Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia lekkiej syntezy organicznej

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Biotechnologia przemysłowa
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Maria Tomaszewska <Maria.Tomaszewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 45 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia fizyczna, technologia chemiczna, inżynieria chemiczna, biologia, mikrobiologia, biotechnologia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie i przeprowadzenie ustnej prezentacji wyników badań w ramach pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przygotowanie prezentacji bieżącej z postępów badań27
T-S-2Przedstawienie prezentacji1
T-S-3Zapoznanie z tematyką innych uczestników seminaruim i aktywna dyskusja17
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Opracowanie graficzne wyników badań55
A-S-2uczestnictwo w seminarium45
A-S-3Zbieranie literatury jej analiza150
A-S-4Przygotowanie prezentacji50
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualna i grupowa instrukcja przygotowania prezentacji
M-2Indywidualna i grupowa dyskusja wyników badań

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena postępów pracy
S-2Ocena podsumowująca: ocena prezentacji ustnej
S-3Ocena formująca: ocena kreatywności

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D07-13_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie określić wpływ parametrów biotechnologicznych na szybkość, wydajność i selektywność procesu zaproponować odpowiednie metody realizacji procesu biotechnologicznego
TCH_2A_W09, TCH_2A_W13T2A_W03, T2A_W07InzA2_W02C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3M-2, M-1S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D07-13_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: -pozyskiwać informacje z literatury polsko i anglojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z biotechnologią, analizować je i wykorzystać w swojej pracy. -zastosować metody analizy fizykochemiczne i instrumentalnej do kontroli procesu biotechnologicznego -wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, biologii, mikrobiologii, biotechnologii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, analizy i oceny rozwiązań w biotechnologii -porównać różne rozwiązania technologiczne i biotechnologiczne i zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu - dobrać metody rozdzielania mieszanin reakcyjnych, wydzielania produktów w biotechnologii - dobrać parametry procesowe - zaproponować koncepcję nowego rozwiązania, zbudować stanowisko badawcze, ocenić inne stanowiska biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pracy - przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu biotechnologicznego - interpretować uzyskane wyniki i prezentować je na forum publicznym
TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U06, TCH_2A_U07, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19, TCH_2A_U20T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U14, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3M-2, M-1S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D07-13_K01
Student powinien potrafić myśleć w sposób kreatywny, przedsiębiorczy, ze świadomością ważności pozatechnicznych aspektów w biotechnologii i odpowiedzialności za decyzje
TCH_2A_K01T2A_K02, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3M-2, M-1S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D07-13_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie określić wpływ parametrów biotechnologicznych na szybkość, wydajność i selektywność procesu zaproponować odpowiednie metody realizacji procesu biotechnologicznego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposów zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student prezentuje wyniki badań bez ich analizy
3,5Student prezentuje wyniki badań i analizuje je
4,0Student prezentuje wyniki badań, dokonuje ich analizy. Dyskutuje o uzyskanych efektach
4,5Student prezentuje wyniki badań, dokonuje ich analizy. Dyskutuje o uzyskanych efektach, szacuje błędy
5,0Student prezentuje wyniki badań, dokonuje ich analizy. Dyskutuje o uzyskanych efektach, szacuje błędy. Potrafi zaproponować alternatywne rozwiązania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D07-13_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: -pozyskiwać informacje z literatury polsko i anglojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z biotechnologią, analizować je i wykorzystać w swojej pracy. -zastosować metody analizy fizykochemiczne i instrumentalnej do kontroli procesu biotechnologicznego -wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, biologii, mikrobiologii, biotechnologii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, analizy i oceny rozwiązań w biotechnologii -porównać różne rozwiązania technologiczne i biotechnologiczne i zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu - dobrać metody rozdzielania mieszanin reakcyjnych, wydzielania produktów w biotechnologii - dobrać parametry procesowe - zaproponować koncepcję nowego rozwiązania, zbudować stanowisko badawcze, ocenić inne stanowiska biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pracy - przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu biotechnologicznego - interpretować uzyskane wyniki i prezentować je na forum publicznym
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposów zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student prezentuje wyniki badań ale nie potrafi ich analizować
3,5Student prezentuje wyniki badań i potrafi je analizować
4,0Student prezentuje wyniki badań, potrafi je analizować i wyciąga poprawne wnioski
4,5Student prezentuje wyniki badań, potrafi je analizować i wyciąga poprawne wnioski, potafi dyskutować o przeprowadzonych badaniach
5,0Student prezentuje wyniki badań, potrafi je analizować i wyciąga poprawne wnioski, potafi dyskutować o przeprowadzonych badaniach i rozważać alernatywne rozwiązania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D07-13_K01
Student powinien potrafić myśleć w sposób kreatywny, przedsiębiorczy, ze świadomością ważności pozatechnicznych aspektów w biotechnologii i odpowiedzialności za decyzje
2,0Student nie wykazuje kreatywości, zaangażowania przy przygotowaniu prezentacji
3,0Student wykazuje umiarkowane zainteresowanie pracą i przygotowaniem prezentacji
3,5Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, chętny do współpracy
4,0Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, postępuje zgodnie z zasadami etyki, chętny do współpracy
4,5Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, postępuje zgodnie z zasadami etyki, chętny do współpracy w grupie, wykazuje dbałość o pozytywny wizerunek
5,0Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, postępuje zgodnie z zasadami etyki, jest kreatywny

