacji w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmiotu i ich wykorzystanie w dalszej nauce
2,0nie potrafi wcale wyszukiwać i zastosować różnego typu żródel informacji w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmiotu i wykorzystać ich w dalszej nauce
3,0w co najmniej 51% potrafi wyszukać i zastosować różnego typu żródła informacji w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmiotu i wykorzystać je w dalszej nauce
3,5w co najmniej 61% potrafi wyszukać i zastosować różnego typu żródła informacji w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmiotu i wykorzystać je w dalszej nauce
4,0w co najmniej 71% potrafi wyszukać i zastosować różnego typu żródła informacji w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmiotu i wykorzystać je w dalszej nauce
4,5w co najmniej 81% potrafi wyszukać i zastosować różnego typu żródła informacji w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmiotu i wykorzystać je w dalszej nauce
5,0w co najmniej 91% potrafi wyszukać i zastosować różnego typu żródła informacji w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmiotu i wykorzystać je w dalszej nauce
Nano_1A_C01_U02
Objasnianie podstawowych procesów fizyczno-chemicznych wystepujacych w nanotechnologii
2,0nie potrafi wcale objasniać podstawowych procesów fizyko-chemicznych wystepujących w nanotechnologii
3,0w co najmniej 51% potrafi objasniać podstawowe procesy fizyko-chemiczne wystepujące w nanotechnologii
3,5w co najmniej 61% potrafi objasniać podstawowe procesy fizyko-chemiczne wystepujące w nanotechnologii
4,0w co najmniej 71% potrafi objasniać podstawowe procesy fizyko-chemiczne wystepujące w nanotechnologii
4,5w co najmniej 81% potrafi objasniać podstawowe procesy fizyko-chemiczne wystepujące w nanotechnologii
5,0w co najmniej 91% potrafi objasniać podstawowe procesy fizyko-chemiczne wystepujące w nanotechnologii
Nano_1A_C01_U03
Posługiwanie sie sprzetem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału, odpowiedni jego dobór a takze umiejetnosc interpretacji otrzymanych wyników
2,0nie potrafi wcale dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymanych wyników
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału a także interpretować wyniki
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału a także interpretować wyniki
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału a także interpretować wyniki
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału a także interpretować wyniki
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału a także interpretować wyniki
Nano_1A_C01_U04
Oceniane zagrozenia bedacego efektem uzywania odpowiednich produktów i zwiazków chemicznych i przestrzeganie przepisów BHP
2,0nie potrafi wcale oceniać zagrozenia bedącego efektem używania odpowiednich produktów i zwiazków chemicznych i nie przestrzega przepisów BHP
3,0w co najmniej 51% potrafi ocenić zagrożenia będące efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
3,5w co najmniej 61% potrafi ocenić zagrożenia będące efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
4,0w co najmniej 71% potrafi ocenić zagrożenia będące efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
4,5w co najmniej 81% potrafi ocenić zagrożenia będące efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
5,0w co najmniej 91% potrafi ocenić zagrożenia będące efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_C01_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
2,0nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz nie jest zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
3,0w co najmniej 51% potrafi wykazać aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
3,5w co najmniej 61% potrafi wykazać aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
4,0w co najmniej 71% potrafi wykazać aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
4,5w co najmniej 81% potrafi wykazać aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
5,0w co najmniej 91% potrafi wykazać aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
Nano_1A_C01_K02
Ocenianie wpływu nanotechnologi na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczenstwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
2,0nie potrafi wcale oceniać wpływu nanotechnologii na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz nie jest zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczenstwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
