Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Technologia chemiczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia chemiczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów wymaganych w programie studiów doktoranckich w poprzednich semestrach |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami światowymi w zakresie technologii chemicznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Najnowsze światowe i krajowe osiągnięcia w zakresie technologii chemicznej. Przykładowe tematy: Gaz łupkowy a potencjalne zagrożenie dla środowiska Katalizatory samochodowe Spalanie odpadów - aktualna sytuacja w Polsce i na świecie Tworzywa polimerowe z nanonapełniaczami Nanowarstwy i nanopowłoki Ditlenek węgla – handel emisjami, magazynowanie, konwersja Nawozy o kontrolowanej szybkości uwalniania Recykling tworzyw polimerowych – aktualna sytuacja w Polsce i na świecie Innowacje w produkcji amoniaku Innowacje w technologii kwasu azotowego Nawozy ciekłe | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Przegląd literatury Przygotowanie prezentacji Przedstawienie prezentacji Uczestnictwo w zajęciach Udział w dyskusji | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda przypadków seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji Ocena aktywności na zajęciach (udział w dyskusji) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_C01a_W01 Ma wiedzę na temat najnowszych osiągnięć w technologii/inżynierii chemicznej w zakresie wybranej tematyki | TICh_3A_W07 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_C01a_K01 Rozumie potrzebę rozpowszechniania najnowszych osiągnięć w zakresie technologii/inżynierii chemicznej w atrakcyjny i zrozumiały sposób | TICh_3A_K02 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_C01a_W01 Ma wiedzę na temat najnowszych osiągnięć w technologii/inżynierii chemicznej w zakresie wybranej tematyki | 2,0 | |
3,0 | Przedstawienie prezentacji na zadany temat | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_C01a_K01 Rozumie potrzebę rozpowszechniania najnowszych osiągnięć w zakresie technologii/inżynierii chemicznej w atrakcyjny i zrozumiały sposób | 2,0 | |
3,0 | Zrozumialy i atrakcyjny sposób zaprezentowania zebranych informacji na temat najnowszych osiągnięć w zakresie technologii/inżynierii chemicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Najnowsza literatura w zakresie danej tematyki, 2011