Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Modelowanie molekularne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modelowanie molekularne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Wieczorek <Andrzej.Wieczorek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólne przygotowanie posiadane przez studenta VI semestru kierunku ochrona środowiska. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykazanie możliwości poznawania budowy i właściwości cząsteczek zwiazków chemicznych poprzez ich modelowanie oraz nauczenie prostych metod modelowania z wykorzystaniem programu Hyper - Chem. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wybór metody ab inito. | 2 |
T-A-2 | Orbitale atomów wielofunkcyjnych. | 3 |
T-A-3 | Spektrofotometria UV - Vis oraz IR. | 2 |
T-A-4 | Analiza konformacyjna. | 3 |
T-A-5 | Modelowanie związków kompleksowych. | 2 |
T-A-6 | Modelowanie kryształów. | 2 |
T-A-7 | Analiza QSAR. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Machanika molekularna. | 4 |
T-W-2 | Poal siłowe. | 4 |
T-W-3 | Metody modelowania molekularnego: ob inito, empiryczne. | 4 |
T-W-4 | Obsługa programu Hyper - Chem. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Praca własna. | 13 |
A-A-3 | Zaliczenie. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Praca własna. | 13 |
A-W-3 | Zaliczenie. | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady z przedmiotu. |
M-2 | Praca własna studenta wspomagana konsultacjami. |
M-3 | Ćwiczenia z modelowania cząsteczek przy użyciu programu Hyper - Chem. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wyłożonego materiału w formie ustnej. |
S-2 | Ocena formująca: Zalicznie materiału ćwiczeniowego w trakcie ustnej rozmowy. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zalicznie wykonanych obliczeń na podstawie przedłożonego sprawozdania. |
S-4 | Ocena formująca: Obserwacja ciągła. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_1A_D03c_W01 Podstawowa wiedza z: mechaniki molekularnej, o polach silowych, metodach modelowania molekularnego i obsłudze programu Hyper - Chem. | KOS_1A_W02, KOS_1A_W04 | T1A_W01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_1A_D03c_U01 Potrafi modelować molekuły związków chemicznych przy pomocy programu Hyper - Chem. | KOS_1A_U09 | T1A_U07 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_1A_D03c_K01 Potrafi osiągać założone cele w wyniku pracy grupowej. | KOS_1A_K04 | T1A_K03 | InzA_K02 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_1A_D03c_W01 Podstawowa wiedza z: mechaniki molekularnej, o polach silowych, metodach modelowania molekularnego i obsłudze programu Hyper - Chem. | 2,0 | Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną. |
3,0 | Opanował w minimallnym stopniu podstawową wiedzę z: mechaniki molekularnej, o polach silowych, metodach modelowania molekularnego i obsłudze programu Hyper - Chem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_1A_D03c_U01 Potrafi modelować molekuły związków chemicznych przy pomocy programu Hyper - Chem. | 2,0 | Nie spełnia kryterióqw na ocenę dostateczną. |
3,0 | Potrafi w wystarczającym stopniu modelować cząsteczki związków chemicznych przy użyciu programu Hyper - Chem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_1A_D03c_K01 Potrafi osiągać założone cele w wyniku pracy grupowej. | 2,0 | Nie spełnia kryterióqw na ocenę dostateczną. |
3,0 | W niewielkim stopniu współpracuje z kolegami uczestniczącymi w zajęciach z przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jerzy Straszko, Stanisław Paprota, Chemia kwantowa, PS, Szczecin, 1986
- Włodzimierz Kołos, Joanna Sadlej, Atom i cząsteczka, WNT, Warszawa, 1998