3,0w co najmniej 51% potrafi ocenić wpływ nanotechnologii na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz rozpowszechniać wiedze o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
3,5w co najmniej 61% potrafi ocenić wpływ nanotechnologii na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz rozpowszechniać wiedze o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
4,0w co najmniej 71% potrafi ocenić wpływ nanotechnologii na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz rozpowszechniać wiedze o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
4,5w co najmniej 81% potrafi ocenić wpływ nanotechnologii na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz rozpowszechniać wiedze o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
5,0w co najmniej 91% potrafi ocenić wpływ nanotechnologii na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz rozpowszechniać wiedze o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty

Literatura podstawowa

  1. Kelsall R. W., Hamley I. W., Geoghegan M, Nanotechnologie, PWN, Warszawa, 2008
  2. Balzani V., Venturi M., Credi A, Molecular Devices and Machines, Wiley-VCH, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Galina H, Fizykochemia polimerów, Ofic. Wyd. Politechniki Rzeszowskiej, 1998

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii2
T-W-2Klasyfikacje nanocząstek według kształtu, materiału, struktury, metod wytwarzania, właściwości i zastosowań3
T-W-3Metody wytwarzania - metody bottom up i top down4
T-W-4Struktury zero-wymiarowe - nanocząstki2
T-W-5Struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki2
T-W-6Struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy2
T-W-7Wybrane działy nanotechnologii: zastosowania w medycynie, elektronice, biologii, ochronie środowiska (biosensory, elementy elektroniczne, opto-elektroniczne i optyczne).3
T-W-8Nanomedycyna - definicja i zakres. Nanomateriały i nanotechnologie w medycynie. Skala wielkości układów biologicznych i jej powiązanie ze skalą wielkości nanomateriałów. Nanocząstki i nanożele w diagnostyce i jako nośniki leków. Inżynieria tkankowa. Imprinting molekularny w polimerach i jego zastosowania w medycynie. Mikrochipy w diagnostyce i terapii. Nanochirurgia. Przyszłość nanomedycyny: nanourządzenia, nanoroboty.5
T-W-9Nanokompozyty polimerowe, nanonapełniacze i nanoproszki w technologii polimerów, sadza, krzemionka, tlenki metali, pigmenty, minerały warstwowe, metody otrzymywania i właściwości nanokompozytów, nanokompozyty inteligentne4
T-W-10Nanotechnologie a bezpieczeństwo.3
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Zaliczenie wykładów15
A-W-3Zapoznanie się z literaturą przedmiotu15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C01_W01Rozróżnianie struktury i mechanizmów tworzenia nanomateriałów oraz wskazywanie ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W04ma wiedzę z zakresu budowy materii, mechanizmów procesów chemicznych i ich aplikacji w nanotechnologii wytwarzania nowoczesnych materiałów
Nano_1A_W08ma wiedzę z zakresu technik oraz metod identyfikacji i charakteryzowania nanomateriałów, a także ma wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym związanym z nanotechnologią
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z aktualnym stanem wiedzy o nanotechnologii i jej zastosowaniem
Treści programoweT-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii
T-W-3Metody wytwarzania - metody bottom up i top down
T-W-6Struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy
T-W-5Struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki
T-W-4Struktury zero-wymiarowe - nanocząstki
T-W-8Nanomedycyna - definicja i zakres. Nanomateriały i nanotechnologie w medycynie. Skala wielkości układów biologicznych i jej powiązanie ze skalą wielkości nanomateriałów. Nanocząstki i nanożele w diagnostyce i jako nośniki leków. Inżynieria tkankowa. Imprinting molekularny w polimerach i jego zastosowania w medycynie. Mikrochipy w diagnostyce i terapii. Nanochirurgia. Przyszłość nanomedycyny: nanourządzenia, nanoroboty.
T-W-10Nanotechnologie a bezpieczeństwo.
T-W-2Klasyfikacje nanocząstek według kształtu, materiału, struktury, metod wytwarzania, właściwości i zastosowań
T-W-7Wybrane działy nanotechnologii: zastosowania w medycynie, elektronice, biologii, ochronie środowiska (biosensory, elementy elektroniczne, opto-elektroniczne i optyczne).
