Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_1A_BT-S-O3.1_U01 | Student wyróżnia i opisuje różne składniki i cechy żywności. Posiada umiejętność interaktywnego spojrzenia na zagadnienia żywności oraz żywienia a zdrowia, w odniesieniu do zagrożeń zdrowotnych i jej wpływu na prawidłowy rozwój, funkcjonowanie organizmu i zdrowie człowieka. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_1A_U16 | Posługuje się zasadami racjonalnego żywienia oraz zdrowego trybu życia; rozumie procedury pozyskiwania i otrzymywania różnych produktów żywnościowych, w tym z wykorzystaniem mikroorganizmów. |
---|
BT_1A_U17 | Posiada umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu biotechnologii stosowanej; zna i rozumie zasady przygotowania i opracowania pracy dyplomowej. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Przekazanie podstawowej wiedzy o technikach i osiągnięciach technologii, w tym biotechnologii, żywności oraz suplementów diety. |
---|
C-1 | Przekazanie podstawowej wiedzy na temat żywności i żywienia, jej składu chemicznego determinującego zdrowotną jakość żywności oraz wpływu na życie i zdrowie człowieka. Zaznajomienie studentów z rolą składników odżywczych w profilaktyce zdrowia oraz prawidłowym rozwoju i funkcjonowaniu organizmu. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia audytoryjne |
---|
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach audytoryjnych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wyróżnić i opisać składników i cech żywności, nie posiada umiejętności interaktywnego spojrzenia na zagadnienia żywności oraz żywienia a zdrowia, w odniesieniu do zagrożeń zdrowotnych i jej wpływu na prawidłowy rozwój, funkcjonowanie organizmu i zdrowie człowieka. |
3,0 | Student wyróżnia i opisuje niektóre składniki i cechy żywności, ale nie posiada umiejętności interaktywnego spojrzenia na zagadnienia żywności oraz żywienia a zdrowia, w odniesieniu do zagrożeń zdrowotnych i jej wpływu na prawidłowy rozwój, funkcjonowanie organizmu i zdrowie człowieka. |
3,5 | Student wyróżnia i opisuje większość poznanych składników i cech żywności, ale nie posiada umiejętności interaktywnego spojrzenia na zagadnienia żywności oraz żywienia a zdrowia, w odniesieniu do zagrożeń zdrowotnych i jej wpływu na prawidłowy rozwój, funkcjonowanie organizmu i zdrowie człowieka. |
4,0 | Student wyróżnia i opisuje wszystkie poznane składniki i cechy żywności oraz posiada dostateczną umiejętność interaktywnego spojrzenia na zagadnienia żywności oraz żywienia a zdrowia, w odniesieniu do zagrożeń zdrowotnych i jej wpływu na prawidłowy rozwój, funkcjonowanie organizmu i zdrowie człowieka. |
4,5 | Student wyróżnia i opisuje składniki i cechy żywności oraz posiada dobrą umiejętność interaktywnego spojrzenia na zagadnienia żywności oraz żywienia a zdrowia, w odniesieniu do zagrożeń zdrowotnych i jej wpływu na prawidłowy rozwój, funkcjonowanie organizmu i zdrowie człowieka. |
5,0 | Student wyróżnia i opisuje składniki i cechy żywności oraz posiada doskonałą umiejętność interaktywnego spojrzenia na zagadnienia żywności oraz żywienia a zdrowia, w odniesieniu do zagrożeń zdrowotnych i jej wpływu na prawidłowy rozwój, funkcjonowanie organizmu i zdrowie człowieka. |