Literatura podstawowa

  1. -, bieżąca literatura- publikacje oryginalne, publikacje przeglądowe, podręczniki, -, -, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przygotowanie prezentacji bieżącej z postępów badań27
T-S-2Przedstawienie prezentacji1
T-S-3Zapoznanie z tematyką innych uczestników seminaruim i aktywna dyskusja17
45

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Opracowanie graficzne wyników badań55
A-S-2uczestnictwo w seminarium45
A-S-3Zbieranie literatury jej analiza150
A-S-4Przygotowanie prezentacji50
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D07-13_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie określić wpływ parametrów biotechnologicznych na szybkość, wydajność i selektywność procesu zaproponować odpowiednie metody realizacji procesu biotechnologicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie i przeprowadzenie ustnej prezentacji wyników badań w ramach pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-1Przygotowanie prezentacji bieżącej z postępów badań
T-S-3Zapoznanie z tematyką innych uczestników seminaruim i aktywna dyskusja
Metody nauczaniaM-2Indywidualna i grupowa dyskusja wyników badań
M-1Indywidualna i grupowa instrukcja przygotowania prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena postępów pracy
S-3Ocena formująca: ocena kreatywności
S-2Ocena podsumowująca: ocena prezentacji ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposów zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student prezentuje wyniki badań bez ich analizy
3,5Student prezentuje wyniki badań i analizuje je
4,0Student prezentuje wyniki badań, dokonuje ich analizy. Dyskutuje o uzyskanych efektach
4,5Student prezentuje wyniki badań, dokonuje ich analizy. Dyskutuje o uzyskanych efektach, szacuje błędy
5,0Student prezentuje wyniki badań, dokonuje ich analizy. Dyskutuje o uzyskanych efektach, szacuje błędy. Potrafi zaproponować alternatywne rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D07-13_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: -pozyskiwać informacje z literatury polsko i anglojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z biotechnologią, analizować je i wykorzystać w swojej pracy. -zastosować metody analizy fizykochemiczne i instrumentalnej do kontroli procesu biotechnologicznego -wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, biologii, mikrobiologii, biotechnologii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, analizy i oceny rozwiązań w biotechnologii -porównać różne rozwiązania technologiczne i biotechnologiczne i zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu - dobrać metody rozdzielania mieszanin reakcyjnych, wydzielania produktów w biotechnologii - dobrać parametry procesowe - zaproponować koncepcję nowego rozwiązania, zbudować stanowisko badawcze, ocenić inne stanowiska biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pracy - przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu biotechnologicznego - interpretować uzyskane wyniki i prezentować je na forum publicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
TCH_2A_U03potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U04na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności
TCH_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności
TCH_2A_U06potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy
TCH_2A_U07ma umiejętność posługiwania się językiem angielskim w zakresie słownictwa technicznego stosownie do ukończonej specjalności oraz posiada umiejętności językowe w zakresie technologii chemicznej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, przynajmniej w zakresie jednego z języków obcych spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
TCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U20potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie i przeprowadzenie ustnej prezentacji wyników badań w ramach pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-1Przygotowanie prezentacji bieżącej z postępów badań
T-S-3Zapoznanie z tematyką innych uczestników seminaruim i aktywna dyskusja
Metody nauczaniaM-2Indywidualna i grupowa dyskusja wyników badań
M-1Indywidualna i grupowa instrukcja przygotowania prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena postępów pracy
S-3Ocena formująca: ocena kreatywności
S-2Ocena podsumowująca: ocena prezentacji ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposów zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student prezentuje wyniki badań ale nie potrafi ich analizować
3,5Student prezentuje wyniki badań i potrafi je analizować
4,0Student prezentuje wyniki badań, potrafi je analizować i wyciąga poprawne wnioski
4,5Student prezentuje wyniki badań, potrafi je analizować i wyciąga poprawne wnioski, potafi dyskutować o przeprowadzonych badaniach
5,0Student prezentuje wyniki badań, potrafi je analizować i wyciąga poprawne wnioski, potafi dyskutować o przeprowadzonych badaniach i rozważać alernatywne rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D07-13_K01Student powinien potrafić myśleć w sposób kreatywny, przedsiębiorczy, ze świadomością ważności pozatechnicznych aspektów w biotechnologii i odpowiedzialności za decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie i przeprowadzenie ustnej prezentacji wyników badań w ramach pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-1Przygotowanie prezentacji bieżącej z postępów badań
T-S-3Zapoznanie z tematyką innych uczestników seminaruim i aktywna dyskusja
Metody nauczaniaM-2Indywidualna i grupowa dyskusja wyników badań
M-1Indywidualna i grupowa instrukcja przygotowania prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena postępów pracy
S-3Ocena formująca: ocena kreatywności
S-2Ocena podsumowująca: ocena prezentacji ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje kreatywości, zaangażowania przy przygotowaniu prezentacji
3,0Student wykazuje umiarkowane zainteresowanie pracą i przygotowaniem prezentacji
3,5Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, chętny do współpracy
4,0Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, postępuje zgodnie z zasadami etyki, chętny do współpracy
4,5Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, postępuje zgodnie z zasadami etyki, chętny do współpracy w grupie, wykazuje dbałość o pozytywny wizerunek
5,0Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, postępuje zgodnie z zasadami etyki, jest kreatywny