T-W-9Nanokompozyty polimerowe, nanonapełniacze i nanoproszki w technologii polimerów, sadza, krzemionka, tlenki metali, pigmenty, minerały warstwowe, metody otrzymywania i właściwości nanokompozytów, nanokompozyty inteligentne
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale rozróżniać struktury i mechanizmów tworzenia nanomateriałów oraz wskazywać ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
3,0w co najmniej 51% potrafi rozróżniać struktury i mechanizmy tworzenia nanomateriałów oraz wskazywać ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
3,5w co najmniej 61% potrafi i rozróżniać struktury i mechanizmy tworzenia nanomateriałów oraz wskazywać ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
4,0w co najmniej 71% potrafii rozróżniać struktury i mechanizmy tworzenia nanomateriałów oraz wskazywać ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
4,5w co najmniej 81% potrafii rozróżniać struktury i mechanizmy tworzenia nanomateriałów oraz wskazywać ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
5,0w co najmniej 91% potrafii rozróżniać struktury i mechanizmy tworzenia nanomateriałów oraz wskazywać ich właściwości opisujące ich szerokie zastosowanie w medycynie, w inżynierii materiałowej i w chemii
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C01_U01Wyszukiwanie i zastosowanie różnego typu żródel informacji w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmiotu i ich wykorzystanie w dalszej nauce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z aktualnym stanem wiedzy o nanotechnologii i jej zastosowaniem
Treści programoweT-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii
T-W-3Metody wytwarzania - metody bottom up i top down
T-W-6Struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy
T-W-5Struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki
T-W-4Struktury zero-wymiarowe - nanocząstki
T-W-8Nanomedycyna - definicja i zakres. Nanomateriały i nanotechnologie w medycynie. Skala wielkości układów biologicznych i jej powiązanie ze skalą wielkości nanomateriałów. Nanocząstki i nanożele w diagnostyce i jako nośniki leków. Inżynieria tkankowa. Imprinting molekularny w polimerach i jego zastosowania w medycynie. Mikrochipy w diagnostyce i terapii. Nanochirurgia. Przyszłość nanomedycyny: nanourządzenia, nanoroboty.
T-W-10Nanotechnologie a bezpieczeństwo.
T-W-2Klasyfikacje nanocząstek według kształtu, materiału, struktury, metod wytwarzania, właściwości i zastosowań
T-W-7Wybrane działy nanotechnologii: zastosowania w medycynie, elektronice, biologii, ochronie środowiska (biosensory, elementy elektroniczne, opto-elektroniczne i optyczne).
T-W-9Nanokompozyty polimerowe, nanonapełniacze i nanoproszki w technologii polimerów, sadza, krzemionka, tlenki metali, pigmenty, minerały warstwowe, metody otrzymywania i właściwości nanokompozytów, nanokompozyty inteligentne
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale wyszukiwać i zastosować różnego typu żródel informacji w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmiotu i wykorzystać ich w dalszej nauce
3,0w co najmniej 51% potrafi wyszukać i zastosować różnego typu żródła informacji w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmiotu i wykorzystać je w dalszej nauce
3,5w co najmniej 61% potrafi wyszukać i zastosować różnego typu żródła informacji w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmiotu i wykorzystać je w dalszej nauce
4,0w co najmniej 71% potrafi wyszukać i zastosować różnego typu żródła informacji w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmiotu i wykorzystać je w dalszej nauce
4,5w co najmniej 81% potrafi wyszukać i zastosować różnego typu żródła informacji w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmiotu i wykorzystać je w dalszej nauce
5,0w co najmniej 91% potrafi wyszukać i zastosować różnego typu żródła informacji w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmiotu i wykorzystać je w dalszej nauce
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C01_U02Objasnianie podstawowych procesów fizyczno-chemicznych wystepujacych w nanotechnologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U09potrafi identyfikować problematykę fizyczną i chemiczną w zjawiskach naturalnych i procesach technologicznych oraz wykorzystywać metodykę badań fizykochemicznych (wyniki eksperymentalne, symulacje) do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z aktualnym stanem wiedzy o nanotechnologii i jej zastosowaniem
Treści programoweT-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii
T-W-6Struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy
T-W-5Struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki
T-W-4Struktury zero-wymiarowe - nanocząstki
T-W-8Nanomedycyna - definicja i zakres. Nanomateriały i nanotechnologie w medycynie. Skala wielkości układów biologicznych i jej powiązanie ze skalą wielkości nanomateriałów. Nanocząstki i nanożele w diagnostyce i jako nośniki leków. Inżynieria tkankowa. Imprinting molekularny w polimerach i jego zastosowania w medycynie. Mikrochipy w diagnostyce i terapii. Nanochirurgia. Przyszłość nanomedycyny: nanourządzenia, nanoroboty.
T-W-10Nanotechnologie a bezpieczeństwo.
