Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S2)
specjalność: Procesy i aparaty w ochronie środowiska
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Wieczorek <Andrzej.Wieczorek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Spełnienia kryteria rejestracji na ostatni semestr studiów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Utrwalenie szczegółowej wiedzy związanej z kluczowymi zagadnieniami ochrony środowiska w zakresie specjalności Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych |
C-2 | Ukształtowanie u studentów umiejętności pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i formułowania na tej podstawie raportów |
C-3 | Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania opracowania wyników badań z zakresu specjalności Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych |
C-4 | Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania i przedstawienia w języku polskim prezentacji ustnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu ochrony środowiska |
C-5 | Ukształtowanie u studentów umiejętności wykorzystania nabytej wiedzy do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych |
C-6 | Ukształtowanie u studentów świadomości potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Zapoznanie studentów z zasadami opracowania tekstów naukowych. Podział treści. Poprawność językowa. Cytowanie literatury. Plagiaty | 1 |
T-S-2 | Zapoznanie studentów z zasadami przygotowania prezentacji z postępów w pracy dyplomowej. Zasady i kultura dyskutowania | 1 |
T-S-3 | Prezentowanie przez studentów postępów w badaniach stanowiących przedmiot prac magisterskich. Dyskusja nad wynikami uzyskanymi w kolejnych etapach prac dyplomowych | 9 |
T-S-4 | Dyskusja zagadnień ochrony środowiska objętych treściami programowymi na specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | przygotowanie prezentacji | 125 |
A-S-3 | przygotowanie się do dyskusji nad zagadnieniami objętymi treściami programowymi na specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska | 100 |
240 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujące: seminarium |
M-2 | Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przedstawionych prezentacji ustnych |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie oceny ciagłej aktywności studenta w dyskusjach objętych programem seminarium |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie średniej z pozytywnych ocen z prezentacji ustnych i udziału w dyskusjach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C03-18_W01 Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami ochrony środowiska w zakresie specjalności Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych | KOS_2A_W07, KOS_2A_W10, KOS_2A_W13, KOS_2A_W15 | T2A_W04, T2A_W07, T2A_W10 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1 | T-S-4 | M-2, M-1 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C03-18_U01 student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i formułowania na tej podstawie raportów | KOS_2A_U01, KOS_2A_U02, KOS_2A_U08 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U06 | — | C-2 | T-S-3, T-S-4 | M-2 | S-1 |
KOS_2A_C03-18_U02 student potrafi przygotować opracowanie wyników badań z zakresu specjalności Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych | KOS_2A_U03, KOS_2A_U04 | T2A_U03 | — | C-3 | T-S-3, T-S-1 | M-1 | S-1 |
KOS_2A_C03-18_U03 student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącyą zagadnień z zakresu ochrony środowiska | KOS_2A_U03 | T2A_U03 | — | C-4 | T-S-3, T-S-2, T-S-4 | M-2, M-1 | S-1 |
KOS_2A_C03-18_U04 student potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych | KOS_2A_U01, KOS_2A_U13, KOS_2A_U15 | T2A_U01, T2A_U10, T2A_U12 | InzA2_U03 | C-5 | T-S-4 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C03-18_K01 student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | KOS_2A_K01, KOS_2A_K04 | T2A_K01, T2A_K03 | InzA2_K02 | C-6 | T-S-3, T-S-4 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C03-18_W01 Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami ochrony środowiska w zakresie specjalności Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych | 2,0 | Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną. |
3,0 | student jest w stanie scharakteryzować podstawowe operacje i procesy z obszaru specjalności Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C03-18_U01 student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i formułowania na tej podstawie raportów | 2,0 | Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną. |
3,0 | student potrafi w stopniu podstawowym pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury i na tej podstawie formułować raporty | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
KOS_2A_C03-18_U02 student potrafi przygotować opracowanie wyników badań z zakresu specjalności Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych | 2,0 | Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną. |
3,0 | student potrafi przygotować podstawowe opracowanie wyników badań z zakresu specjalności Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
KOS_2A_C03-18_U03 student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącyą zagadnień z zakresu ochrony środowiska | 2,0 | Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną. |
3,0 | student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącą zagadnień z zakresu ochrony środowiska | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
KOS_2A_C03-18_U04 student potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych | 2,0 | Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną. |
3,0 | student potrafi w podstawowym wymiarze wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Technologie ochrony środowiska i materiałów ekologicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C03-18_K01 student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | 2,0 | Nie spełnia kryteriów na icene dostateczna. |
3,0 | stuent w podstawowym wymiarze posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura dodatkowa
- Kembłowski Z., Michałowski S., Strumiłło Cz., Zarzycki R., Podstawy teoretyczne inżynierii chemicznej i procesowej, WNT, Warszawa, 1985
- Serwiński M., Zasady inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1982
- Zarzycki R., Imbierowicz M., Stelmachowski M., Wprowadzenie do inżynierii i ochrony środowiska. Tom 1. Ochrona środowiska naturalnego, WNT, Warszawa, 2007
- Zarzycki R., Wprowadzenie do inżynierii i ochrony środowiska. Tom 2. Fizykochemiczne podstawy inżynierii środowiska, WNT, Warszawa, 2007
- Zarzycki R., Wymiana ciepła i ruch masy w inżynierii środowiska, WNT, Warszawa, 2005
- Rup K., Procesy przenoszenia zanieczyszczeń w środowisku naturalnym, WNT, Warszawa, 2006