T-W-9Nanokompozyty polimerowe, nanonapełniacze i nanoproszki w technologii polimerów, sadza, krzemionka, tlenki metali, pigmenty, minerały warstwowe, metody otrzymywania i właściwości nanokompozytów, nanokompozyty inteligentne
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale objasniać podstawowych procesów fizyko-chemicznych wystepujących w nanotechnologii
3,0w co najmniej 51% potrafi objasniać podstawowe procesy fizyko-chemiczne wystepujące w nanotechnologii
3,5w co najmniej 61% potrafi objasniać podstawowe procesy fizyko-chemiczne wystepujące w nanotechnologii
4,0w co najmniej 71% potrafi objasniać podstawowe procesy fizyko-chemiczne wystepujące w nanotechnologii
4,5w co najmniej 81% potrafi objasniać podstawowe procesy fizyko-chemiczne wystepujące w nanotechnologii
5,0w co najmniej 91% potrafi objasniać podstawowe procesy fizyko-chemiczne wystepujące w nanotechnologii
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C01_U03Posługiwanie sie sprzetem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału, odpowiedni jego dobór a takze umiejetnosc interpretacji otrzymanych wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U10potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych oraz dokonać krytycznej analizy sposobów ich wykorzystania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Nano_1A_U14potrafi oznaczać właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, w szczególności nanomateriałów przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z aktualnym stanem wiedzy o nanotechnologii i jej zastosowaniem
Treści programoweT-W-3Metody wytwarzania - metody bottom up i top down
T-W-6Struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy
T-W-5Struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki
T-W-4Struktury zero-wymiarowe - nanocząstki
T-W-8Nanomedycyna - definicja i zakres. Nanomateriały i nanotechnologie w medycynie. Skala wielkości układów biologicznych i jej powiązanie ze skalą wielkości nanomateriałów. Nanocząstki i nanożele w diagnostyce i jako nośniki leków. Inżynieria tkankowa. Imprinting molekularny w polimerach i jego zastosowania w medycynie. Mikrochipy w diagnostyce i terapii. Nanochirurgia. Przyszłość nanomedycyny: nanourządzenia, nanoroboty.
T-W-10Nanotechnologie a bezpieczeństwo.
T-W-2Klasyfikacje nanocząstek według kształtu, materiału, struktury, metod wytwarzania, właściwości i zastosowań
T-W-9Nanokompozyty polimerowe, nanonapełniacze i nanoproszki w technologii polimerów, sadza, krzemionka, tlenki metali, pigmenty, minerały warstwowe, metody otrzymywania i właściwości nanokompozytów, nanokompozyty inteligentne
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymanych wyników
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału a także interpretować wyniki
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału a także interpretować wyniki
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału a także interpretować wyniki
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału a także interpretować wyniki
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem uzywanym do charakterystyki otrzymanego nanomateriału a także interpretować wyniki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C01_U04Oceniane zagrozenia bedacego efektem uzywania odpowiednich produktów i zwiazków chemicznych i przestrzeganie przepisów BHP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U13potrafi oceniać zagrożenia związane ze stosowaniem produktów i procesów chemicznych i fizycznych oraz stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z aktualnym stanem wiedzy o nanotechnologii i jej zastosowaniem
Treści programoweT-W-5Struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki
T-W-4Struktury zero-wymiarowe - nanocząstki
T-W-8Nanomedycyna - definicja i zakres. Nanomateriały i nanotechnologie w medycynie. Skala wielkości układów biologicznych i jej powiązanie ze skalą wielkości nanomateriałów. Nanocząstki i nanożele w diagnostyce i jako nośniki leków. Inżynieria tkankowa. Imprinting molekularny w polimerach i jego zastosowania w medycynie. Mikrochipy w diagnostyce i terapii. Nanochirurgia. Przyszłość nanomedycyny: nanourządzenia, nanoroboty.
T-W-10Nanotechnologie a bezpieczeństwo.
T-W-9Nanokompozyty polimerowe, nanonapełniacze i nanoproszki w technologii polimerów, sadza, krzemionka, tlenki metali, pigmenty, minerały warstwowe, metody otrzymywania i właściwości nanokompozytów, nanokompozyty inteligentne
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale oceniać zagrozenia bedącego efektem używania odpowiednich produktów i zwiazków chemicznych i nie przestrzega przepisów BHP
3,0w co najmniej 51% potrafi ocenić zagrożenia będące efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
3,5w co najmniej 61% potrafi ocenić zagrożenia będące efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
4,0w co najmniej 71% potrafi ocenić zagrożenia będące efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
4,5w co najmniej 81% potrafi ocenić zagrożenia będące efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
5,0w co najmniej 91% potrafi ocenić zagrożenia będące efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C01_K01Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K01rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji, rozumie konieczność nieustannej adaptacji swojej wiedzy i umiejętności do zmian zachodzących w technice i nanotechnologii, potrafi organizować proces zdobywania wiedzy przez inne osoby oraz zachęcać je do pracy samodzielnej
Nano_1A_K07rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu informacji o najnowszych osiągnięciach nanotechnologii i związanych z nimi korzyści oraz problemów, potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z aktualnym stanem wiedzy o nanotechnologii i jej zastosowaniem
Treści programoweT-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii
T-W-3Metody wytwarzania - metody bottom up i top down
T-W-8Nanomedycyna - definicja i zakres. Nanomateriały i nanotechnologie w medycynie. Skala wielkości układów biologicznych i jej powiązanie ze skalą wielkości nanomateriałów. Nanocząstki i nanożele w diagnostyce i jako nośniki leków. Inżynieria tkankowa. Imprinting molekularny w polimerach i jego zastosowania w medycynie. Mikrochipy w diagnostyce i terapii. Nanochirurgia. Przyszłość nanomedycyny: nanourządzenia, nanoroboty.
T-W-10Nanotechnologie a bezpieczeństwo.
T-W-7Wybrane działy nanotechnologii: zastosowania w medycynie, elektronice, biologii, ochronie środowiska (biosensory, elementy elektroniczne, opto-elektroniczne i optyczne).
T-W-9Nanokompozyty polimerowe, nanonapełniacze i nanoproszki w technologii polimerów, sadza, krzemionka, tlenki metali, pigmenty, minerały warstwowe, metody otrzymywania i właściwości nanokompozytów, nanokompozyty inteligentne
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz nie jest zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
3,0w co najmniej 51% potrafi wykazać aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
3,5w co najmniej 61% potrafi wykazać aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
4,0w co najmniej 71% potrafi wykazać aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
4,5w co najmniej 81% potrafi wykazać aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
5,0w co najmniej 91% potrafi wykazać aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności o tematyce nanotechnologii oraz do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C01_K02Ocenianie wpływu nanotechnologi na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczenstwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K02ma świadomość pozatechnicznych konsekwencji zastosowania nanotechnologi i nanomateriałow ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z aktualnym stanem wiedzy o nanotechnologii i jej zastosowaniem
Treści programoweT-W-3Metody wytwarzania - metody bottom up i top down
T-W-6Struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy
T-W-5Struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki
T-W-4Struktury zero-wymiarowe - nanocząstki
T-W-8Nanomedycyna - definicja i zakres. Nanomateriały i nanotechnologie w medycynie. Skala wielkości układów biologicznych i jej powiązanie ze skalą wielkości nanomateriałów. Nanocząstki i nanożele w diagnostyce i jako nośniki leków. Inżynieria tkankowa. Imprinting molekularny w polimerach i jego zastosowania w medycynie. Mikrochipy w diagnostyce i terapii. Nanochirurgia. Przyszłość nanomedycyny: nanourządzenia, nanoroboty.
T-W-10Nanotechnologie a bezpieczeństwo.
T-W-2Klasyfikacje nanocząstek według kształtu, materiału, struktury, metod wytwarzania, właściwości i zastosowań
T-W-7Wybrane działy nanotechnologii: zastosowania w medycynie, elektronice, biologii, ochronie środowiska (biosensory, elementy elektroniczne, opto-elektroniczne i optyczne).
T-W-9Nanokompozyty polimerowe, nanonapełniacze i nanoproszki w technologii polimerów, sadza, krzemionka, tlenki metali, pigmenty, minerały warstwowe, metody otrzymywania i właściwości nanokompozytów, nanokompozyty inteligentne
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale oceniać wpływu nanotechnologii na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz nie jest zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanotechnologii społeczenstwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
3,0w co najmniej 51% potrafi ocenić wpływ nanotechnologii na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz rozpowszechniać wiedze o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
3,5w co najmniej 61% potrafi ocenić wpływ nanotechnologii na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz rozpowszechniać wiedze o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
4,0w co najmniej 71% potrafi ocenić wpływ nanotechnologii na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz rozpowszechniać wiedze o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
4,5w co najmniej 81% potrafi ocenić wpływ nanotechnologii na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz rozpowszechniać wiedze o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty
5,0w co najmniej 91% potrafi ocenić wpływ nanotechnologii na środowisko naturalne i na organizm człowieka oraz rozpowszechniać wiedze o nanotechnologii społeczeństwu przedstawiając jej dodanie jak i ujemne aspekty